طرح تولید پارکومتر

طرح تولید پارکومتر

پارکومتر یا پارک سنج (parking meter) دستگاهی است که برای جمع‌آوری پول و پرداخت هزینه پارک خودرو در یک محل خاص برای مدت زمانی محدود استفاده می‌شود. پارکومترها توسط شهرداریها به عنوان ابزاری برای اجرای یکپارچه طرحهای مدیریت ترافیک در معابر شهری نصب و راه اندازی می‌شوند اما ممکن است اهداف تجاری و درآمدزایی هم داشته باشند.


پیشینه پارکومتر

پس از انقلاب صنعتی دوم و با پیشرفت چشم گیر در صنعت فولاد (۱۸۷۰-۱۹۱۴) و با گسترش تولید صنایع اتومبیل سازی و رشد روز افزون این صنعت و افزایش اقبال عمومی به استفاده از خودروهای شخصی به سبب رشد اقتصادی جوامع و در برابر آن کندی رشد شهرسازی و اصلاحات مورد نیاز در معابر، مشکل جدیدی ناشی از پارک نامنظم وسایل نقلیه در معابر نمایان گردید. در کنار طراحی و وضع قوانین متعدد راهنمایی و رانندگی و شهرداری، جای خالی وسیله ای که بتواند بدون دخالت انسان و مشکلات ناشی از حضور مستقیم انسان (هزینه های سربار، عدم امکان کنترل و فساد احتمالی ناشی از آن و…) به این مشکل فایق آید احساس می شد. اولین پتنت برای حل این معضل در سال ۱۹۲۸ در امریکا ثبت شده است. پارکومتر دستگاهی است که برای جمع آوری پول و نیز پرداخت هزینه پارک وسیله نقلیه در یک مکان خاص و در مدت زمان محدود به کار می رود. پارکومتر توسط شهرداری به عنوان ابزاری برای اجرای یکپارچه ی سیاست های پارک و ترافیک استفاده می شود. البته این سیستم به منظور در آمد زایی نیز به کار گرفته می شود.
پارکومترهای امروزی در سال ۱۹۳۳ توسط دانشمندان دانشگاه اوکلاهاما و به در خواست مدیران این شهر اختراع شده و در سال ۱۹۳۵ اولین دستگاه پارکومتر در اوکلاهاما نصب شده است. پارکومترهای اولیه که بر اساس دریافت سکه، دکمه و یا دسته ای جهت راه اندازی و عقربه ای جهت تنظیم زمان (پیش پرداخت) ساخته شده بودند در سال ۱۹۳۶ به تولید انبوه رسیده و برای بیش از ۴۰ سال بدون تغییرات کلی و با اندکی تغییرات ظاهری از قبیل امکان رزرو دو جای پارک با یه دستگاه یا تکنولوژی و مواد اولیه ساخت، مورد استفاده قرار گرفتند. این نسل از پارکومتر بعد از قرار دادن سکه و یا قرار دادن اسکناس در درگاه تشخیص اسکانس و یا حتی استفاده از کارت های اعتباری و چرخاندن دسته و یا فشردن دکمه مکانیکی، پارکومتر شروع به کار می نمود.
در اواسط دهه ۹۰ نسل پارکومترهای دیجیتال با جایگزینی قطعات مکانیکی با کیبورد، صفحه نمایش و برد الکترونیکی به بازار عرضه گردید. به دلیل سهولت برنامه ریزی مجدد در مقایسه با تنظیمات مکانیکی مورد نیاز در هر مرتبه تغییر قیمت ها و شرایط، این دستگاه ها با اقبال عمومی مواجه گردید و تا اواخر هزاره دوم میلیون ها دستگاه پارکومتر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت.
با رشد سریع تکنولوژی و ابداع شیوه های نوین پرداخت و تغییر فرهنگ شهری، نیاز به دستگاه های جدید با قابلیت های به روز از جمله امکان پرداخت الکترونیک وجه، برنامه ریزی منعطف زمان و هزینه پارک احساس می شد

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پارکومتر

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک پارکومتر به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
پارکومتر۳۳۳۰۵۱۲۳۲۲
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پارکومتر

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی پارکومتر به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
پارکومتر۹۱۰۶۱۰ – ۹۱۰۶۹۰ -۹۱۰۶۹۰۹۰
وضعیت واحد های فعال تولید پارکومتر

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پارکومتر در کشور به تفکیک استان آمده است .
واحدفعال پارکومتر

جدول واحد های فعال تولید پارکومتر

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پارکومتر در کشور به تفکیک استان آمده است .
جدول واحدفعال پارکومتر

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پارکومتر

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۰ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)