طرح تولید پرده راشل (1)

طرح تولید پرده راشل

پارچه های پردهای دارای انواع متنوعی است، لذا نوع مورد نظر پارچه های پردهای تولید شده در سیستم راشل ژاکارد میباشد. هر چه این دسته از پارچهها عمدتاً به عنوان پرده در منازل و اماکن دیگر مصرف میشوند، اما قابلیت استفاده به عنوان پارچه های روتختی، رومیزی و پارچه ها مشابه را نیز دارند در چند سال اخیر، در نتیجه تغییر مد و بازار، شکل پردهها نیز تغییر یافته است. بدین نحو که نوع قدیمی پردهها معمولاً دارای زمینه ماکوزیت بوده و در پایین و در سراسر عرض پرده طراحی صورت می پذیرفت ولی این شیوه جای خود را به طراحی سراسری پرده، هم راه با ساختمانهای متنوع زمینه داده است. متدوالترین نوع طرحهای مورد استفاده هنوز طرح گل به همراه اشکال متنوعی از برگها و گلها است . از این رو سیستم بافندگی راشل ژاکارد قابلیت تولید پرده های توری با تراکمها و طرحهای مختلف و متنوع را متناسب با نیاز بازار دارد پارچه های پردهای را به روشهای مختلفی میتوان تولید نمود که عبارتند از : پارچه های پردهای تاری و پودی پارچه های پردهای کتن پارچه های توری ساده پارچههای توری با مکانیسم طراحی زنجیر طرح پارچه های توری با مکانیسم طراحی ژاکارد پارچه های توری ساده به همراه طرح های گلدوزی شده بر روی آن پارچه های پردهای تاری و پودی

قیمت تولید داخلی و جهانی محصول قیمت پرده های راشل در ایران

قیمت پرده های راشل در ایران با توجه به نوع و پیچیدگی طرح بطور متوسط از متری ۶۰۰۰۰ تومان تا متری ۵۰۰۰۰۰ طتومان قیمت دارد. قیمت جهانی این محصول نیز با توجه به طرح، جنس و کشور تولید کننده رنج قیمتی گوناگونی را شامل میگردد.

کاربرد پرده راشل

پارچه های تولید شده در این واحد بیشتر برای مصرف بصورت پرده در طرحها و نقشه های مختلف در منازل و دیگر اماکن استفاده میگردد ولی از این پارچه ها میتوان همچنان به عنوان روتختی، رومبلی و دیگر موارد مشابه مورد استفاده قرار داد.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

با توجه به اینکه میزان رشد مصرف منسوجات حداقل تا سطح معینی از درآمد یکی از شاخصهای توسعه یافتگی محسوب میگردد و کشور ما نیز حرکت سریعی را در جهت توسعه اقتصادی پیش رو دارد، علاوه بر افزایش میزان مصرف به دلیل افزایش جمعیت میزان مصرف سرانه نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. میزان رشد مصرف منسوجات طی سالهای بعد از انقلاب و خصوصاً پس از جنگ نیز مؤید این مطلب میباشد.

کشورهای عمده تولید کننده پرده راشل

۱.چین ۲. هنگ کنک ۳. کره

طرح تولید پرده راشل (3)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پرده راشل

۱. پارچه پرده ای راشل : ۱۷۳۰۶۱۲۳۱۰

بررسی بازار پرده راشل

در این بازار، پرده با قیمت‌های مختلف وجود دارد؛ از متری هشت‌هزار تومان گرفته تا متری ۴۵۰ هزار تومان که تفاوت‌های زیادی از نظر ظاهری با یکدیگر دارند، پرده هشت‌ هزار تومانی از جنس شیشه‌ای است و پرده ۴۵۰ هزار تومانی، پرده‌ای گلدوزی شده، که روی آن سنگ‌کاری شده است. جالب است که به گفته فروشندگان هر دو این پرده‌ها از جنس ترک هستند، البته گلدوزی و سنگ‌کاری پرده ۴۵۰ هزار تومانی با دستگاه‌های ایتالیایی انجام شده است. پرده‌های زیاد دیگری در این بازار با قیمت‌های مختلف وجود دارند که بیشتر آنها متری ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارند که به گفته فروشنده‌ها از جدیدترین پرده‌های بازار هستند و جنس همگی ترک است.

قیمت انواع والان پرده‌ها

قیمت والان‌های پرده نیز همانند خود پرده‌ها بسیار متفاوت است، در این بازار والان از متری ۷۰ هزار تومان تا متری ۱.۲۰۰ میلیون هزار تومان وجود دارد که به گفته فروشنده والان ۷۰ هزارتومانی از جنس ترک و والان ۱.۲۰۰ میلیون هزار تومانی از جنس ابریشم اپلیکه هندوستان است، که به صورت تکه‌دوزی در طرح‌های مختلف وجود دارد که نقش‌های خلوت‌تر آن با قیمت متری۴۰۰، ۶۰۰, ۷۰۰, ۸۰۰ و ۹۰۰ هزار تومان در این مغازه‌ها یافت می‌شود. به گفته یکی از فروشنده‌های پرده ۱.۲۰۰ میلیون هزار تومانی گران‌ترین پرده موجود در بازار نیست و پرده‌های گران‌تر نیز در بازار وجود دارد.

پارچه‌های طبیعی

یادتان باشد الیاف پنبه‌ای، هادی حرارت هستند و حرارت بدن را به بیرون منتقل می‌کنند در نتیجه خنک هستند. به راحتی لکه‌گیری و شسته می‌شوند. در برابر ساییدگی مقاوم هستند. پس از استفاده اگر خوب خشک نشود، بوی عرق بدن در آن باقی می‌ماند. در ایران به لباس‌های پنبه‌ای، نخی نیز می‌گویند. اماپارچه های کتان. این نوع پارچه از نظر خصوصیات مانند پنبه است. پارچه‌های کتانی دارای سطح صاف و درخشنده اند. زودتر از پنبه تمیز می‌شوند. به اندازه پارچه‌های پنبه‌ای آب را جذب می‌کنند اما زودتر خشک می‌شوند به همین دلیل حوله‌های کتانی بهتر از پنبه ای است. پارچه‌های پشمی از دیگر انواع الیاف طبیعی است که با توجه به این که از چه حیوانی تهیه شده به نام‌های مختلفی موجود است. مانند گوسفند مرینوس، پشم لاما و موی بز. پارچه‌های تهیه شده از پشم، به دلیل ذخیره شدن هوا در بین الیاف، عایق خوبی محسوب می‌شوند. به علت خاصیت رطوبت‌پذیری، داشتن خلل و فرج، عرق بدن را جذب کرده و آن را به آرامی تبخیر می‌کند به همین دلیل در زمستان شخص کمتر احساس سرما می‌کند. بعد از شستن نباید آن را آویزان کرد. بهتر روی پارچه نخی پهن کنیم. در استفاده از لباس‌های پشمی دقت کنید که لباستان را با یک فرچه نازک و سخت تمیز کنید. جیب‌های لباس پشمی را پس از استفاده خالی کرده و در جای سرد آویزان کنید. پشمی‌هایی که چروک شده در بخار حمام قرار دهید تا چروک‌ها برطرف شود و یا با پارچه نم‌دار و تنظیم درجه اتو روی شماره مخصوص لباس‌های پشمی آن را اتو کنید. برای آنکه عمر لباس‌های پشمی طولانی شود، پس از دو روز پوشیدن، یک روز از آنها استفاده نکنید. ابریشم نوع دیگر پارچه ها است که مخاطبان بسیاری دارد. این پارچه ها خیلی سبک و براق هستند دارای کشش بالا و در برابر پارگی و چروک پذیری مقاومت بالایی دارند. به علت داشتن پروتئین هادی حرارت نیستند و در خود نگه می دارند. به دلیل لطافت و عایق بودن در تابستان و زمستان قابل استفاده اند.

طرح تولید پرده راشل (2)

مصنوعی‌های بازار پارچه

نوع دیگر پارچه‌ها از الیاف نیمه مصنوعی و مصنوعی تشکیل شده‌اند. ویسکوز نوعی از الیاف مصنوعی است که هادی گرما محسوب می‌شود. بنابراین بدن را گرم می‌کند. این پارچه از ابریشم طبیعی خنک‌تر و منسوجات بسیار نرم و لطیف می‌توان از آن تهیه کرد. نایلون نیز از الیاف کاملأ مصنوعی تهیه می شود که استحکام خوبی در برابر سایش و کشش دارد به همین دلیل موارد استعمال زیادی از جمله جوراب‌های نایلونی که به علت قابلیت الاستیکی زیاد در قسمت زانو و مفاصل کیسه‌ای نمی‌شود. این پارچه فوراً خشک می‌شوند، زیرا رطوبت کمی به خود جذب می‌کنند. از نخ فیلامنت برای تهیه جوراب ساق بلند، آستری، مایوی شنا، لباس ورزشی، پارچه دانتل، بارانی، پوشاک پلیسه دار و پارچه‌های کشباف استفاده می‌کنند. به گزارش بازارخبر، پلی استر یکی دیگر از پارچه‌های کاملاً مصنوعی است. مقاومت فوق العاده ای در برابر چروک شدن دارند حتی در زمانی که خیس می شوند. اگر پلی استر با الیاف طبیعی مخلوط شود، در تهیه منسوجات سبک‌وزن مانند پارچه‌های پرده‌ای، ساتن، پیراهن و بلوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت خاصیت اتوپذیری زیاد در تهیه پارچه‌های پلیسه زنانه و بشور بپوش مصرف می‌شود.

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز