طرح تولید کرکره برقی درب و پنجره

کرکره اتوماتیک یا کرکره برقی نوع مدرن و پیشرفته همان کرکره مغازه های قدیمی است. اما بطور حرفه ای باید گفت که کرکره اتوماتیک یا کرکره برقی نوعی کرکره می باشد که به وسیله یک موتور و قدرت برق کار می کند. همچنین با استفاده از یک ریموت به راحتی امکان باز و بسته شدن آن فراهم شده است.

کرکره پنجره

از کرکره پنجره برای کلیه پنجره های ساختمانها، منازل ویلایی، کارخانه های صنعتی و سوله های کارخانه ها استفاده می شود.
کرکره پنجره به وسیله ی ریموت کنترل، باز و بسته میشود و با بهره گیری از انواع تیغه کرکره و موتور کرکره میتوان به سادگی فضای خانه را ایمن تر و نمای ساختمان را زیبا و شکیل کرد. کرکره پنجره از ورود صدا های ناهنجار و اشعه های مضر خورشید به محیط خانه جلوگیری می کند. این کرکره ها را میتوان همگون با نمای ساختمان به هر رنگی سفارش داد و از دید ظاهری، نمای ساختمان بسیار زیبا تر میشود.
کرکره پنجره ، نقش بسیار مهم و اساسی در جلوگیری از هدر رفتن انرژی در فصل سرما و گرما دارد. به طوری که در تابستان و روزهای گرم با فضای عایقی که بین محیط خانه و محیط ساختمان درست میکند، مانع عبور گرما و گرد و خاک به داخل ساختمان میشود. و همینطور در فصل های سرد سال و زمستانی عایقی بین فضای ساختمان و محیط بیرون درست میکند و از خروج انرژی و گرما از خانه یا ساختمان جلوگیری میکند و همچنین در دراز مدت با کاهش مصرف سوخت و انرژی باعث کاهش هزینه ها می شود
کرکره برقی پنجره یک محصول بسیار خاص و منحصر به فردی می باشد که اکثرا در قسمت های شمالی کشور و در خانه های ویلایی نصب می شود زیرا می تواند به خوبی از ورود سارقان به درون منزل جلوگیری نماید، این محصول دارای امنیت بسیار قابل توجه ای می باشد و از این بابت می توان این محصول را یکی از ابزار های امنیتی منازل دانست.
کرکره برقی با استفاده از موتور به طور عمودی و در جهت محور Y ها بالا و پایین می رود. موتور کرکره برقی را می توان به منبع برق سیمی و یا به منظور بهره وری انرژی به انرژی خورشیدی وصل نمود. در حقیقت کرکره برقی شکل مدرن کرکره دستی است. استفاده از کرکره برقی باعث ایزوله شدن یک مکان در برابر سرقت می شود. نسبت به سایر لوازم امنیتی زمان باز و بسته شدن کرکره برقی بسیار بالا است.
کرکره برقی از جنس آلومینیوم ساخته شده است و به دلیل کاربری مناسب و آسان و رنگ آمیزی مختلف توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. تمام امنیتی که کرکره دستی برای شما فراهم می کند کرکره برقی با چندین درجه بالاتر برای شما فراهم آورده است. با نصب کرکره برقی در پنجره و درب منزلتان می توانید باز و بسته شدن آن را مدیریت نمایید. به همین دلیل استفاده از آن در فضاهای داخلی می تواند بسیار مهم باشد.
اهرم و لوازم الکترونیکی به کار رفته در کرکره برقی قابل برنامه نویسی و تنظیمات خاص می باشد. شما می توانید اهرم و لوازم الکترونیکی را به گونه ای تنظیم نمایید که در یک زمان خاص باز و بسته شوند. به علاوه می توانید تنظیمات انجام شده را از راه دور کنترل نمایید.
در سیستم های صنعتی استفاده از کرکره برقی به وفور به چشم می خورد و فضا را مدرن تر نشان می دهد. در ساختمان های صنعتی و تجاری که به صورت پراکنده دارای چندین درب بزرگ می باشند، استفاده از کرکره برقی باعث به حداکثر رساندن بهره وری می شود. کرکره برقی با استفاده از دو متریال آلومینیوم سخت کاری شده و ورق گالوانیزه ساخته می شود.
کرکره پنجره برای محافظت و امنیت ساختمان یا ویلا نیز بسیار کاربرد دارد و با هزینه ی بسیار کم می توان امنیت منزل و ساختمان را بالا برد و باعث آسودگی خاطر می گردد.
برای کرکره پنجره امنیتی در اولویت اول تیغه پلی کربنات یا همان تیغه شفاف پیشنهاد می شود و در اولویت دوم تیغه رول گیتر که در همین صفحه توضیحات کافی راجب جنس و کارکرد این تیغه ها به شما ارائه خواهد شد.
کرکره پنجره از ورود نور خورشید به فضای داخلی ساختمان به راحتی جلوگیری می کند و بدین ترتیب کنترل نور فضای داخل محیط ساختمان و جدا کردن آن از محیط بیرون به راحتی انجام می گیرد.
کرکره پنجره بصورت کلی در خارج از ساختمان و جلوی پنجره نصب می شود و رول آن به سمت بیرون جمع می شود و همچنین برای افزایش زیبایی می توان از کاور کامپوزیت برای پوشاندن قسمت دورپیچ و محور کرکره استفاده کرد . این قسمت جزو اجزای کرکره نمی باشد و صرفا برای افزایش زیبایی می توان از آن بهره گرفت .
کرکره پنجره از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و عایق صوتی نیز محسوب می شود. فضای داخل را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارد. دلیل اصلی عایق بودن کرکره پنجره، خمیر پلی اورتان داخل تیغه های کرکره فوم دار می باشد.توضیحات تکمیلی تیغه فوم دار را در صفحه انواع تیغه های کرکره اتوماتیک بخوانید.
کرکره پنجره در طرح ها و اشکال مختلفی می باشد که می توان با توجه به نمای ساختمان مدل و رنگ آن را انتخاب کرد و بر زیبایی ساختمان بیفزاید. تیغه های آلومینیمی قابلیت رنگ کردن با هر کد رنگی را دارا می باشند .

 

ساختار تشکیل دهنده کرکره پنجره

۱- موتور و متعلقات
۲- تیغه و متعلقات

۱- موتور:

موتور کرکره پنجره ای از نوع توبولار (داخل لوله) بوده و نسبت به موتور کرکره پارکینگ یا کرکره مغازه که غالبا موتور ساید می باشد از ابعاد کوچکتر و همینطور از قدرت کمتری برخوردار می باشند . از مزایای موتور توبولار می توان به عدم دسترسی سارقین به موتور و بی نیاز بودن به کاور کردن موتور اشاره کرد .

۲- تیغه ها:

تیغه کرکره پنجره به طور معمول از نوع تیغه فوم دار می باشد که عایق صوت و حرارت نیز محسوب می شود، اما برای مکان هایی با درجه امنیتی بالا این تیغه ها توصیه نمی گردد و تیغه شفاف (پلی کربنات) یا تیغه رول گیتر پیشنهاد می شود.

انواع تیغه های کرکره
تیغه فوم دار کرکره پنجره :

تیغه فوم دار از ورق آلومینیوم یا گالوانیزه ساخته می شود که داخل آن از خمیر پلی اورتان پر می شود و داخل کوره قرار می گیرد. این تیغه ها بسیار سبک و بی صدا بوده و به داخل دید ندارد، به علت فوم داخل آن تا حد زیادی عایق برودتی و صوتی بوده و در رنگهای مختلف موجود می باشد و به نمای ساختمان شما زیبایی و امنیت خاصی می بخشد. تیغه های اکسترود به علت توخالی بودن آنها و پیچیدن صدا هنگام باز و بسته کردن در الویت آخر قرار دارند و پیشنهاد نمی شود.
قیمت این تیغه ها نسبت به سایر تیغه ها پایین تر می باشد و می توانند باعث کاهش هزینه تمام شده ی کار شود . استفاده از این تیغه ها نسبت به سایر تیغه ها بسیار متداول تر می باشد و در محیط شهری پیشنهاد می شود .

تیغه امنیتی کرکره پنجره :

تیغه های امنیتی ۲ نوع هستند که در زیر توضیح مختصری درباره ی این تیغه ها ارائه می شود.

رول گیتر :

این تیغه ها با مفتول های فولادی آبکاری شده و با روکش استیل بافته شده است که وزن آنها در هر متر مربع ۱۸ تا ۲۰ کیلوگرم می باشد. با وجود قرقره هایی در انتهای تیغه ها که داخل ریل های فولادی قفل می شود با ضربه های شدید نیز از ریل خارج نمی شوند. تیغه رول گیتر از لحاظ امنیت بالاترین رده ممکن را در بین تیغه های موجود در کشور را دارد.
به دلیل مشبک بودن و توخالی بودن این تیغه ها نمی توان از این تیغه به عنوان عایق صدا و حرارت استفاده کرد، همچنین این تیغه با عبور نور همواره محیطی روشن حتی وقتی کرکره پایین است برای ما فراهم می کند .

 

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی

تیغه کرکره برقی
محفظه کرکره برقی
رول کرکره برقی
ریل کرکره برقی
ریموت کرکره برقی
کنترل پنل کرکره برقی

 

مزایای کرکره برقی

برخی از دلایل محبوبت کرکره برقی عبارتند از:
دارای استحکام و خواص ضد زنگ
کاهش آلودگی صوتی
قابلیت استفاده به طور دستی
کاربری آسان
فضای کمی را اشغال می کند
به قفل الکترومکانیکی مجهز است
قابل استفاده در ابعاد مختلف
دارای قابلیت شستشو
زیبایی و تنوع
تعمیر آسان
بدون نیاز به قفل آویز
دارای امنیت بالا و ضد سرقت
دارای رنگ های متنوع و بشاش
قابل استفاده در هر نوع آب و هوا و اقلیمی
استفاده از نیروی الکتریکی به جای نیروی انسانی
نسبت به مدل های قدیمی دارای طول عمر بیشتری می باشد
فقط با فشار دادن شاسی ریموت کنترل باز و بسته می شود

 

منظور از کرکره برقی هوشمند چیست؟

کرکره برقی هوشمند به کرکره هایی گفته می شود که به طور اتوماتیک و با استفاده از ریموت کنترل توسط کاربر کنترل می شوند. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری روز به روز به توانایی این کرکره برقی ها اضافه می شود. به علاوه از امنیت بالایی برخوردار می شوند. به روز و مدرن شدن جامعه بشری از عوامل جذب مشتریان در زمینه خرید کرکره برقی هوشمند است. توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی کرکره برقی هوشمند به فرد متخصص و با تجربه نیاز دارد.

 

کرکره برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی عبارتند از موتور، تیغه، ریل، قوطی، شفت، صفحه پلیت، اندکپ یا یاتاق، جا قفلی، مرکز کنترل و یو پی اس که در ادامه مقاله به معرفی این اجزا می پردازیم.

موتور کرکره برقی

موتور های کرکره برقی خود به سه دسته موتور توبلار، موتور ساید و موتور سنترال تقسیم می شوند.

موتور توبلار

از موتور توبلار برای کرکره هایی که نسبتا کوچک هستند و همچنین وزن کمی دارند استفاده می شود. این موتور که مناسب برای مکان های کم تردد می باشد جز پر کاربرد ترین موتور ها به حساب می آید. برای نصب و راه اندازی موتور توبلار به دقت فراوانی نیاز است و بسته به خصوصیات و ویژگی هایی که موتور داشته باشد قیمت آن تعریف می شود.

موتور ساید

اما موتور ساید برای کرکره هایی مناسب است که بزرگ تر هستند. این موتور ها بسیار قوی بوده و گشتاور بالا دارند. موتور ساید را روی صفحه پلیت نصب می کنند.

موتور سنترال

از این موتور ها برای کرکره هایی استفاده می کنند که وزن متوسط دارند و همچنین تردد هم در مکان مورد نظر متوسط باشد. اگر بخواهیم کرکره های قدیمی را برقی کنیم معمولا از این موتور برای آن ها استفاده می شود که نصب راحت و آسانی هم به نسبت دارد. قدرت در این موتور های کرکره برقی دارای واحد کیلوگرم می باشد.

تیغه کرکره برقی

تیغه های کرکره اتوماتیک در یک تقسیم بندی کلی به صورت تیغه های فوم دار و تیغه های امنیتی تقسیم می شوند. اما تیغه های کرکره برقی از لحاظ جنس در تقسیم بندی دیگری نیز قرار می گیرند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

تیغه های آلومینیومی:

این تیغه اگرچه کاربرد زیادی در بازار دارد ولی خودش دارای درجه های کیفی مختلف می باشد. تیغه های آلومینیومی یا آلومینیوم خالص هستند، یا آلومینیوم درجه ۲ و یا آلومینیوم درجه ۳ می باشند. بسته به میزان بودجه و هدف مان از نصب کرکره برقی می توان از بین انواع مختلف، مناسب ترین نوع را انتخاب کرد.

تیغه های گالوانیزه:

این تیغه ها همان طور که از نام شان پیداست از جنس گالوانیزه هستند و نسبت به سایر تیغه ها قیمت پایین تری دارند. برای کسانی که به دنبال تیغه ای ارزان باشند این نوع مناسب می باشد.

تیغه های پلی کربنات:

ویژگی اصلی تیغه های پلی کربنات این است که شفاف هستند و زمانی که آن ها را نصب کنیم به آسانی پشت تیغه قابل رویت خواهد بود.

ریل کرکره برقی

هر کرکره اتوماتیک دارای قسمتی است که تیغه ها از آن عبور کنند. به این قسمت ریل گفته می شود و برای جلوگیری از سایش بین ریل و تیغه های کرکره برقی از لاستیک داخل ریل استفاده می شود. ریل های این کرکره را معمولا از آلیاژ آهن و آلومینیوم می سازند. برای تیغه هایی که دارای جنس گالوانیزه باشند، ریل های آهنی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای تیغه هایی که از جنس آلومینیوم و یا پلی کربنات باشند استفاده از ریل های آلومینیوم مناسب است.

 

قوطی کرکره اتوماتیک

برای این که بتوان ریل کرکره را در در دو طرف چهارچوب نصب کرد به قوطی احتیاج است که قوطی های دارای اندازه مختلف را بر اساس ابعاد کرکره برقی باید انتخاب کرد.

 

شفت یا لوله وسطی کرکره برقی

تیغه های کرکره برقی به دور شفت رول می شوند که از جنس فولاد می باشد. اگر موتور کرکره توبلار باشد سایز شفت را ۸ در نظر می گیرند. اما برای موتور های ساید سایز ۱۱ مناسب خواهد بود.

 

صفحه پلیت کرکره اتوماتیک

صفحه پلیت را روی قوطی نصب می کنند تا موتور روی آن نصب شود.

 

اندکپ یا یاتاق کرکره برقی

اندکپ نگه دارنده ای است که آن را روی صفحه پلیت نصب می کنند.

 

جا قفلی کرکره برقی

اگر بخواهیم امنیت کرکره برقی را بیشتر از حالت معمول کنیم می توان قفل هایی را در قسمت انتهایی تیغه نصب کرد. نصب جا قفلی صرفا برای مطمئن تر کردن استفاده از کرکره مورد نظر می باشد.

 

مرکز کنترل کرکره برقی

همان طور که از نامش پیداست وظیفه کنترل فرمان های ارسال شده به موتور را داراست.

 

برق اضطراری کرکره برقی

اساس کار این دستگاه این است که برق را در باتری مخصوص ذخیره کند تا در زمان نبودن و قطعی برق کرکره از کار نیفتد.

 

انواع تیغه کرکره اتوماتیک

تیغه کرکره اتوماتیک آلومینیوم اکسترود
تیغه کرکره اتوماتیک لیبل دار
تیغه کرکره اتوماتیک دو رو دو جداره

 

کاربرد کرکره برقی خانگی

از نظر زیبایی و سهولت کاربری درب های کرکره ای توجه مالکین بنا را جلب کرده اند. انواع کرکره های خانگی از جنس آلومینیوم هستند که با فوم مخصوص پر شده اند. این فوم نوعی عایق صوتی به حساب می آید. با توجه به نوع کاربری متریال ساخت کرکره برقی خانگی از کرکره های صنعیتی و فروشگاهی استحکام کمتری دارد. کرکره برقی خانگی سبک و ساده طراحی شده و برای حفظ ایمنی، در ساختمان های مسکونی نصب می شود. بیشترین کاربری این سازه به عنوان درب ویلایی و یا در مجتمع های مسکونی است.

 

کاربرد کرکره برقی پنجره

شاید تاکنون در مورد کرکره برقی پنجره ای چیزی نشنیده باشید. چند سالی است که در مناطق با آب و هوای نامساعد از انواع کرکره برقی پنجره استفاده می شود. این سازه یک عایق قوی در برابر شرایط بد جوی، بارش های شدید و همچنین گرد و خاک است. در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … می توان از کرکره برقی پنجره استفاده کرد. نصب کرکره برقی در پشت پنجره یک مزیت مهم دیگر هم دارد و آن اینکه فضای داخل را از ورود سارقین حفظ می کند. در واقع کرکره برقی پنجره نوعی حفاظ امنیتی برای پنجره ها نیز به حساب می آید. از نظر شکل ظاهری و زیبایی، کرکره برقی در حد قابل قبولی است و تنوع رنگی زیادی هم دارد. می توانید کرکره پنجره را هماهنگ با نمای ساختمان انتخاب کنید تا از لحاظ ظاهری شکیل تر باشد.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کرکره برقی درب و پنجره

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کرکره ۲۸۹۱۵۱۲۳۶۱

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کرکره برقی درب و پنجره

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

 

فرآیند تولید کرکره برقی
بخش ریخته گری

واحد ریخته گری به دو کوره ۱۲ و ۱۵ تن ذوب آلومنیوم مجهز است و عمل ذوب آلومنیوم را انجام میدهد در حال حاضر این دستگاه از بهترین دستگاه های ایران بوده که به وسیله نیروی متخصص و مهندسین داخلی و تکنسین های شرکت های معتبر خارجی نصب گردیده است. این واحد توانایی تولید بیلت آلومینیوم ۳٫۵ تا ۱۶ اینچی به طول ۹ متر را دارا می باشد.

بخش قالب سازی

واحد قالب سازی با در اختیار داشتن دستگاه های مجهز (ماشین تراش کاری – ماشین فرز کاری – ماشین دریل) و کوره نیتراسیون با ظرفیت ۶۰۰ کیلوگرم امکان تولید و تعمیر کلیه قالب های پرس اکستروژن را دارد.

پرس اکستوژن

واحد پرس اکستوژن این شرکت دارای سه دستگاه ۱۸۰۰ ، ۲۲۰۰ و ۴۰۰۰ تن ومیزهای تمام اتوماتیک ۲۴ و ۳۶ متری می باشد که روزانه بالغ بر ۳۰ تن انواع مقاطع صنعتی و ساختمانی پروفیل آلومینیوم تا عرض مقطع ۲۵۰ سانتی متر وطول ۱۲ متر را تولید مینماید.پروفیل های تولیدی در این شرکت با توجه با استانداردهای بین المللی سختی حداکثر ۱۵ راکول را دارا می باشد.

بخش آبکاری

واحد آبکاری با استفاده از بهترین مواد داخلی و خارجی تا ضخامت ۱۵ میکرون آبکاری می شود.این واحد مجهز به ۴ وان آبکاری می باشد.

رنگ پودری

بخش رنگ پودری مجهز به دو سیستم رنگ تمام اتوماتیک پاشش رنگ الکترواستاتیک وکوره های پخت به طول ۲۴ و ۳۶ متر می باشد و با بهره گیری از بهترین مواد خام توانایی رنگ آمیزی حدود ۳۰ تن پروفیل را در روز دارد.

بخش دکورال

واحد دکورال مجهز به دو سیستم خط دکورال فیلم و کاغذ می باشد. طرح های تولیدی در این واحد شامل انواع طرح های گوناگون مانند: طرح چوب، طرح راش، طرح سنگ و … می باشد. تولید این واحد با توجه نوع سفارشات روزانه حدود ۴ تن می باشد.

 

وضعیت واحد های فعال تولید کرکره برقی درب و پنجره

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کرکره برقی درب و پنجره در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید کرکره برقی درب و پنجره

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

۴/۵ - (۲ امتیاز)