طرح تولید کریستال ملامین

کریستال ملامین پودری سفید رنگ با فرمول شیمیایی C3H6N6 است .کریستال ملامین که به عنوان ملامین نیز شناخته می شود ترکیبی آلی با بوی شبیه آمونیک است که در واقع تریمر سیانامید است.
کریستال ملامین در تولید پلاستیک ، رنگ ، کود و پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. ۶۷% کریستال ملامین مانند سیانامید از نیتروژن تشکیل شده و مشتقات آن به دلیل آزاد کردن گاز نیتروژن هنگام سوختن یا نیم سوز شدن، خاصیت اطفاء حریق دارند.

این ترکیب شیمیایی با ارزش ترین و پیشرفته ترین محصول زنجیره ای نیتروژن است که بطور معمول به عنوان رزین پردازش می شود. کریستال ملامین خاصیت قلیایی دارد مو در آب سرد به صورت جزئی حل می شود ، در بسیاری از حلال های آلی نامحلول است و خطر انفجار ندارد.
کریستال ملامین در تولید کودهای اوره و آمونیاک ، تولید کلید و پریز ، صنعت هواپیما ، ورقه های MDF و همچنین صنایع تزئینی کاربرد دارد.

کاربردهای کریستال ملامین چیست ؟

کریستال ملامین به صورت تجاری از واکنش اوره و اسید سیانیک تولید می شود. ملامین با فرمالدئید ترکیب می شود تا رزین ملانین که نوعی پلاستیک بسیار مقاوم در برابر حرارت است و همچنین فوم ملانین و پاک کننده های پلیمری را تشکیل دهد.

دیگر محصولات تجاری حاوی ملانین شامل صفحات رومیزی ، تخته پاک کن ، پارچه ، چسب ، لوازم خانگی و خاموش کننده های شعله است.

این ماده شیمیایی همچنین در داروهای آرسنیک دار از جمله ملارسوپرول که برای درمان تریپانوزوم آفریقایی تجویز می شود، مورد استفاده قرار می گیرد

ملامین از سال ۱۹۵۸ در کودها مورد استفاده قرار گرفت و گهگاهی به عنوان منبع نیتروژن غیر پروتئینی برای تغذیه گاوها استفاده می شد که بعدا مشخص شد به دلیل هیدرولیز کند آن در نشخوارکنندگان تاثیری از نظر تغذیه ای ندارد.

کریستال ملامین در محصولات با کارایی بالا مانند پانل های مبتنی بر چوب ، لمینیت ها ، روکش ها و پودرهای قالب گیری مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در صنعت چوب برای شفافیت ، زیبایی و افزایش مقاومت سطوح چوبی در برابر حرارت استفاده می شود.

این ماده شیمیایی برای تولید رنگ و در صنعت کاغذ برای تولید کاغذ شفاف ، ضد آب و ضد چروک استفاده می شود. ملامین در صنعت نساجی برای تولید پارچه های ضد آب ، ضد چروک و افزایش مقاومت پارچه ها در برابر شستشو و در صنعت چرم سازی برای تولید چرم شفاف ، ضد آب و بادوام کاربرد دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کریستال ملامین

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک کریستال ملامین : ۲۴۱۱۴۱۲۶۹۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کریستال ملامین

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه کریستال ملامین : ۲۹۲۱۴۹

فرایند تولید کریستال ملامین

انتقال اوره به خط تولید
تغلیظ اوره وانتقال آن به راکتور ملامین
انتقال محلول ملامین به برج کوینچ
تصفیه سازی محلول ملامین
انتقال محلول ملامین به بخش کریستالایزر و انتقال آن به بخش سانتریفیوژ
انتقال کیک تولید شده در بخش سانتریفیوژ به بخش خشک کن درایر
انتقال محلول تولید شده به تانک های ذخیره ملامین
بسته بندی

وضعیت واحد های فعال تولید کریستال ملامین

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید کریستال ملامین  در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کریستال ملامین

نمودار واردات و صادرات کریستال ملامین در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

نتیجه

هم اکنون پتروشیمی خراسان و سپس ارومیه بزرگترین و تنها تولیدکنندگان محصول «کریستال ملامین» در صنعت پتروشیمی هستند و در صورت احداث طرح کریستال ملامین لردگان، ظرفیت تولید این محصول پتروشیمیایی کشور دو برابر می شود.
کریستال ملامین یک محصول پرطرفدار و کاربردی در صنایع چوب، کاغذ، رنگ، چرم، نساجی، قالب گیری، چسب، لاستیک و … است و کشورهایی همچون ترکیه، هند و چین از مشتریان این محصول پتروشیمیایی محسوب می شوند.
علاوه بر این، در کنار ساخت طرح جدید کریستال ملامین کشور در لردگان برنامه ریزی‌هایی هم با هدف احداث اواین پارک ملامین در مجاورت پتروشیمی ارومیه قرار گرفته است.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)