قرص

طرح تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی

پیشرفت علوم شیمیایی در سنوات اخیر سبب تنوع بخشیدن به پاک کننده های البسه در جهان شده اند اما عمده ترین آنها پودر دستی و لباسشویی می باشد که نحوه مصرف آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. پودر لباسشویی دستی دارای ترکیبات آنیونیک (پاک کننده) اس تی اس (افزایش حلالیت و قدرت پاک کنندگی) سدیم تری پلی فسفات (سخت گیر آب) سلیکات سدیم (قلیایی) سی ام سی (مانع رسوب مجدد چرک روی پارچه) برایتنر (برای درخشندگی) می باشند. از پودر ماشین در ماشین های لباسشویی استفاده می گردد چون کف آن ها کنترل شده می باشد و دارای آنزیم (برای تقویت لکه بری)، آنیونیک و ناینونیک (پاک کنندگی)، سی ام اس (مانع چروک)، پربورات سدیم (سفیدکنندگی) اپتیکال برایتنر (برای درخشندگی)، تی ای دی (برای لکه زدایی)، سدیم تری پلی فسفات و کربنات سدیم (برطرف کنندگی املاح و سختی آب)، سلیکات سدیم (ضد رسوبات زنبیل ماشین لباسشویی) می باشد. در این گزارش به بررسی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی پرداخته شده است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی

طرح توجیهی تولید پودر ماشین لباسشویی: ۲۴۲۴۱۲۱۳
طرح توجیهی تولید قرص ماشین لباسشویی: ۲۴۲۴۱۲۹۱

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی

محصولات مورد مطالعه این طرح قرص و پودر ماشین لباسشویی می باشد که از جمله مواد شوینده ای می باشند که به منظور شستشوی البسه به وسیله ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد. پودر شوینده و موارد استفاده آن کاملا شناخته شده می باشد که درمورد تاریخچه آن می توان اذعان نمود پودر لباسشویی فوا (FEWA) نخستین شوینده مناسب برای پارچه های ظریف بود که در سال ١٩٣٢ وارد بازار آلمان شد. به دنبال آن در سال ١٩٣٣ محصول مشابهی به نام درافت در آمریکا به بازار آمد. پس از جنگ جهانی دوم در سال ١٩۶۴ شرکت پراکتواند گمبل محصول تاید را به بازار معرفی نمود. محصول دیگر مورد مطالعه این طرح قرص ماشین لباسشویی می باشد که عموما از طریق پودرهای شوینده متراکم تهیه می شود و تفاوت مزیت اصلی آن را با پودرهای شوینده در قدرت کافی در متراکم شدن، انبار داری، نقل و انتقال و حلالیت آسان در آب می توان برشمرد. محصولات مورد مطالعه این طرح به دلیل کنترل کف در ماشین های لباسشویی از مزیت رقابتی برخوردار می باشند.

اهمیت طرح تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی

محصولات مورد مطالعه طرح حاضر قرص و پودر ماشین لباسشویی می باشد که اهمیت استراتژیک آن ها از دو دیدگاه مورد بررسی قرار گرفته است:
از نقطه نظر اقتصادی: تا سال ١٣٨٧ پودر ماشین لباسشویی از جمله کالاهایی بود که در سبد حمایت دولت قرار داشت و سهمیه تولید، توزیع و همچنین قیمت آن از طرف وزارت بازرگانی و صنایع تعیین می شد تا سال ١٣٨٧ سالانه ١۴٠ تا ١۵٠ میلیارد تومان یارانه از سوی دولت برای تولید ۴٠٠ هزار تن پودر شوینده با ترکیب ٧٠ به ٣٠ درصد به نفع شوینده های دستی اختصاص داده می شد.طبق گفته تولیدکنندگان با توجه به تغییر الگوی مصرف از سمت پودرهای شوینده دستی به پودرهای ماشینی، همه ساله تقاضا برای پودرهای ماشینی افزایش پیدا می کند و بهتر است میزان ٧٠ درصد تولید مواد شوینده دستی به ۶٠ درصد کاهش یابد، ضمن اینکه میزان ۴٠٠ هزار تن هم برای مصرف کشور کافی نیست لازم بذکر است میزان تولید پودر شوینده با توجه به رشد بهداشت، درآمد سرانه و افزایش سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی در کشور کافی نیست بطورکلی فقدان برنامه ای به منظور توازن بین مصرف و تولید این محصولات سبب بروز بحران های مربوط به افزایش قیمت، کمبود محصولات و خروج ارز از کشور و آماده کردن بازاری برای فروش محصولات وارداتی شده است. لذا می توان با بررسی های دقیق تر و تدوین برنامه ای مناسب از بروز چنین بحران هایی در کشور جلوگیری نمود. از نقطه نظر بهداشتی: جامعه سالم جامعه ای با نیروی کار موثر، نیروی جوان سالم، جمعیت کنترل شده با کاهش مرگ و میر و افزایش سطح بهداشت عمومی است. داشتن جامعه سالم یکی از دلایل استقلال کشورها بخصوص کشورهای در حال توسعه می باشد. لذا اهمیت استرتژیک این محصولات به عنوان شوینده در رعایت و ارتقای بهداشت عمومی در جامعه مورد توجه قرار می گیرد.

طرح تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی

مخزن دوجداره ۲۰۰ لیتری همزن دار از استنلس استیل ۱۲۰ kg
مخزن یک جداره ۲۰۰ لیتری همزن دار از استنلس استیل ۶۰ kg
فن با دبی ۳۰ متر مکعب بر دقیقه
گرانولاتور تیپ HAM از استنلس
سرند ویبره با خروجی حداقل یک تن در ساعت از فولاد کربنی
پرس پنوماتیک و …

قیمت خط تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پودر و قرص ماشین لباسشویی برابر با ۲۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت پودر و قرص ماشین لباسشویی

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۱۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۴۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۶۴ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۹ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۷.۸ میلیارد ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)