طرح تولید عصا کمک فنر دار (1)

طرح تولید عصا کمک فنر دار

طبیعتا برای هرکس ممکن است ، اتفاقاتی بیفتد که راه رفتن او را با مشکل مواجه کند.عواملی مانند شکستگی پا ، انجام عمل های جراحی و…. عصا یکی از وسایل کمک حرکتی است ، که در چنین مواقعی به کمک انسان می آید و سبب حفظ تعادل و تسهیل در راه رفتن می گردد.مهم ترین ویژگی که یک عصا بایستی داشته باشد ، وزن کم و سبکی آن است ، به این دلیل که به راحتی حمل گردد و بیمار در استفاده از آن رنج نبرد.عصای مچی خارجی که فروشگاه دکتر مهندس آن را عرضه می دارد ، خوش بختانه از این ویزگی مهم برخوردار است.این عصا که ساخته ی کشور فرانسه می باشد به حفظ و کنترل تعادل کمک شایانی می کند.این محصول نمونه ی ایرانی نیز دارد ، که با نام عصای مچی ایرانی در اختیار شما قرار داده شدده است.

ویژگی عصا کمک فنر دار

• دارای گریپ زیر دست فوق نرم
• امکان جابجایی راحت گریپ
• دارای کمک فنر
• قابلیت تنظیم ارتفاع
• توانایی تحمل وزن تا ۱۳۰ کیلوگرم
• وزن بسیار کم و سبک
• ساخته در کشور فرانسه
• دارای دسته ی نرم
• دارای قدرت جذب شوک

انواع عصا

عصاهای خمیده
عصای خمیده وزن بیمار را در راستای عصا پخش می کند. این عصا برای بیمارانی مناسب است که گاهی نیاز دارند اندام فوقانی شان وزن را تحمل کند؛ مانند افرادی که به دلیل درد ناشی از استئوآرتریت زانو یا لگن در راه رفتن مشکل دارند.

عصاهای چهارپایه
عصای چهارپایه سطح اتکای بیشتری دارد و امکان تحمل وزن بیشتر را فراهم می کند. هنگامی که بیمار به استفاده از دستان خود نیاز دارد، می تواند به تنهایی روی زمین بایستد.

طرح تولید عصا کمک فنر دار (3)

عصاهای استاندارد
عصای استاندارد یا عصای صاف معمولا از چوب یا آلومینیوم ساخته می شود و ارزان قیمت و سبک است. عصای آلومینیومی امکان تنظیم ارتفاع هم دارد. عصای استاندارد در فردی که برای تحمل وزن به اندام فوقانی نیاز ندارد، می تواند به تعادل کمک کند. عصاهای استاندارد، معمولا دسته ای چتری دارند که به دلیل فشار روی کف دست، ممکن است خطر ابتلا به نشانگان مچ دست (سندرم تونل کارپال) را افزایش دهند.

دسته های عصا
عصاهای استاندارد، معمولا دسته ای چتری دارند که به دلیل فشار روی کف دست، ممکن است خطر ابتلا به نشانگان مچ دست (سندرم تونل کارپال) را افزایش دهند، اما عصاهایی که دسته تفنگی شکل دارند، فشار کمتری روی کف دست وارد می کنند. بنابراین خطر نشانگان مچ دست را کاهش می دهد.

چوب های زیربغل
عصا های زیربغل برای افرادی مناسب هستند که برای تحمل وزن به استفاده از بازوهای خود نیاز دارند. این عصاها می توانند ۸۰ درصد وزن بدن و دو عصای زیربغل، صد درصد وزن بدن را حمایت کنند. البته عصای زیربغل به مصرف انرژی و قدرت قابل توجه شانه و بازو نیاز دارد و برای افراد سالمند و لاغر مناسب نیست.

طرح تولید عصا کمک فنر دار (4)

واکرها
واکرها برای افرادی مناسب هستند که ضعف اندام تحتانی یا تعادل ضعیف دارند. این وسایل سطح اتکا را افزایش می دهند و باعث می شوند بیمار وزن خود را بهتر تحمل کند، اما واکرها باعث ایجاد وضعیت نامناسب در پشت می شود و امکان چرخش بازو کاهش می یابد. استفاده از واکر نسبت به عصا به توجه بیشتری نیاز دارد و حرکت در پله ها هم با استفاده از واکر دشوارتر است.

واکر استاندارد
واکر استاندارد پایدارترین واکر است، ولی باعث کاهش سرعت راه رفتن می شود، زیرا بیمار برای برداشتن هر قدم، باید واکر را کاملا از روی زمین بلند کند. استفاده از آن ممکن است در بیماران سالمند و نحیف مبتلا به کاهش قدرت قسمت فوقانی بدن، مشکل باشد واکر با چرخ جلو: واکر دارای چرخ جلو که به آن واکر دوچرخ نیز می گویند، کمتر از واکرهای استاندارد پایدار است ولی الگوی راه رفتن طبیعی تری فراهم می کند و برای بیمارانی که قادر به بلند کردن واکر استاندارد نیستند، مناسب تر است.

واکر چهار چرخ
واکرهای چهارچرخ برای بیمارانی که عملکرد بهتری دارند و برای تحمل وزن به واکر نیازی ندارند، مفید است. با اینکه به جلو راندن واکر چهارچرخ راحت تر است، اما این وسیله برای بیمارانی که مشکلات تعادلی قابل توجه یا اختلال شناختی دارند، مناسب نیست، زیرا ممکن است به طور غیرمنتظره به جلو حرکت کند و باعث زمین خوردن شود. پیش از اینکه بیمار بنشیند، حتما باید ترمزها فعال باشند و واکر چهارچرخ در مقابل دیوار یا جسمی سفت قرار گرفته باشد.

طرح تولید عصا کمک فنر دار (2)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید عصا کمک فنر دار

۱. عصای دستی : ۳۳۱۱۵۱۲۵۱۵
۲. عصای زیر بغل : ۳۳۱۱۵۱۲۵۱۶
۳. عصای مچی : ۳۳۱۱۵۱۲۵۱۷
۴. عصای معمولی : ۳۶۹۹۴۱۲۳۵۱

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)