طرح تولید نور افکن و پروژکتور (2)

طرح تولید پروژکتور و نورافکن

پرژکتور ها از منابع نور هستند که نور زیادی از خودشان ساتع می کنند. پرژکتورها یکی دیگر از محصولات صنایع روشنایی به حساب می آیند که می توان انواع آنها در بازار مشاهده کرد.

کاربرد روژکتور و نورافکن

پروژکتور و نورافکن که معمولا تصور می شود تفاوتی باهم ندارند در واقع در کاربرد متفاوت از یکدیگر بوده به گونه ای که اگر بخواهیم نور بروی نفطه ای متمرکز شود از پروژکتور و اگر بخواهیم فضایی روشن شود از نورافکن استفاده میشود. لازم بذکراست که فرایند و تکنولوژی تولید در این دو محصول یکسان است و آنچه که قابلیت متفاوت به این دو می دهد قوس داخلی قاب پروژکتور و نورافکن می باشد همواره نیمی از سطح کره زمین تاریک است. این امر اهمیت صنعت روشنایی را آشکار میکند. نحوه نور پردازی و نوع محیطهای کاری و منازل و نقاط عمومی اثرات متنوع و گوناگون جسمی و روحی نور در را در پی دارد. سالنهای سخنرانی و تئاتر، پارکها، خیابانها و محیطهای صنعتی و …هر کدام نور پردازی خاص خود را دارند. لذا امروزه علم روشنایی کاملا تخصصی میباشد و مهندسین تاسیسات روشنایی هنگام نور پردازی و طراحی و انتخاب نور افکن ناگزیرند که مشخصات فنی این محصولات را در محاسبات لحاظ کنند.

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا

در دنیای امروز از آنجایی که صرفه جویی در مصرف انرژی برق توام با ایجاد روشنایی لازم و هنرمندانه مدنظر کارفرمایان می باشد طراحان نورپردازی باید توجه داشته باشند که با استفاده و کاربرد مناسب انواع پرژکتور، نورافکن، چراغ روشنایی ضمن تامین نور مناسب محیط، جاذبه ، زیبای و جلوه های نور با ترکیب مناسب و به اندازه باشد از آنجایی که این محصول جز کالاهای اساسی در دنیای امروز نمی باشد دارای اهمیت استراتژیکی نیز نخواهد بود اما بدلیل اهمیت انرژی در زندگی بکاربری انواع کم مصرف این محصول مورد اهمیت و توجه می باشد. در مورد پروژکتور و نورافکن گزینه های مناسب تکنولوژی بر پایه نیازهای مشتری و سلایق خانواده ها، زیبایی و کارایی، ارگونومی و ایمنی استوار است. آنچه که باید به آن توجه کرد فرهنگ مصرف کننده در بازارهای هدف می باشد شناخت دقیق این فرهنگ یک عامل مهم در موفقیت است. برای تولید محصولات منطبق با نیاز مشتری، به طراحی مهندسی و صنعتی مناسب ضرورت بیشتری احساس می شود.

طرح تولید نور افکن و پروژکتور (3)

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده پروژکتور و نورافکن

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده این محصول کشورهای صنعتی شامل آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، فرانسه و انگلستان می باشند. کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، تایلند و کره از کشورهایی میباشند که بخش عمده این کالا را به کشورمان صادر میکنند.

قیمت تولید داخلی و جهانی پروژکتور و نورافکن

جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسـی قـرار داد. بازارهـای تعیـین کننـده قیمت درکشور شامل ارگانهای ذیل میباشد. ‐ نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصـرفکننـدگان و تولیدکننـدگان)، سـازمان بـورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و… ‐ بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کـالای مصـرفی خـانواده قـرار دارد و یـا جـزو کالاهـای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین میشود و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسـی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

فرآیند تولید پروژکتور و نور افکن

طرح تولید نور افکن و پروژکتور (5)

مزایای پروژکتور و نور افکن

– مصرف انرژی بسیار اندک و صرفه جویی تا ۷۰%
– طول عمر بسیار زیاد معادل ۵۰،۰۰۰ ساعت
– کاهش چشمگیر هزینه های تعمیر و نگهداری به علت طول عمر بالا
– کاهش هزینه های کابل کشی و عدم استفاده از خطوط پر قدرت انتقال نیرو به علت استفاده از ولتاژ کارکرد پایین
– خلوص و تنوع در رنگ های تولید شده بدون نیاز به هر گونه فیلتر رنگی
– درخشندگی بسیار بالا
– طیف نور کامل و بدون انقطاع (عدم لرزش نور)
– قابلیت تمرکز نور، تغییر زوایای تابش و افزایش برد نور با استفاده از لنز های متنوع

طرح تولید نور افکن و پروژکتور (1)

معایب پروژکتور و نور افکن

۱. طول عمر کم (Life Time)
اولین و مهمترین پارامتر، بحث طول عمر این پروژکتور ها می باشد. بهترین و مرغوبترین نوع از این لامپها طول عمری کمتر از ۱۰۰۰۰ ساعت دارند که این امر نه تنها هزینه خرید تجهیزات بلکه هزینه های تعمیر و نگهداری را تا ۴برابر افزایش می دهد.

۲. تاخیر در زمان پاسخ گویی (Response Time)
نکته دیگر بحث زمان پاسخگویی است. پروژکتور های LED به محض رسیدن ولتاژ به آنها روشن میشوند (کمتر از ۲۰ میکرو ثانیه) ولی پروژکتور های بخار جیوه و بخار سدیم زمانی بالغ بر ۵ دقیقه لازم دارند تا به حداکثر نور خود برسند.یعنی لامپهای متال هالید و سدیم، پانزده ملیون بار کندتر روشن میشوند.

۳. حساسیت به روشن و خاموش شدن ( On/Off)
طول عمر تجهیزات روشنایی ال ای دی به هیچ وجه تابعی از تعداد روشن و خاموش شدن نیست.میتوان لامپهای LED را ملیونها بار روشن و خاموش کرد. در واقع طول عمر آنها تنها به مدت زمان روشن ماندن بستگی دارد، ولی پروژکتور های پر فشار جیوه به هیچ وجه اینگونه نیستند و طول عمر آنها با روشن و خاموش شدن کم می شود.

۴. مصرف بالا و هزینه های جانبی
از آنجا که لامپ های متال هالید نیاز به جریان بالایی دارند (خصوصاً لامپهای ۴۰۰ وات به بالا) می بایست از کابل با ضخامت بالا استفاده کرد که این امر سبب افزایش هزینه کابل کشی و همچنین کاهش ضریب ایمنی در پروژه می گردد.

۵. یکنواختی شدت نور و رنگ نور
برای تغییر رنگ در پروژکتور های بخار جیوه معمولاً از فیلترهای رنگی استفاده می شود، فیلتر های ثابت و متغیر که این کار معایب بسیاری را در بر دارد، به عنوان مثال نمیتوان رنگ را به دلخواه تنظیم کرد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پروژکتور و نورافکن

۱. چراغ های پروژکتوری : ۳۱۵۰۴۱۲۳۳۶

وضعیت واردات و صادرات پروژکتور و نورافکن

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات پروژکتور و نورافکن در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح تولید نور افکن و پروژکتور (7)

وضعیت واحد های فعال تولید پروژکتور و نورافکن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده پروژکتور و نورافکن در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید نور افکن و پروژکتور (6)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز