طرح تولید نایلون عریض کشاورزی

نایلون پلیمری است که در سال ۱۹۳۵ توسط والاس کارتروز متخصص شیمی آلی شرکت دوپونت که یکی از بزرگترین تولید کننده های مواد شیمیایی در آمریکا و جهان است ساخته شد
امروزه نایلون در شمار عظیمی از محصولات همچون چتر نجات، لاستیک ماشین، چادر، طناب و بسیاری از ابراز نظامی استفاده می شود به گونه ای که با زندگی روزمره عجین شده و این به معنای کاربردهای زیاد و اهمیت بالای این محصول می باشد.محصول موردنظر در این طرح نایلون عریض کشاورزی می باشد که از پلی اتیلن تولید می شود و از عرض ۲ متر تا ۱۲ متر مدنظر می باشد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید نایلون عریض کشاورزی

طرح توجیهی تولید نایلون عریض کشاورزی: ۲۵۲۰۱۵۱۶

انواع نایلون کشاورزی

نایلون کشاورزی یک نمونه خاص نیست و چند نوع دارد که شامل موارد زیر است:

نایلون گلخانه: نایلون گلخانه یکی از انواع نایلون های کشاورزی است که در پوشش سقف و دیواره های گلخانه کاربرد دارد.
نایلون مالچ: به هر چیزی که بر روی سطح خاک به عنوان پوشش قرار می گیرد مالچ گفته می شود. در کشاورزی مدرن، نایلون مالچ به فناوری اصلی در تولید سبزیجات و غیره تبدیل شده است.
نایلون سیلویی: نایلون سیلویی یا نایلون علوفه یکی از انواع نایلون های کشاورزی و یکی از راه های سریع و سودمند برای ذخیره سازی و حفاظت سیلاژ است.
نایلون ضدعفونی: از فیلم های ضدعفونی کننده خاک برای کاهش تابش نور مستقیم خورشید و یا محافظت از خاک در برابر آفات، بیماری ها و باکتری های مضر استفاده می شود.

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید نایلون عریض کشاورزی

صنایع بسته بندی :مصرف ورقه های پلی اتیلن در صنعت بسته بندی بسیار گسترده است. مصارف کشاورزی :این فیلم ها جهت پوشش دوم گلخانه ها و برای ایجاد عایق حرارتی در فصل زمستان در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند .تنوع بسیار زیادی دارند و تا عرض ۱۲ متر در کشور تولید می شوند. در این محصول بنا به سفارش مشتری افزودنی های مختلفی مانند UV، آنتی فاگ، آنتی بلاک، آنتی باکتریال، آنتی دراپ و غیره استفاده می شود. همچنین از این محصول برای بسته بندی میوه و تره بار استفاده می شود. مصارف عمومی :پوشش موقت انبارها و بناهای مختلف به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از آب و هوا و گرد و خاک و غیره.

اهمیت تولید طرح تولید نایلون عریض کشاورزی

با توجه به اینکه در کشور ما بیش از ۶۰۰۰ هکتار زیر کشت گلخانه ای قرار دارند و تمام گلخانه ها از این محصول استفاده می کنند و با توجه به اینکه برای بسته بندی تمام محصولات کشاورزی از نایلون مورد بحث این طرح کمک گرفته می شود و هیچ محصول جایگزینی برای این کالا وجود ندارد اهمیت چنین محصولی را نشان می دهد.استفاده از این محصول در صنایع بسته بندی باعث راحت تر شدن حمل و نقل کالا (به خاطر مقاومت بالا ) و کاهش قیمت تمام شده محصول می شود.

طرح تولید نایلون عریض کشاورزی

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید نایلون عریض کشاورزی

ماشین تولید نایلون عریض تا ۵ متر
ماشین تولید نایلون عریض تا ۱۲ متر
کمپرسور باد ۵۰۰ لیتری

قیمت خط تولید نایلون عریض کشاورزی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید نایلون عریض کشاورزی برابر با ۵۲۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت نایلون عریض کشاورزی

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۴۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۶ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۱۷۱۲.۵ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۲۱۸۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۱۱۹۳۰۵ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)