طرح تولید کره گیاهی

کره ها بر دو نوع هستند که شامل کره حیوانی و کره گیاهی . کره حیوانی که آن را از شیر می گیرند، همان کره معمولی است که از سالیان دور در اقصی نقاط دنیا تولید و مصرف می گردد کره گیاهی کره مارگارین نیز نامیده می شود ، از مواد روغنی گیاهی استخراج می گردد. به عبارت دیگر همان طور که واحدهای تولید کننده روغن نباتی روغن های گیاهی مایع را پس از تولید از طریق هیدروژنه کردن تبدیل به روغن نباتی جامد کرده و آن را در بازار عرضه می نمایند ؛ می توانند روغن های مایع را طی یک فرایند مخصوص و با اضافه کردن طعم دهنده های مختلف به صورت ماده ای تبدیل می نمایند که طعم نزدیک به کره حیوانی داشته و در جایگرینی آن مورد استفاده قرار می گیرد .

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت کره گیاهی

طرح توجیهی تولید کره مارگارین: ۱۵۱۴۱۶۱۰
طرح توجیهی تولید بسته بندی مارگارین: ۱۵۱۴۱۶۱۱

موارد مصرف و کاربرد کره گیاهی

مصرف غذایی انسان به صورت مستقیم و یا همراه سایر لبنیات ، مربا ، عسل و غیره ، مصرف در تولید برخی غذاهای آماده و غیر آماده به عنوان مواد اولیه، مصرف در تولید محصولات شیرینی و قنادی کاربرد و استفاده دارد.

طرح تولید کره گیاهی

اهمیت تولید کره گیاهی در کشور

محصولات مررد مطالعه طرح حاضر ، هر چند به عنوان یک غذا و همیچنین به عنوان اولیه در تولید برخی از محصولات غذائی دارای کاربرد است ، ولی از نگاه کلی می توان گفت که این محصولات اهمییت استراتژیک خاصی در داخل کشور و بازارهای جهانی ندارند و تنها از نگاه یک ماده غذایی می توان این محصولات را مورد مطالعه و بررسی قرار داد .

قیمت خط تولید کره گیاهی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید کره گیاهی، برابر با ۱۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت کره گیاهی

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰۰۰ متر مربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۴ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۹۲۸۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)