طرح تولید چسب پلی سولفاید

امروزه شاهد تولید انواع مختلفی از چسب ها هستیم که هر یک کاربردهای منحصر به فردی داشته و در بخش های مختلف از آن ها استفاده می شود.یکی از مهم ترین و کاربردی ترین انواع چسب ها شامل چسب های پلی سولفاید است که به عنوان درزگیر در شیشه های دو جداره و سه جداره از آن ها استفاده می شود.برندهای مختلفی در زمینه تولید چسب پلی سولفاید فعالیت دارد و هر یک از این برندها تلاش می کنند تا محصولات حرفه ای و فوق العاده را تولید کند.

پلی سولفید ها

پلی سولفید یک الاستومر مصنوعی می باشد که  که از واکنش پلی سولفید سدیم با دی کلرور های آلی (مثل دی کلرواتان)به وجود می اید.معمولا چسب های پلی سولفید به صورت مایع دو قسمتی به کار می روند . مایع الاستومر با عامل پخت پراکنده شده و در یک حلال یا یک نرم کننده همراه با یک پرکننده مخلوط می شوند.

عامل پخت اغلب یک پراکسید (مثل پراکسید سرب) می باشد و با الاستومر واکنش می دهدو باعث تشکیل اتصالا عرضی می شود و در نتیجه محصول جامد شده و چسبندگی خوبی نسبت به مواد مختلف ایجاد می کند .پخت می تواند در درجه حرارت اتاق انجام شود و ماکزیمم استحکام در مدت ۳ الی ۷ روز می باشد.

این چسب ها در برابر آب ، حلال های آلی ، روغن ها ونمک ها از چسب های ترموپلاستیکی مقاومت بیش تری دارند.در درجه حرارت پایین خواص آنها عالی است به طوری که در درجه حرارت هم انعطاف پذیری آنها حفظ می شود،ولی مقاومت انها در درجه حرارت بالا کم است.پلی سولفید ها به تنهائی بیشتر برای آب بندی و بطانه کاری استفاده می شوند و اغلب پس از مخلوط کردن یکی از این رزین ها (مثل رزین اپکسی) به عنوان چسب به کار می روند . با افزایش این رزین ها استحکام چسب های پلی سولفید افزایش می یابد،زیرا چسب های پلی سولفید، معمولا از استحکام ضعیفی برخوردار هستند.چسب های حاصل از آلیاژ پلی سولفید ها در اتصال اجسامی از قبیل فلز، رابر، پلاستیک ، چوب ، شیشه و سنگ به یکدیگر کاربرد دارند  و در عایق بندی وسائل الکترونیک هم مصرف می شوند.

چسب پلی سولفاید چیست؟

چسب پلی سولفاید یکی از انواع پلیمرهای انعطاف پذیر است و از خانواده مواد لاستیکی به حساب می آید. در صنایع مختلف از این نوع چسب استفاده می شود و فرآیند خشک شدن آن با رطوبت هوا است.این چسب در دمای اتاق به راحتی خشک شده و برای رسیدن به بالاترین میزان استحکام ۳ تا ۷ روز زمان لازم دارد تا صبر کنید.از این چسب ها می توان برای اتصال انواع فلزات، چوب و پلاستیک استفاده کرد.

از مهم ترین ویژگی ها و مزایای چسب پلی سولفاید

این چسب می توان به مقاومت در مقابل آب، حلال های شیمیایی، روغن ها و… اشاره کرد.این چسب در برابر فرسایش آب و هوا نیز مقاوم بوده و همین طور در دماهای پایین نیز می تواند خاصیت انعطاف پذیری خود را حفظ کند.
نکته بسیار مهمی که در رابطه با این چسب باید بدانید آن است که مقاومت پایین این چسب در دمای بالا می تواند بسیاری از افراد را دچار مشکل کند، زیرا این چسب در دمای ۷۰ تا ۹۴ درجه سانتی گراد آرام ‌آرام شروع به شل شدن می کند. به همین دلیل برای استفاده از این چسب لازم است تا آن را از دماهای بسیار زیاد دور نگه داشت.

چسب پلی سولفاید فیشر

برندهای مختلفی در زمینه تولید چسب پلی سولفاید فعالیت دارد. یکی از این برندها فیشر است که از آن به عنوان یکی از شرکت های معروف و مشهور در زمینه عایق بندی و درزگیری پنجره های دو جداره و سه جداره یاد می شود.
چسب های پلی سولفاید فیشر به منظور عایق کاری و در زمان ساخت شیشه های دو جداره مورد استفاده قرار می گیرد. برای شیشه هایی که از یک سو شکسته است نیز می توان از این چسب به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. از مهم ترین ویژگی ها و مزایای این چسب می توان به دو جزئی بودن آن، قابلیت چسبندگی به فلزات، چوب و پلاستیک، خشک شدن با رطوبت هوا، مقاومت بالا در برابر انواع حلال های شیمیایی و روغن ها اشاره کرد.
اگر قصد خرید چسب پلی سولفاید را دارید و به دنبال یک محصول مقاوم و حرفه ای هستید به شما پیشنهاد می دهیم تا به سراغ برند فیشر آمده و چسب تولید شده توسط این برند را خریداری کنید.
برند فیشر در تولید چسب خود از بهترین مواد اولیه استفاده کرده است و همین موضوع سبب شده تا این چسب مقاومت فوق ‌العاده ای داشته باشید.

چسب پلی سولفاید ندکس

یکی دیگر از برندهای مشهور در زمینه تولید چسب پلی سولفاید برند ندکس است. این برند در تولید چسب های خود از فرمول شیمیایی و مواد معدنی استفاده می کند که باعث تولید بهترین و با کیفیت ترین چسب پلی سولفاید می شود.
به همین دلیل است که از چسب پلی سولفاید ندکس برای درزگیری و عایق بندی پنجره ها و شیشه های دو جداره و سه جداره استفاده می شد.
اگر بخواهیم نگاهی به ویژگی های این چسب انداخته و آن را از این منظر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم، باید گفت که چسب پلی سولفاید ندکس در شرایط جوی بسیار مقاوم بوده و دچار تغییر نمی شود، خوردگی و ترک بر نمی دارد و در برابر آب، حلال های شیمیایی و روغن ها مقاومت بسیار زیادی دارد.
بازه دمایی که این چسب می تواند به بهترین شکل ممکن در آن کار خود را به خوبی انجام دهد بین -۲۰ درجه سانتی گراد تا ۴۰ درجه سانتی گراد است.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این چسب از نظر اقتصادی به عنوان یکی از چسب های پلی سولفاید مقرون به صرفه شناخته می شود و افرادی که قصد دارند تا با کمترین هزینه اقدام خرید چسب پلی سولفاید کنند، می توانند به سراغ این برند رفته و این چسب را خریداری کنند.

چسب پلی سولفاید مایر

یکی دیگر از انواع چسب پلی سولفاید، چسب مایر است. البته این محصول به نسبت دو چسب قبلی شهرت زیادی نداشته و افراد کمی از این چسب استفاده می کنند.
البته با این حال چسب مایر به عنوان یکی از چسب های با کیفیت پلی سولفاید شناخته می شود. اگر قصد دارید تا از چسب پلی سولفاید مایر استفاده کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که حتماً اجازه دهید تا این چسب خشک شود، زیرا اگر به درستی اجازه خشک شدن به این چسب را ندهید، ممکن است که این چسب با مشکل مواجه شود.

تفاوت چسب پلی سولفات و چسب سیلیکونی

چسب پلی سولفات در شکل های مختلف همچون تک جزیی دوجزیی، چسب پوشش و… یافت می شود و یکی از کاربردهای عمده این چسب در صعنت ساختمان و ساخت شیشه های دوجداره است.
چسب سیلیکون باعث محدودیتهایی نیز می شود که نشت گاز های بین شیشه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و این نشت بسیار کاهش می یابد اما چسب پلی سولفات با قدرت چسبندگی بالا انتخاب مناسبی برای استفاده در درزهای افقی و عمودی است. چسب پلی سولفات در برابر شرایط جوی دچار تغییر نمی شوند، ترک نمی خورند و همچنین در برابر ساییدگی مقاومت بالایی دارند. همچنین با استفاده از موادی همچون نمگیر شیشه دوجداره کیفیت آن تا مدتها باقی می ماند.
این نکته نیز لازم به ذکر است که چسب پلی سولفات از نظر قیمت نسبت به چسب سیلیکون ارزان تر بوده و برای کارهایی که استفاده یکسان دارد مقرون به صرفه است.
با توجه به مقایسه چسب سیلیکونی و چسب پلی سولفاید می توان دریافت که چسب پلی سولفاید نیز مانند سایر درزگیرها نظیر چسب بوتیل در مقابل آب، حلال های شیمیایی، روغن ها و در برابر فرسایش آب و هوا مقاوم است و حفظ خاصیت انعطاف پذیری در دماهای پایین (تا ۶۲- درجه سانتیگراد) چسب در دمای منفی ۲۰ درجه تا حدود ۴۰ درجه و حتی بیشتر هنوز کارایی مناسبی داشته که یکی دیگر از مزیت های این نوع چسب است. حفظ خاصیت ارتجاعی این محصول منجر به تسریع روند ساخت شیشه دوجداره می شود همینطور در تعمیر شیشه هایی که یک سوی آن شکسته است نیز کاربرد دارد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که چسب پلی سولفاید در دماهای بالا، از ۷۰ تا ۹۴ درجه سانتیگراد شروع به شل شدن می کند و مقاومت خود را از دست می دهد.

امروزه استفاده از چسب پلی سولفاید برای انواع درزگیرها، صنعت هوا فضا، آب بندی مخازن و… کاربرد دارد. مقاومت این ماده در برابر مواد شیمیایی باعث شده است که به عنوان درزگیری مقاوم و ایمن شناخته شود. روشهای متفاوتی برای استفاده از چسب پلی سولفاید وجود دارد و فناوری جدید برای استفاده از چسب پلی سولفاید در انواع در و پنجره جایگزین استفاده از روشهای پر زحمت دستی است. دستگاه چسب زن پلی سولفاید به گونه ای طراحی و ساخته شده است که حجم و میزان چسب خارج شده به نسبت جریان و فشار مواد قابل تنظیم است به این ترتیب، ضایعات کمتری در استفاده از مواد خواهیم داشت. دستگاه چسب زن پلی سولفاید بطو ر خاص برای پردازش طیف گسترده ای از سیستم های با مواد ویسکوزیته بالا ساخته شده است از این رو ماشینها برای توزیع چسب و همچنین اندازه گیری و مخلوط کردن رزین ها در حالت بهینه تنظیم شده اند. شیشه های دوجداره به گونه ای عایق بندی شده اند که می توانند تمامی ویژگی های یک پنجره استاندارد و مناسب را داشته باشند.

چسب دوجزئی بر پایه پلی سولفاید با ویژگی هایی برتر از چسب پلی سولفاید معمولی می تواند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد و این اطمینان را به مصرف کننده بدهد که از محصولی با کیفیت و با دوام استفاده کرده است. چسب پلی سولفاید دوجزئی مناسب برای استفاده جهت پوشاندن درزها، اتصال میان قطعات و سازه ها، استفاده در صنایعی نظیر پتروشیمی، پالایشگاه، کارخانه جات و همچنین درزگیری بتن های پیش ساخته، پنجره های دو جداره، پنجره های سه جداره و بسیاری موارد دیگر است. همچنین جهت درزگیری پنجره های دوجداره گزینه خوبی هستند. چرا که علاوه بر مقاومت و استحکام آنها، در برابر تحرکات انعطاف پذیر بوده و همچنین مانع ورود آب و رطوبت به سطح میانی پنجره های دوجداره است به این ترتیب می توان از کیفیت پنجره های دوجداره نیز اطمینان خاطر کسب نمود.

ویژگی های چسب دوجزئی
از جمله ۹ ویژگی مهم این نوع چسب ها عبارتند از:

منعطف با خاصیت الاستیزیته بالا
بدون احتمال ترک خوردگی
مقاوم در برابر پرتو خورشید و اشعه uv
مقاوم در برابر سایش، خوردگی و ضربه
مقاوم در برابر مواد شیمیایی خوردنده نظیر نمک و سایر مواد نفتی
سازگار با محیط زیست
زمان استفاده مشخص
بدون حلال
امکان اتصال با مقاومت بالا

مواد قابل استفاده در دستگاه چسب زن پلی سولفاید
۵ موادی که میتوان در این دستگاه استفاده کرد شامل:

چسب پلی سولفاید
اپوکسی
سیلیکون
متاکریلات
پلی اورتان

در حالت جزئی می توان با استفاده از اسلحه مخصوص سیلندر برای درزگیری و اضافه نمودن چسب پلی سولفاید استفاده کرد.

ویژگی دستگاه چسب زن پلی سولفات استاندارد
دستگاه چسب زن پلی سولفاید استاندارد باید دارای ۵ ویژگی باشد که عبارتند از:

پمپ های اندازه گیری با قابلیت جابجایی برای عملکرد بهتر
فشار ثابت روی پیستون برای القاء و ورود هوا به داخل مواد در حین کار
تایمر به طور خودکار میکسر را طبق زمان از پیش تعیین شده خاموش می کند
زمان بیشتر برای نگهداری از چسب
قابلیت استفاده از مواد در حجم بیشتر و برای مصارف عمده

دستگاه دارای مخزنی است که در آن می توانید نوع ترکیب چسب پلی سولفاید و یا چسب شیشه سکوریت را تعیین کنید. بسته به گنجایش مخزن دستگاه که اصطلاحا به آن دستگاه اکسترودر نیز گفته می شود از ماده پر می کنیم. سپس با استفاده از نیروی هیدرولیک و یا پنوماتیک برای درزگیری و پر کردن دور تا دور شیشه های دوجداره از آن استفاده می شود. نحوه کار با دستگاه نیازمند گذراندن دوره آموزشی دارد. پس از انجام عملیات درزگیری، پنجره های دوجداره برای تزریق گاز آرگون به فضای میان دو شیشه، آماده می شود.

دستگاه پلی سولفات وظیفه مهمی را در صنعت شیشه دوجداره بر عهده دارد. برای شناخت بیشتر این دستگاه و اهمیت چسب پلی سولفات در گارکاه تولید درب و پنجره شیشه دوجداره این مقاله را تعقیب کنید.

نقش چسب پلی سولفاید در تولید درب و پنجره دوجداره

چسب پلی سولفاید به دلایل زیر به پرکاربردترین چسب جهت ساخت شیشه دوجداره در ایران و کشورهای همسایه تبدیل شده است.

حفظ خاصیت ارتجاعی چسب پلی سولفات
مقاومت دمایی چسب پلی سولفات مناسب اقلیم این منطقه
سهولت کاربرد در دستگاه پلی سولفات
قدرت بالا جهت نگهداری گاز

هر یک از موارد زیر را مورد بررسی قرار میدهیم.

حفظ خاصیت ارتجاعی چسب پلی سولفاید

به همین دلیل است که این چسب مناسب برای ساخت شیشه دوجداره میباشد. حفظ خاصیت ارتجاعی این محصول منجر به تسریع روند ساخت شیشه دوجداره ، تعمیر شیشه هایی که یک سوی آن شکسته است ، مقاومت شیشه دوجداره نسبت به انقباض و انبساط حاصل از تغییرات دمایی و … میباشد که امتیاز بزرگی محسوب میگردد.

مقاومت دمایی چسب پلی سولفات مناسب اقلیم این منطقه است

این چسب در دمای منفی ۲۰ درجه تا حدود ۴۰ درجه و حتی بیشتر هنوز کارایی مناسبی داشته که این رنج وسیع از اختلاف دمایی بسیار مناسب اقلیم ایران و کشورهای همسایه ای همچون ترکیه میباشد.

سهولت کاربرد در دستگاه پلی سولفات

سهولت کاربرد و سرعت اجرای عملیات ساخت شیشه دوجداره در این محصول منجر به استقبال هرچه بیشتر از این چسب و همچنین دستگاه پلی سولفات شده است. بدین ترتیب با سرعت بالا و کیفیت مطلوب دستگاه چسب پلی سولفات به واسطه فشار هوا محصول را در محل مناسب پمپ میکند.

دستگاه پلی سولفات و نحوه عملکرد آن

دستگاه پلی سولفات مخلوط چسب را در هنگام تخلیه آماده ساخته و با قدرت فشار هوای خود به طور کامل چسب پلی سولفات را به محل مطلوب تزریق میکند.

این فرآیند وکیوم مناسبی ایجاد کرده که گاز هنگام ورود بین شیشه ها بخوبی مهار شده و ذخیره شود. این دستگاه سرعت ساخت شیشه دوجداره با بسیار بالاتر میبرد.

برایخودروهایی که در اتوبان‌ها و جاده‌های آسفالته مورد استفاده قرار می‌گیرند مناسب می‌باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید چسب پلی سولفاید

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد ایسیک چسب پلی سولفاید : ۱۰۰۰۰۰۷۲۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید چسب پلی سولفاید

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید چسب پلی سولفاید

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای در دست بهره برداری تولید چسب پلی سولفاید در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات چسب پلی سولفاید

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

فروش عمده چسب در اصفهان

اصفهان یکی از قدیمی ترین شهر های ایران به شمار می رود که دارای تاریخی بسیار کهن و طولانی است و هم چنین این شهر یکی از بزرگ ترین شهر های کشور عزیزمان ایران نیز می باشد.اما این شهر از نظر صنعت نیز پیشتاز است زیرا به دلیل کلان شهر بودن آن و بازار وسیع عرضه و تقاضایی که در آن وجود دارد و هم چنین جمعیت بالای آن نیز باعث این پیشتازی شده است.عمده تولید کنندگان محصولات صنعتی کارخانه و یا کارگاه تولیدی خود را نزدیک شهر های بزرگ و کلان شهر ها تاسیس و احداث می کنند و دلیل اصلی آن تراکم بالای جمعیت و طبیعتا تقاضای بالای آن نیز است.

چسب ها از انواع بسیار زیادی برخوردار می باشند که هر کدام متناسب با نوع کارایی آن نام گذاری می شوند به طور مثال چسب چوب که همان طور از اسم آن مشخص است از آن در صنعت چوب و نجاری استفاده می شود اما این مطلب هم باید در نظر داشت که این چسب فقط و فقط مختص صنایع چوب نیست و کاربرد های دیگری هم دارد.از دیگر کاربرد های چسب چوب در صنایع تزئینی، مجسمه سازی و ساخت صنایع دستی گچی نیز استفاده می شود.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید چسب پلی سولفاید

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)