طرح تولید کربنات منگنز

کربنات منگنز ( Manganese carbonate ) ماده ای معدنی ( غیر آلی ) به رنگ کرم تا صورتی روشن می باشد که فرمول شیمیایی آن MnCO3 می باشد و در آب نامحلول است. آمار جهانی تولید این ماده در سال ۲۰۱۸ به مقدار ۳۴۰۰۰ تن برآورد شده است. کانی معدنی کربنات منگنز رودوکروسیت می باشد که در کنار پیرولوسیت از منابع اصلی تامین عنصر منگنز می باشد. کربنات منگنز در آب به مقدار کمی حل می شود و دارای جرم مولی ۹۵/۱۱۴ گرم می باشد.
کربنات منگنز دارای چگالی ۳.۱۲ گرم بر سانتیمتر مکعب می باشد و با حرارت دهی تجزیه شده و تولید منو اکسید و دی اکسید منگنز می نماید. این واکنش در کوره های دوار و یا کوره های طبقاتی انجام می پذیرد.

کاربردهای کربنات منگنز

-کربنات منگنز در سرامیک سازی به عنوان لعاب چینی و رنگ لعاب استفاده می شود و در فرآیندهای ویسکوز به عنوان کاتالیزور عمل می کند.کربنات منگنز به عنوان افزودنی در کودهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد و برای رفع کمبود این ریزمغذی در محصولات زراعی بسیار موثر است.

-این ماده شیمیایی در پزشکی برای تولید قرص هماتینیک مورد استفاده قرار می گیرد و در تولید مواد غذاهای بهداشتی و سالم نیز کاربرد دارد.

-این ماده برای مخلوط کردن سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می شود و در تولید سنگ آهن و به عنوان یک معرف شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد

-کربنات منگنز در آب نامحلول است ولی در اسیدهای معدنی حل می شود و برای آبکاری سطح فلزات و صنعت جوشکاری بکار می رود.

-کربنات منگنز برای رنگ آمیزی بتن مورد استفاده قرار می گیرد و این استراتژی در جهت ماندگاری ، حفظ جنبه تزئینی و یک راه ساده برای حفظ سطوح بتنی خانه ها در حال گسترش است. به همین جهت انتظار می رود که تولید این ماده در آینده بیش از پیش افزایش یابد.

-این ترکیب در بسیاری از فلزات یافت می شود و به عنوان یک ماده رنگی در ظروف سفالی و چینی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده گسترده آن در بخش تولیدات خانگی باعث افزایش درخواست تولید این ماده شده است.

-کربنات منگنز صنعتی به عنوان کاتالیزور ، رنگدانه ، خشک کن ، تولید نمک های منگنز ، تولید داروهای ضد کم خونی ، قطعات مکانیکی و فرآیند فسفاته کردن مورد استفاده قرار می گیرد

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کربنات منگنز

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کربنات منگنز:۲۴۱۱۵۱۲۴۳۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کربنات منگنز

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کربنات منگنز:۲۸۳۶۹۹۰۰

فرایند تولید کربنات منگنز

کربنات منگنز از طریق واکنش کربنات های قلیایی مانند سدیم کربنات (Na2CO۳) و سدیم هیدروژن کربنات (NaHCO۳) با محلول سولفات منگنز تولید می شود.طی این واکنش کربنات منگنز رسوب داده و سولفات سدیم محلول به عنوان محصول جانبی تولید می شود.

MnSO۴ + Na2SO۴ → MnCO۳ + Na۲SO۴

رسوبات کربنات منگنز پس از فیلتراسیون جداسازی شده کیک حاصله از فیلتر پرس پس از خشک شدن در خشک کن دوار آسیاب و بسته بندی شده و آماده ی فروش می شود.سولفات سدیم محلول زیر فیلتر نیز پس از تغلیط تبدیل به کریستال های هفت آبه شده و آماده ی بسته بندی و فروش خواهد بود.

وضعیت واحد های فعال تولید کربنات منگنز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید کربنات منگنز در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کربنات منگنز

جدول واردات و صادرات کربنات منگنز در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.

در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)