طرح تولید پرک میوه

جو پرک منبع خوبی از انرژی و پروتئین برای کودکان و بزرگسالان است و همچنین جو پرک باعث کاهش اسید اوریک می شود.

تاریخچه جو پرک

شواهد مستحکم کمی درباره‌ی ثبت اولین استفاده و مصرف جو دو سر وجود دارد. مطالعات باستان شناختی ارجعاتی به جو دو سر پرک یافته‌اند که به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردند. البته، این جو دو سر به شیوه‌ای که ما امروزه آن را مصرف می‌کنیم استفاده نمی‌شده است. بعد از ۲۰۰۰ سال از کشت آن، جو دو سر پرک نهایتا به اروپا برده شد..

معرفی خواص جوی پرک

جوی پرک یک ماده عالی است و بسیار سریع می‌پزد.زمان پخت آن تقریبا ۵ دقیقه است.جوی پرک یکی از مواد عالی و سرشار از فیبر محسوب می‌شود.این ماده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و پروتئین مورد نیاز برای ساخت عضله را تامین می‌کند.تنها باید مراقب قندی که در جوی پرک طعم‌دار وجود دارد باشید.سعی کنید از جوی پرک ساده استفاده کنید و در صورت نیاز آن را میوه‌های مختلف شیرین نمایید.

ارزش تغذیه‌ای:

یک پیمانه جوی پرک پخته شده با آب، ۱۶۶ کالری، ۴ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین، ۴ گرم چربی، ۳۲ گرم کربوهیدرات، ۶۸ درصد منگنز و ۱۸ درصد سلنیوم دارد.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پرک میوه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
انواع پرک میوه های آجیلی و دانه های روغنی روغن کشی شده۱۵۴۹۳۱۲۶۲۵
انواع پرک میوه های آجیلی۱۵۴۹۳۱۲۶۳۳
پرک (ساکس) مرکبات۱۵۱۳۵۱۲۶۰۶
پرک سوخاری بر پایه ذرت۱۵۴۱۴۱۲۳۸۷
پرک کنجد روغن کشی شده۱۵۴۹۴۱۲۶۲۶
پرک بادام شیرین روغن کشی شده۱۵۴۹۴۱۲۶۲۷
پرک سیاه دانه روغن کشی شده۱۵۴۹۴۱۲۶۲۸
پرک فندق روغن کشی شده۱۵۴۹۴۱۲۶۲۹
پرک دانه کدو روغن کشی شده۱۵۴۹۴۱۲۶۳۰
پرک پسته۱۵۴۹۴۱۲۶۴۲
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پرک میوه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
پرک (ساکس) مرکبات۲۰۰۸۳۰۱۰| ۲۰۰۸۳۰۹۰

 

انواع جو پرک

تمام جوهای دو سر به یک روش شروع به رشد می‌کنند، به عنوان غلات جو دو سر. قبل از پردازش، غلات جو دو سر در دمای پایین برشته می‌شود. حدودی که غلات جو دو سر پردازش می‌شوند نوع جو دو سری را که به دست می‌آید تعیین می‌کند. در ادامه معروفترین انواع جو دو سر را به شما معرفی می‌کنیم:

۱– جو دو سر پرک فوری:

جو دو سر پرک فوری، که گاهی به آن «جو دو سر فی‌الفور» هم می‌گویند، بسیار سریع‌تر از تمام انواع جوها پخته می‌شود. فقط کافی است به جو دو سر پرک فوری آب داغ اضافه کنید، آن وقت ظرف یک یا دو دقیقه پخته خواهد شد. این نوع از جو دو سر قبلا بخار داده شده و به تکه‌های ریز خرد شده است. بنابراین، اغلب بافتی خمیر مانند و طعمی ساده دارند.

۲- جو دو سر خرد شده:

وقتی بلغورهای جو دو سر به قطعه‌های ریز مختلف تبدیل می‌شود (به جای آن که به حالت پرک درآید)، به آن جو دو سر خرد شده می‌گویند. این جوها (که گاهی به آن‌ها جو دو سر اسکاتلندی هم می‌گویند)، تقریبا شبیه دانه‌های برنج شکسته به نظر می‌رسند. پختن این نوع جو دو سر زمان بیشتری طول می‌کشد تا پخته شود. بافت جو دو سر خرد شده به نحوی است که اغلب نیاز به جویدن زیاد دارد، و حتی بعد از پخته شدن نیز شکل خود را حفظ خواهد کرد.

۳- جو دو سر پرک:

جوهای دو سر پرک دارای ظاهری بزرگ، گرد، و تخت هستند. این ظاهر آن‌ها در حین پردازش شکل می‌گیرد، وقتی جوهای دو سر را بخار می‌دهند و پرس می‌کنند. جو دو سر پرک را اغلب جو دو سر ساده هم می‌نامند. زمان پخت این نوع جو ها سریع تر از جو دو سر خرد شده است، به خاطر شکل و تراکمی که جو دو سر پرک دارد و باعث جذب سریع‌تر مایعات می‌شود.جو دو سر پرک بیشتر در محصولات پخته شده و فرنی‌های صبحانه استفاده می‌شود.

ارزش تغذیه ای جو پرک

جو دو سر ارگانیک ارزش غذایی بیشتری نسبت به جو دو سر معمولی دارد، که معمولا در پاکت ریخته می‌شوند. جو دو سر ارگانیک حاوی ۶۸ کالری در هر وعده‌ی مصرفی ۱۰۰ گرمی است، در حالی که جو دو سر آماده حاوی ۳۷۶ کالری در هر وعده‌ی مصرفی۱۰۰ گرمی است.

ارزش غذایی میوه ها

همه میوه ها بیشتر از کربوهیدرات ها ساخته شده اند ،گرچه کالری موجود در میوه می تواند از چربی ها و مقادیر کمی پروتئین نیز حاصل شود. با این حال ، کربوهیدراتها همه یکسان نیستند و معمولاً ترکیبی از کربوهیدراتهای پیچیده هستند. این بدان معنی است که مقدار گلوکز و فروکتوز (قندهای میوه طبیعی) بسته به نوع میوه متفاوت است. به عنوان مثال ، موز و انجیر از نظر قند و طعم بسیار شیرین هستند ، در حالی که لیمو و زغال اخته به دلیل داشتن طعم ترش به داشتن قند کم شناخته می شوند.
صرف نظر از این تفاوت ، بیشتر میوه ها جزء غذاهای کم کالری محسوب می شوند. گفته می شود که میوه ها از نظر غذایی دارای ارزش غذایی خوبی هستند زیرا در هر وعده مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی وجود دارد و گونه هایی مانند آووکادو و نارگیل حاوی چربی های سالم هستند.

 

وضعیت واحد های فعال تولید پرک میوه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید پرک میوه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پرک میوه

نمودار واردات و صادرات پرک میوه در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

کشورهای پیشتاز در حوزه جو پرک

هزاران سال است که جو دو سر وجود داشته است که همین امر آن را به مطلوب‌ترین غلات صبحانه تبدیل کرده است. سه کشور برتر در حوزه‌ی تولید جو دو سر روسیه، کانادا و لهستان هستند. اما، شرکتی که بیشتر از همه جو دو سر پرک تولید می‌کند Cedar Rapids در آیوا است – که خانه‌ی محبوب‌ترین برند جو دو سر یعنی، Quaker Oats، است. روز ملی جو دو سر ۲۹ اکتبر است.

اما، ماه ملی جو دو سر ژانویه است، که در آن فروش جو دو سر پرک بیشترین مقدار را دارد. فقط ۵۱۰ گرم بلغور جو دو سر حاوی بیش از ۲۶.۰۰۰ دانه جو است. در ایالات متحده، بلغور جو دو سر ۱۵ درصد هر وعده‌ی مصرفی است. گیاه جو دو سر قرمز بومی کشور چین است. کوهنوردان و دوندگان استقامت ترجیح می‌دهند از بلغور جو دو سر به عنوان منبع سالم کربوهیدرات‌ها استفاده کنند – تا در طول روز انرژی خود را حفظ کنند.

یونانی‌ها اولین کسانی بودند که از جو دو سر به عنوان غلات صبحانه استفاده کردند. طبق گزارش‌ها، فقط ۵٪ از بلغور جو دو سر را انسان‌ها مصرف می‌کنند، و سایر مقدار باقیمانده را حیوانات مصرف می‌کنند. هر ساله World Porridge Making Championship میزبان رقابت‌های درست کردن فرنی بلغور جو دو سر است. علاوه بر غلات، کلوچه‌های جو دو سر نیز جزو دستورهای پخت غذایی هستند که از جو دو سر استفاده می‌کنند.

جو پرک و میوه

اغلب ما بارها و بارها جوی پرک نیمه آماده را در سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ در بسته بندی های مختلف دیده ایم ولی نهایت استفاده ای که از آن می کنیم زمانی است که اهالی خانه هوس سوپ جو کرده اند و ما هم وقت نداریم که با جوی معمولی برایشان سوپ بپزیم. در حالی که این ماده پرخاصیت را می شود ماده اولیه بسیاری از انواع پوره هایی کرد که همراه با میوه ها و مغزهای مختلف یک میان وعده کامل و تقویت کننده است که باب طبع بچه ها و البته بزرگترهاست.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید پرک میوه

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۱۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیر بنا : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)