طرح تولید کربنات منیزیم

کربنات منیزیم یک نمک معدنی سفید رنگ است. چندین شکل از کربنات منیزیم هیدراته مانند دی، تری (دمای ذوب ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد) و پنتاهیدرات‌ها و نیز بازها مانند آرتینیت و هیدرو منیزیم به عنوان مواد معدنی در دسترس هستند. شکل غیرهیدرات (منیزیت) این نمک که در دمای ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد تجزیه می‌شود معمولا در آب، استون و آمونیاک انحلال‌ناپذیر است. تمام اشکال این ماده با اسیدها واکنش نشان می‌دهند. کربنات منیزیم با ساختاری شبیه کلسیت به بلور تبدیل می‌شود.کربنات‌های منیزیم سبک و سنگین در واقع به ترتیب همان هیدروکسی کربنات‌های منیزیم یعنی هیدرومنیزیم و دیپینگیت هستند.

این ماده از معادن منیزیت استخراج می شوند و غنی ترین این معادن در شرق کشور و در خراسان جنوبی قرار دارند. هم چنین یکی از مواد اولیه برای تولید اکسید منیزیم، کربنات منیزیم است. در فرآیند کلسیناسیون در کوره های با دمای بالا، دی اکسید کربن از کربنات خارج شده و اکسید منیزیم تولید می شود.

کاربردهای کربنات منیزیم

کاربرد های کربنات منیزیم
۱.صنعت
– آلیاژهای منیزیم ، اجزای ساختاری اتومبیل ها و ماشین آلات را تشکیل می دهند. کاربرد دیگر این فلز ، کمک به جداسازی گوگرد از آهن و فولاد است.
– پمنیزیم مانند آلومینیوم محکم و سبک است ، بنابراین اغلب در چرخ های مرغوب که mag wheels نامیده می شوند ، بکار می رود.
– آلیاژ این فلز در ساخت هواپیما و موشک ضروری است.
– عامل کاهنده برای ساخت اورانیوم خالص و فلزات دیگر از نمک هایشان.
– عامل افزودنی برای پیشرانهای معمولی و مورد استفاده در تولید گلوله های کوچک گرافیت در چدن.
– منیزیم در صورتیکه به عنوان عامل آلیاژ ساز بکار رود ، خصوصیات تولیدی ، مکانیکی و جوش خوردن آلومینیوم را ارتقا می دهد.
– عمده کاربرد منیزیم به صورت یک افزودنی آلیاژ ساز به آلومینیوم است که از این آلیاژ ، بیشتر در قوطی های مواد آشامیدنی استفاده می گردد.
– ترکیبات منیزیم ، به خصوص اکسید منیزیم ، بیشتر به عنوان مواد دیر گداز در کوره های تولید آهن و فولاد ، فلزات غیر آهن ، شیشه و سیمان ، مورد استفاده قرار می گیرد.
۲.پزشکی
– هیدروکسید آن در شیر منیزی ، کلرید و سولفات آن در سولفات دومنیزی و سیترات های آن در پزشکی کاربرد دارد.این ماده با خلوص بالا به عنوان یک ضد اسید عمل می‌کند؛ از این‌ رو، انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به سوءهاضمه و رفلکس اسید معده است
۳.کاربردهای دیگر
– مگنزیت Dead-burned برای مقاصد دیرگداز از قبیل آجر و آسترهای محافظ در کوره ها مورد استفاده است.
– منیزیم همچنین در دمای ۴۰۰۰ درجه فارینهایت قابل اشتعال و احتراق است.
– دمای فوق العاده زیادی که برای سوزاندن منیزیم نیاز است ، این عنصر را تبدیل به ابزاری راحت برای شروع آتش های ناگهانی هنگام تفریحات سالم در فضای باز می کند.
– سایر کاربردها عبارتند از فلاش دوربین عکاسی ، منور بمب های آتش زا.
– پوشش مات سفید برای صفحات نمایش پروژکتورها
– به عنوان مکمل معدنی خوراک دام.
– صنایع غذایی و در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی.
– تولید پلیمرهای مقاوم در برابر شعله.
– به عنوان یک منعقد کننده قابل بازیابی در حذف رنگ
– عمده‌ترین کاربرد این ماده، تولید اکسید منیزیم در فرایند آهکی‌کردن است.
– اکسید منیزیم و سایر ترکیبات هم در صنایع عمرانی ، شیمیایی و کشاورزی بکار می روند.
– پودر کربنات منیزیم توسط ورزشکاران رشته هایی چون ژیمناستیک و وزنه برداری ، برای افزایش میزان چسبیدن دست به وسایل ( دستگاه ها و هالتر ) مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کربنات منیزیم

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کربنات منیزیم: ۲۴۱۱۵۱۲۴۳۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کربنات منیزیم

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کربنات منیزیم(تکلیس شده) : ۲۵۱۹۹۰۲۰
کد تعرفه گمرکی کربنات منیزیم(طبیعی) : ۲۵۱۹۱۰۰۰

فرآیند تولید کربنات منیزیم

این ماده به طور معمول توسط استخراج کانی منیزیم به دست می‌آید. البته می توان در آزمایشگاه با واکنش بین هر نوع نمک منیزیم محلول و بی‌ کربنات سدیم تهیه کرد. اگر کلرید یا سولفات منیزیم با محلول کربنات سدیم واکنش دهد به جای کربنات منیزیم، رسوب کربنات منیزیم باز (ترکیبی هیدرات کربنات منیزیم و هیدروکسید منیزیم) تشکیل می‌شود.منیزیم کربنات برای آزادکردن دی‌اکسیدکربن و آب با اسیدهای آبدار واکنش نشان می‌دهد. این ماده در دمای بالا به اکسید منیزیم و دی‌ اکسید کربن تجزیه می‌شود.

وضعیت واحدهای فعال تولید کربنات منیزیم

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولیدکربنات منیزیم در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات کربنات منیزیم

نمودار واردات و صادرات کربنات منیزیم در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

کشور های تولید کننده کربنات منیزیم

ذخایر قطعی کربنات منیزیم دنیا، ۵/۲ و ذخایر پایه‌ای آن ۴/۳ میلیارد تن می‌باشد. تولید سالانه کربنات منیزیم در سطح دنیا در حدود ۲۰ میلیون تن است که از این مقدار، بیشترین سهم مربوط به کشورهای تازه استقلال یافته‌ی شوروی، چین، کره شمالی، چک و اسلواکی بوده است. کشورهای اصلی تولیدکننده استرالیا، یونان، ترکیه، اسپانیا، برزیل، یوگوسلاوی، هند و کانادا هستند.یکی از تولید کنندگان اصلی کربنات منیزیم و محصولات وابسته به آن در ایران است.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)