Polishingcar

طرح تولید پد پولیش

همان‌طور که می‌دانید، پولیش زدن (Polishing) یک امر تخصصی است که با بهره‌گیری از محلول پولیش مناسب و دستگاه بافر یا همان دستگاه پولیش انجام می‌شود. ضمن اینکه متخصص می‌بایست پولیش مناسب رنگ خودرو را انتخاب کند، باید پد پولیش را بر اساس نوع آسیب واردشده به بدنه خودرو برگزیند.(طرح تولید پد پولیش)
پد پولیش که آن را در بازار به‌عنوان یدک یا سری پولیش نیز می‌شناسند یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در پورشه پولیش زدن است. به‌صورت کلی در حوزه دیتیلینگ ۶ پد تخصصی پولیش داریم که ۳ پد برای پخش کردن محلول پولیش و از بین بردن آثار سطحی است و ۳ پد دیگر مربوط به آسیب‌هایی است که از لایه کوتینگ بدنه خودرو گذر کرده‌اند.
از سه پد که برای پخش کردن محلول پولیش و از بین بردن خط و خش‌ها و رنگ‌پریدگی‌های سطحی بکار می‌روند، دو سری مربوط به پولیش‌های قوی است که دارای لزجت یا همان گران‌روی بسیار بالا هستند و به نیمه شکل جامد مورداستفاده قرار می‌گیرند. این پدها که زبر هستند و متر یال پایه آن‌ها فوم قوی می‌باشد، معمولاً با عنوان پد چسبی می‌شناسند. این پدها قادر هستند با چرخش ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور در دقیقه، محلول پولیش را به‌خوبی بر روی سطح لایه اولیه رنگ بدنه پخش کنند. بافت این پدها کوتاه هستند و کمترین اصطکاک رابین رنگ بدنه و دستگاه ایجاد می‌کنند.
پدهایی که برای رفع آسیب‌های عمیق استفاده می‌شود، معمولاً بافت بلندی دارند تا بتوانند به لایه‌های زیرین کوتینگ نفوذ کنند. فوم یا پوست بره ازجمله موادی است که با بهره‌گیری از آن‌ها این دسته از پولیش‌ها را تولید می‌کنند. پولیش کردن با این پدها باید روی دور کم دستگاه انجام شود؛ درصورتی‌که سرعت دستگاه بافر با این پدها زیاد باشد، قطعاً رنگ خودرو دچار آسیب‌های شدید می‌شود.
البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که عملکرد این سه نوع پد مکمل عملکرد پدهای فومی سطحی یا پدهای چسبی هستند؛ زیرا پس از اعمال پولیش بر لایه‌های دوم و سوم رنگ، می‌بایست با بهره‌گیری از پدهای دسته اول، لایه کوتینگ رنگ بدنه خودرو نیز پولیش بزنیم تا هرگونه آسیب‌های سطحی و عمیق از بین برود.
پولیش را می‌توان به‌عنوان ماده‌ای تعریف کرد که برای ایجاد سطحی صاف و براق به خودرو استفاده می‌شود. بسیاری از مواد مختلف ممکن است در پولیش خودرو وجود داشته باشد. پولیش معمولاً از ذرات کوچک مایع یا خمیری تشکیل‌شده است.

پولیش چیست؟

پولیش‌کاری یا توسط دستگاه اعمال می‌شود یا با دست روی سطح رنگ‌شده ماشین شما مالیده می‌شود تا از شر لایه‌های ریز رنگ، خراش‌ها و ناهماهنگی‌هایی که باعث ایجاد یک سطح ناهموار و نامناسب می‌شوند خلاص شوید. بااین‌حال، آن‌ها با اصلاح رنگ و آسیب متفاوت هستند، زیرا این فرآیند کمی پیچیده‌تر است. پولیش خودرو فقط سطح را یکدست می‌کند و تیرگی و خراش را از بین می‌برد.

Polishingcarانواع آسیب‌های رنگ خودرو

برای اینکه بهترین نوع پولیش خودرو را انتخاب کنید لازم است ابتدا به میزان و نوع آسیب ایجادشده مشرف باشید و آن را شناسایی کنید. خودروها در تصادفات جاده‌ای یا حمل‌های نامناسب یدک کش‌ها دچار آسیب می‌شوند که بهتر این نوع آسیب‌ها را بشناسید تا هم در انتخاب پولیش مناسب و هم برآورد خسارت درستی انجام دهید. برای بررسی نوع آسیب واردشده به بدنه خودرو می‌توانید عوامل زیر را بررسی کنید:
ساییدگی رنگ
ماتی و کدری رنگ
باقی ماندن رنگ روی رنگ اصلی
خراش‌های سطحی و عمیق
سوختگی
تأثیرات شیمیایی
خراش‌های خیلی عمیق

آشنایی با انواع پد پولیش

همان‌طور که می‌دانید پولیش خودرو به دو روش دستی و دستگاهی انجام می‌گیرد که درروش دستگاهی از انواع دستگاه روتاری، اوربیتال، دوآل اکشن و… استفاده می‌شود. اما در پولیش کاری به وسیله دیگری به نام پد پولیش نیز نیاز است که کار اصلی پولیش را انجام می‌دهد. انواع پد پولیش را با توجه به زبری و نرمی آن تقسیم‌بندی می‌کنند. زیرا پد از عوامل تأثیرگذار پرداخت است.(طرح تولید پد پولیش)

پد زبر

از این پد برای از بین بردن خراش‌های عمیق ایجادشده روی بدنه خودرو استفاده می‌شود.

پد نرم

برای براق کردن بدنه خودرو استفاده می‌شود.

پد متوسط

از این پد برای جلا و صیقل دادن و همچنین از بین بردن خط و خش‌های سطحی استفاده می‌شود.
پدهای پولیش کاری در جنس‌های مختلف ماکرو فایبر، نمدی، هیبریدی، پشمی، اسفنجی، پوست بره و… وجود دارند که اکثر این پدها به جز پدهای اسفنجی از نوع زبر هستند. همچنین پدهای اسفنجی بر مبنای درجه زبری به سه نوع زبر، نرم، متوسط تقسیم می‌شوند. از پد پوست بره و پد پشمی برای از بین بردن خراش‌های عمیق و همچنین برای پولش روی چراغ‌ها و شیشه‌ها استفاده می‌شود. از پدهای اسفنجی برای پولیش‌های نرم استفاده می‌کنند.

انواع پولیش و کاربرد آن‌ها

پولیش خودرو را بر مبنای قدرت سایندگی آن تقسیم‌بندی می‌کنند. می‌توان گفت که به هر میزان که قدرت سایندگی بالاتر باشد پولیش خشن‌تر و زبرتر است و برعکس اگر قدرت سایندگی کمتری داشته باشد پولیش نرم‌تر است. اگر پولیش بدون مواد ساینده باشد به آن واکس می‌گویند و وظیفه محافظ از رنگ بدنه خودرو را بر عهده دارد.
برای اینکه بدانید کدام پولیش برای خودروی‌تان مناسب است حتماً باید از مشخصات فنی ماشین خود اطلاعات کافی داشته باشید. زیرا استفاده نامناسب از پولیش نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت. به این صورت که پولیش زبر قدرت سایندگی بسیار بالایی دارد و مانند یک سنباده عمل می‌کند که اگر مناسب با خراش و نوع بدنه خودرو انتخاب نشود ممکن است کل رنگ خودرو را از بین ببرد.

Polishingcar
نکات انتخاب نوع پولیش

نکته اول در انتخاب پولیش خودرو این است که بهتر است از پولیش‌هایی استفاده کنید که مواد چربی مثل سیلیکون و پارافین نداشته باشند یا کمترین میزان را داشته باشند. زیرا این مواد چربی خراش‌های بدنه خودرو را می‌پوشانند و باعث می‌شود پولیش به‌درستی عمل نکند و هنگامی‌که ماشین شسته می‌شود مواد چربی از بین می‌رود و این خط و خش‌ها دوباره ظاهر می‌شوند.
به‌طور کلی پولیش‌کاری به دو نوع زبر و نرم تقسیم‌بندی می‌شود و وظیفه شما قبل از انجام پولیش این است که بدانید خراش ایجادشده عمیق است یا سطحی و یا کلاً قصد دارید درخشندگی خودرو را بیشتر کنید. به‌طور کلی برخی از ترکیبات پولیش تهاجمی‌تر هستند درحالی‌که برخی دیگر نرم‌تر هستند. برای خراش‌های عمیق پولیش زبر و برای درخشندگی و از بین بردن خط و خش‌های سطحی از پولیش نرم استفاده می‌شود.(طرح تولید پد پولیش)
پولیش زبر
قدرت سایندگی بسیار بالایی دارد و در مقایسه با سنباده ۱۲۰۰ به کار می‌رود. این نوع پولیش خودرو سخت‌ترین خراش‌های خودرو را از بین می‌برد. دقت کنید آن دسته از خراش‌هایی که هنوز به زیر رنگ نرسیده باشند را از بین می‌برد. کار با این پولیش باعث مات شدن رنگ خودرو می‌شود که با یک پولیش نرم یا واکس به‌طور کامل ماتی آن از بین می‌رود و درخشندگی لازم را پیدا می‌کند.
پولیش نرم
پولیش نرم از قدرت سایندگی ظریفی برخوردار است و باعث صاف و براق شدن کلیه خط و خش‌های به وجود آمده روی بدنه خودرو می‌شود. از این نوع پولیش برای از بین بردن لکه‌های سخت مثل شیره درختان، قیر و… استفاده می‌شود. همچنین پولیش نرم برای درخشندگی و صاف کردن قسمتی از بدنه خودرو یا کل آن به کار می‌رود.
واکس
می‌توان گفت که خصوصیات پولیش نرم را دارا است و از آن برای براق کردن و درخشندگی بیشتر خودرو استفاده می‌شود. همچنین واکس را می‌توان نوعی پولیش نرم دانست که مواد ساینده ندارد. واکس خالص هرگز خاصیت پرداخت‌کاری و خش برداری را ندارد و به سبب مواد چربی که روی بدنه خودرو اعمال می‌کند درخشندگی موقتی ایجاد می‌کند.

انواع پد پولیش

پد پولیش یک پد از جنس فوم و یا پوست بره می‌باشد که برای پولیش کردن خودرو و یا هر وسیله دیگر بر روی دستگاه‌های مختلف نصب می‌شوند. معمول‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دستگاه، پولیش برقی می‌باشد که معمولاً از پد پولیش پوست بره‌ای روی آن استفاده می‌شود. پدهای دیگر روی دستگاه‌های دیگر مانند فرزها و… نصب می‌شوند.
پد پولیش چسبی پوست بره‌ای، روی دیسک‌های پشت چسب‌دار نصب می‌شوند و قابل تعویض و جابه جایی هستند. این پد پولیش قابل شستشو می‌باشد و برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق و خطوط ناشی از سنگریزه‌ها و صیقل و جلا دادن سطح بدنه خودرو و برای لایه‌برداری‌های عمیق کاربردی می‌باشد. پد پولیش پوست بره دارای بافت متراکم زبر و ضخیم و درشت می‌باشد و قدرت سایندگی بالایی دارد و به دلیل بافت متراکم میزان کمتری از ماده پولیش مورداستفاده قرار می‌گیرد.
پد پولیش از جنس فوم نیز روی دیسک‌های چسب‌دار نصب می‌شوند، و امکان تعویض دارند. پد از جنس فوم برای دستگاه ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور در دقیقه کاربردی می‌باشد. این نوع از پد پولیش می‌تواند با دور بالای دستگاه کار کند و خط و خش سطح را بهتر از پولیش‌کاری دستی از بین می‌برد. سطح این پدها صاف است و لبه خمیده دارند که این کار با این نوع پدها را آسان می‌کند. پدها از جنس فوم قابلیت شستشو دارند.
پد پولیش از جنس فوم دارای سه نوع زبری می‌باشد. فوم نرم برای براق کردن و از بین بردن هاله‌های دایره‌ای و معمولاً در آخر کار استفاده می‌شوند. فومی که زبری متوسط دارد برای خط و خش‌های سطحی و جلا و صیقل دادن سطوح به کار می‌رود. فوم زبر نیز برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق و خط‌هایی که بر اثر برخورد سنگریزه و شن و ماسه ایجادشده به کار می‌رود.(طرح تولید پد پولیش)

جنس پد پولیش

در دسته‌بندی دیگری می‌توان گفت پدها بصورت کلی دارای جنس های متفاوت هستند:
پد پولیش مایکروفایبر
پد پولیش هیبریدی
پد پولیش نمدی
پد پولیش پشمی
پد پولیش پوست بره
پد پولیش اسفنجی
تمامی این پدهای پولیش به جز نوع اسفنجی زبر هستند. پدهای پولیش اسفنجی نیز به دسته‌های بسیار زبر، زبر، متوسط، نرم و بسیار نرم تقسیم می‌شوند.

درجه زبری پد پولیش

پدهایی که برای رفع آسیب‌های عمیق استفاده می‌شود، معمولاً بافت بلندی دارند تا بتوانند به لایه‌های زیرین کوتینگ نفوذ کنند. فوم یا پوست بره ازجمله موادی است که با بهره‌گیری از آن‌ها این دسته از پولیش‌ها را تولید می‌کنند. پولیش کردن با این پدها باید روی دور کم دستگاه انجام شود؛ درصورتی‌که سرعت دستگاه بافر با این پدها زیاد باشد، قطعاً رنگ خودرو دچار آسیب‌های شدید می‌شود.
پد پوست بره و پشمی دارای درجه زبری بالا هستند. از این پدها برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق استفاده می‌کنند و جهت استفاده روی شیشه، بدنه و چراغ اتومبیل مناسب است.
پد پولیش زبر اسفنجی در مرحله اول پولیش‌کاری استفاده می‌شود. قدرت لایه‌برداری این محصول به‌اندازه پد پوست بره نیست اما در عوض گرمای کمتر تولید می‌کند که ریسک هولورگام را کاهش می‌دهد.
پد پولیش متوسط اسفنجی به طور معمول در مرحله دوم مورداستفاده قرار می‌گیرد. این پد برای از بین بردن خطوط نیمه عمیق طراحی‌شده است. این پدها دارای قدرت لایه‌برداری و براقیت متوسط هستند.
پد پولیش نرم اسفنجی مناسب مرحله آخر پولیش‌کاری و برگرداندن براقیت سطح هستند. همچنین این محصولات برای پخش کردن واکس نیز مناسب هستند. برای براق نمودن سطح و از بین بردن آثار سطحی و خط و خش‌های ریز و اثر هولوگرام قابل استفاده است.
البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که عملکرد این سه نوع پد زبر، متوسط و نرم مکمل یکدیگر هستند؛ زیرا پس از اعمال پولیش روی لایه‌های دوم و سوم رنگ، می‌بایست با بهره‌گیری از پدهای دسته اول (نرم وآنتی هولوگرام)، لایه کوتینگ رنگ بدنه خودرو را نیز پولیش بزنیم تا هرگونه آسیب‌های سطحی از بین برود و به سطحی براق و صیقلی دست‌یابیم.

Polishingcarمشخصات پد پولیش خوب

به علت تنوع بالایی که در پدهای موجود وجود دارد، انتخاب پد مناسب، ممکن است مقداری سخت به نظر برسد. به همین دلیل است که قبل از خرید آن، باید در نظر داشته باشید که برای چه کاری پد را نیاز دارید. در ادامه چند ویژگی پدهای خوب را آورده شده است.

مواد به‌کاررفته در پد

موادی که در ساخت پد پولیش به‌کاررفته است، بسیار مهم می‌باشد. چراکه دوام آن‌ها را نشان می‌دهد. در هنگام خرید، از جنس آن‌ها اطمینان حاصل کنید. پدی را انتخاب کرده که نه تنها دارای کیفیت خوب و دوام بالایی است، بلکه قدرت جذب خبی نیز دارد. این موضوع بسیار مهم است چراکه باعث می‌شود ظاهر نهایی خودرو نشان‌دهندهٔ نتیجه عملیات پولیش‌کاری است.

ساختار پد

علاوه بر جنس پدها، ساختار آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ساختارشان باید به گونه‌ای باشد که به راحتی به دستگاه پولیش متصل باشند و در حین انجام عملیات پولیش‌کاری از پولیشر جدا نشوند.

رنگ پد

رنگی که برای پدها مورداستفاده قرار می‌گیرد، تنها برای زیبایی آن‌ها نیست. این رنگ‌ها تفاوت در سایز و درجه زبری آن‌ها را نشان می‌دهند.(طرح تولید پد پولیش)

چند نکته درباره پد پولیش

پد پولیش از جنس فوم دارای سه نوع زبری می‌باشد. فوم نرم برای براق کردن و از بین بردن هاله‌های دایره‌ای و معمولاً در آخر کار استفاده می‌شوند. فومی که زبری متوسط دارد برای خط و خش‌های سطحی و جلا و صیقل دادن سطوح به کار می‌رود. فوم زبر نیز برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق و خط‌هایی که بر اثر برخورد سنگریزه و شن و ماسه ایجادشده، مورداستفاده قرار می‌گیرد.
پد پولیش هم به صورت دستی و هم مناسب دستگاه پولیش عرضه می‌شود. پدهای مخصوص دستگاه پولیش دارای چسب است و امکان تعویض دارند. این نوع از پد پولیش می‌تواند با دور بالای دستگاه کار کند و خط و خش سطح را بهتر از پولیش‌کاری دستی از بین ببرد. سطح این پدها صاف است و لبه خمیده دارند که کار با این نوع پدها را آسان می‌کند. پدهای از جنس فوم قابلیت شست‌وشو دارند.
پد پولیش پوست بره دارای بافت متراکم زبر و ضخیم و درشت می‌باشد و قدرت سایندگی بالایی دارد. به دلیل بافت متراکم میزان کمتری از ماده پولیش مورداستفاده قرار می‌گیرد.
برخی از پدها دارای صفحه نگهدارندِ و یا قابلیت اتصال به دستگاه دریل مخصوص دارند.
درجه زبری مواد پولیش انتخاب‌شده می‌تواند در عملکرد پد پولیش و میزان سایش آن مؤثر باشد.
پد پولیش در ابعاد و سایزهای متفاوت عرضه می‌شود که می‌بایست متناسب باکار مورد نظر و اندازه صفحه نگه‌دارنده دستگاه پولیش آن را انتخاب کرد.
پد پولیش مخصوص دستگاه پولیش اوربیتال دارای یک حفره در وسط پد است که از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند درحالی‌که پد پولیش دستگاه چرخشی فاقد این حفره است. لذا پد پولیش دستگاه را متناسب با نوع دستگاه انتخاب کنید.

Polishingcar
برای انتخاب یک پد پولیش مناسب باید به موارد زیر دقت کرد.
نصب آسانی داشته باشد و به راحتی تعویض شود.
برای کاربری راحت و دوام بالاتر، دقت کنید صفحه چسبی مقاوم و مستحکمی داشته باشد.
تراکم بالایی داشته باشد تا در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود.
برای انتخاب یک پد پولیش بادوام، حتماً به استحکام بافت آن توجه کنید.
بالانس بودن صفحه سبب افزایش کیفیت و دقت عملیات پولیش‌کاری شود.
پد، دیواره دار باشد تا بتوان لبه‌ها و گوشه‌ها را به راحتی پولیش کرد.
نقص‌های رنگ سطوح، از جمله اثرات به‌جامانده حین عملیات رنگ زدن را حذف کنید.
سطوح رنگ‌شده مصنوعات چوبی در نجاری‌ها را جلا داد و براق کنید.
سطوح ساخته یا تعمیر شدهٔ فلزی را به‌صورت آینه‌ای صیقل داده و براق کنید.
بدنه اتومبیل خود را براق کنید و نقایص احتمالی ایجادشده در رنگ بدنه را حذف کنید.

تفاوت پولیش و واکس لاستیک

واکس و پولیش هر دو با هدف ایجاد ظاهری تمیز و براق مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما عملکرد متفاوتی دارند. هنگام واکس زدن یک لایه محافظ روی رنگ خودرو ایجاد می‌کنید، اما پولیش کردن یک لایه بسیار نازک از رنگ خودرو را برمی‌دارد. به همین دلیل، در بیشتر مواقع واکس بعد از پولیش استفاده می‌شود تا از رنگ جدید محافظت کند. از دیگر تفاوت‌های این دو این است که برخلاف واکس نیازی نیست پولیش را از روی بدنه خودرو پاک کنید. برخی مواقع از پولیش فقط برای برخی رنگ‌ها می‌توان استفاده کرد، در حالی که واکس برای تمامی رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رنگ‌های تیره برای جلوگیری از پریدن رنگ و در رنگ‌های روشن برای حفظ جلا و درخشندگی از پولیش استفاده می‌شود.

موارد استفاده از پولیش

۱) ماتی رنگ
مواردی که رنگ خودرو کاملا سالم است ولی به علت گرد و غبار و برخورد سنگ ریزه ها مات و کدر شده. در این موارد پولیش کاری می تواند سطح را هموار و صاف نماید و رنگ از حالت ماتی خارج می شود.
۲) سوختگی رنگ
در صورتیکه سوختگی سطحی باشد و در لایه اولیه قرار بگیرد با پولیش قابل ترمیم است ولی اگر سوختگی به لایه‌های زیرین رنگ رسیده باشد با پولیش نمی‌توان آن را ترمیم کرد.
۳) تاثیرات شیمیایی
باران اسیدی و شستشوی اتومبیل با شوینده های غیر استاندارد و شستشو با آب سخت، دانه های ریزی را روی بدنه خودرو ایجاد می‌کنند که باعث آسیب به رنگ می شود. اما با پولیش می توان آن را رفع کرد.
لکه‌ها با باران اسیدی بیشتر در شهرهای صنعتی و آلوده اتفاق می‌افتد و در جاهایی که املاح آب زیاد است (آب سخت) پس از شستن اتومبیل حتما باید به سرعت آن را خشک کرد تا بر اثر خشک شدن آب روی بدنه املاح روی سطح آن باقی نماند و باعث آسیب رساندن به رنگ نگردد.(طرح تولید پد پولیش)

تولید پد پولیش در کشور

پد های پولیش هم اینک در کشورما تولید می‌شوند و به کشورهای مختلف از جمله عراق، پاکستان، افغانستان و … صادر می‌شود و از این راه ارز زیادی وارد کشور ما می‌شود همچنین با این کار جلوی واردات این کالا گرفته می شود و خروج ارز از کشور را نخواهیم داشت .
همچنین کار یک کسب و کار فوق‌العاده با درآمد است و نیاز به دستگاه های پرهزینه و پرخطر ندارد.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید پد پولیش

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید پد پولیش به شرح جدول ذیل می باشد.

Farsi TitleLatin TitleSerial Code
پد پولیشPolish Pad۱۷۲۱۴۱۲۳۹۴

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید پد پولیش

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پد پولیش

ظرفیت : ۹۰۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۷ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۹ درصد


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)