طرح تولید چربی گیرهای صنعتی

چربی گیر صنعتی یا Grease Trap دستگاهی است که به منظور جداسازی انواع روغن و چربی از فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. چربی گیر DAF دارای واحدهای مختلفی است که باعث راکد شدن جریان ورودی و امکان صعود چربی و روغن به سطح پساب خروجی از منبع تامین فاضلاب می شود. فاضلاب فاقد چربی از قسمت خروجی به سمت واحدهای دیگر چربیگیر صنعتی هدایت شده و چربی بصورت اتوماتیک و یا دستی جمع آوری می شود.
از دستگاه چربی گیر صنعتی بطور گسترده در رستورانها و مراکز تفریحی بزرگ، کارخانجات صنعتی، پالایشگاه ها در زمان شستشو و اورهال کردن سیستم ها، تعمیرگاه ها و همچنین صنایع روغن کشی و لبنی استفاده می شود.

کاربرد چربی گیرهای صنعتی

بشر هنوز بطور کامل وارد عصر پلاستیک نشده است. فلزات هنوز نقش عمد های در تولید و ساخت وساز دارند و احتمال دارد که سالهای بیشتری این نقش را بازی کنند. ادامه این وضیعت ناشی از مجموعه خواصی چون استحکام، ماشی نکاری، فراوانی، با صرفه بودن و قابلیت برگشت آنها در چرخه بازسازی می باشد. منشأ فلزات، سنگهای معدن آنها (گاهی مواقع اکسیدها)می باشد و آنها را به روشهای شیمیایی و الکتروشیمیایی استخراج میکنند. اما تمایلی قوی به برگشت به حالت اکسید در اولین فرصت مناسب نشان می دهند.
از نظر کلی چربی گیرهای صنعتی دارای یک کاربرد عمومی بوده که عبارت است از پاک کردن و زدودن سطوح فلزی از چربی ها و آلودگی ها و جلوگیری از رشد و تکثیرمیکرو ارگانیسم ها.
چربی گیرها به دو صورت مایع و پودری تولید می شوند. غالباً چربی گیرهای پودری کاربرد بیشتری نسبت به چربی گیرهای مایع دارند. شیوه استفاده از چربی گیرهای پودری غالباً به صورت پاششی بوده و شیوهاستفاده از چربی گیرهای مایع معمولاً به صورت غوطه وری میباشد.
در روش پاششی فلز یا قطعه مورد نظر از داخل یک تونل پاششی عبور داده شده که پودرهای چربی گیر توسط یک نازل(Nozzle) روی آن پاشیده می شود.
در روش غوطه وری، چربی گیر در درون یک مخزن با آب رقیق شده و تا دمای ۶۰ الی ۷۰ درجه سانتی گراد گرم می شود و سپس فلز یا قطعه مورد نظر توسط جرثقیل های سقفی یا سبدهای فلزی به داخل مخزن فرو برده می شود.
روش چربی گیری پاششی نسبت به چربی گیری غوطه وری دارای مزیت می باشد زیرا در مدت زمان کمتری راندمان بالاتری دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید چربی گیرهای صنعتی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرح محصولکد آیسیک
چربی گیرهای شیمیایی سطوح۲۴۲۹۴۱۲۵۰۶
مواد چربی گیری گرم غوطه وری۲۴۲۹۵۱۲۵۰۷
مواد چربی گیری پاششی (اسپری)۲۴۲۹۵۱۲۵۰۸
چربی گیر پودری۲۴۲۹۵۱۲۵۰۹
چربی گیر الکتریکی۲۴۲۹۵۱۲۵۱۰

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت­ تولید چربی گیرهای صنعتی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با استناد بر مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی ، نتیجه گیری شده است که چربی گیرهای صنعتی دارای شماره تعرفه گمرکی مستقلی نبوده و به همراه انواع سیم ها وارد کشور می گردد .

فرایند تولید چربی گیرهای صنعتی

فرآیند کلی که برای تولید چربی گیرهای صنعتی انجام می شود در تمامی کشورها و کارخانجات تولیدی یکسان بوده و یک فرآیند اختلاط یاMixingمی باشد. . تفاوت ممکن است در نوع مواد اولیه به کاررفته جهت حصول محصول مورد نظر با توجه به کاربرد نهایی باشد.
در این فرآیند مواد اولیه با هم مخلوط شده و بر اساس نوع محصول مورد نیاز، دما و فشار اختلاط،، زمان ماندگاریPHمحصول نهایی و غلظت آن، شرایط اختلاط تغییر می نماید. اما آنچه مسلم است فرآینداصلی در واقع همان فرآیند اختلاط می باشد. بر اساس شرایط فرآیندی و محصول مورد نظر، شکل ظاهری محصول ممکن است مایع و یا جامد به صورت پودری باشد. در ادامه بلاک دیاگرام فرآیند تولید چربی گیرهای صنعتی آورده شده است.

وضعیت واحدهای فعال تولید چربی گیرهای صنعتی

نمودار واحدهای فعال تولید چربی گیرهای صنعتی به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بازار:

این محصول در حال حاضر توسط واحدهای مختلف در داخل کشور تولید شده و قسمت اعظم نیازکشور نیز در داخل تولید می شود. تولید فعلی جوابگوی نیاز بازار داخل بوده و البته با به بهره برداری رسیدن طرح های در دست اجرا چنانچه نیاز بازار افزایش یابد، با بالا بردن نرخ بهره تولید واحدهای فعلی به راحتی می توان بازار داخلی را پوشش داد.
از نظر تبادلات بین المللی، چربی گیرهای صنعتی از جمله موادی هستند که حجم تبادلات بین المللی آنها پایین بوده زیرا این محصولات دارای فرآیند پیچید های جهت تولید نبوده و طی یک فرآیند اختلاط ساده قابل تأمین هستند بنابراین معمولاً به عنوان واحدهای یدکی و جانبی در کنار کارخانجات بزرگ احداث می گردند.
از نظر بررسی مالی اقتصادی، این طرح با توجه به پایین بودن حجم سرمای هگذاری، دارای دوره برگشت سرمایه پایین بوده و از سودآوری خوبی برخوردار است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید چربی گیرهای صنعتی

ظرفیت تولید سالیانه : ۷۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)