طرح تولید کفپوش و رنگ اپوکسی (4)

طرح تولید کفپوش و رنگ اپوکسی

کفسازی و کفپوش اپوکسی به یک سطح صاف و صیقلی با حداقل خلل و فرج و تمیز نیاز دارد تا به درستی بر روی سطح اجرا گردد. مهم است که قبل از استفاده از اپوکسی، همه ترک ها و تراشه های اصلی را برطرف، مسلح و تعمیر کنید. کفسازی و کفپوش اپوکسی نباید کمتر از ۲ میلیمتر ضخامت داشته باشد و سطح باید به اندازه کافی عمق داشته باشد تا از پایداری بیشتر اطمینان حاصل شود. قبل از اعمال کفسازی و کفپوش اپوکسی اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت دمای محیط کافی است در دمای نامناسب ممکن است کفسازی و کفپوش اپوکسی پوسته پوسته شود و یا بر روی کفپوش اپوکسی حباب ایجاد شود.

انواع کفپوش اپوکسی

کف اپوکسی و پوشش اپوکسی برای استفاده به عنوان کفپوش تجاری و صنعتی به صورت روز افزون محبوب گردیده. تعدادی از انواع مختلف پوشش های اپوکسی وجود دارد که می توان از آن به عنوان کفپوش استفاده کرد. از جمله پوشش های اپوکسی انتی باکتریال، پوشش اپوکسی آنتی الکترو استاتیک، پوشش های اپوکسی دیوار، پوشش اپوکسی خود تراز، پوشش های اپوکسی ضد اسید، کفپوش اپوکسی صنعتی و کفپوش اپوکسی پارکینگی. هر یک از این پوشش های اپوکسی در مقایسه با دیگر انواع آن مزایا و معایب مشخصی را ارائه می دهد.

موارد کاربرد کفسازی کفپوش اپوکسی

۱. کف سازی کارخانه های صنایع شیمیایی و دارویی با کفپوش اپوکسی ضد اسید
۲. کف سازی سالن تولید کارخانه های صنایع غذایی و آشامیدنی با کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال
۳. کف سازی کف کارگاه های تعمیر و نگهداری هواپیما و موتور با استفاده از کفپوش اپوکسی با مقاومت بالا
۴. کف سازی اتاق های استریل، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها با کفپوش اپوکسی آنتی باکتریا و آنتی الکترو استاتیک
۵. کف سازی سالن های نیروگاه های هسته ای با استفاده از کفپوش اپوکسی فرآوری شده
۶. کفپوش اپوکسی کف سازی مناسب براس سالن های خدمات تعمیر و نگهداری خودرو
۷. کفپوش اپوکسی نوعی کف سازی لوکس برای کف پارکینگ ها
۸. کف سازی ساختمان و دفاتر کار و فروشگاه ها با استفاده از کفپوش اپوکسی با تنوع رنگی بالا
۹. کف سازی ورزشگاه ها و سالن های ورزشی با کفپوش اپوکسی
۱۰. کفپوشی مناسب برای کفسازی مدرسه و مهد کودک رنگارنگ
۱۱. کف سازی لوکس برای تالارها و سالن های همایش با کفپوش اپوکسی
۱۲. کف سازی منازل مسکونی و سالن های چند منظوره با کفپوش اپوکسی
۱۳. کف سازی کلوپ های بازی و گیم نت با کفپوش اپوکسی طراحی شده
۱۴. کف سازی شهربازی و سالن های سر پوشیده با استفاده از کفپوش اپوکسی

طرح تولید کفپوش و رنگ اپوکسی (2)

قیمت کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی بصورت خود تراز بر روی سطح اجرا میگردد. این به این معناست که میزان مصرف مواد کفپوش اپوکسی در هر پروژه با توجه به کیفیت سطح موجود متفاوت خواهد بود. چنانچه در بخش خدمات درخصوص اجرای کفپوش اپوکسی اشاره شده در مراحل اولیه زیر سازی اپوکسی انجام میشود. یکی از مراحل زیر سازی استفاده از توری فایبرگلاس جهت مسلح نمودن درزها و ترک هاست. بنابراین هرچه سطح دارای درزهای بیشتر و میزان بالاتری ترک باشد از توری فایبر گلاس بیشتری باید بعنوان زیرسازی کفپوش اپوکسی استفاده نمود. لذا با توجه به کیفیت سطح موجود میزان مصرف مواد و هزینه تمام شده کفپوش اپوکسی در هر سطحی متفاوت خواهد بود و اعلام قیمت نهایی منوط به بازدید و مشاهده کامل سطح خواهد بود. لازم بذکر است بهترین سطح برای کفپوش اپوکسی سطح بتن ماله پروانه ای می باشد همچنین از آنجاکه مواد اولیه اپوکسی وارداتی میباشد، بطور مستقیم با ارزش ارز و دلار در کشور زابطه دارد و در حال حاضر قیمت ها بصورت ثابت نمی باشد.

ترافیک سنگین بر روی کفپوش اپوکسی

کف اپوکسی بسیار ایده آل و مناسب برای سطوح با ترافیکی بالا است. کف با پوشش اپوکسی قادر به تحمل انواع مختلفی از ترافیک شامل نفر، لودر و ترافیک خودرو، جک پالت می باشد. داشتن کفپوشی که داشتن ترافیک سنگین نتواند به آن صدمه ای وارد کند مزیتی بزرگ محسوب میشود که شامل حال کفپوش اپوکسی گردیده. در کل پوشش اپوکسی، می تواند سطوح مختلف ترافیک را تحمل کند و همچنین نیاز به نگهداری با حداقل هزینه را دارد.

مزایای کفپوش و رنگ اپوکسی

کفپوش اپوکسی یک سطح براق و شفاف ایجاد می کند. روشنایی در یک منطقه با کفپوش اپوکسی می تواند ۲۰۰٪ افزایش یابد.
کفپوش اپوکسی دارای مقاومت بسیار بالایی است که قادر به تحمل ترافیک سنگین و مداوم است.
کفپوش اپوکسی دارای قابلیت اجرای سریع و آسان است.
کفپوش اپوکسی دارای طول عمر و دوام بالاست.
کفپوش اپوکسی امکان شستشوی آسان را فراهم می آورد .(EASY CLEAN)
قیمت مناسب از دیگر مزایای کفپوش اپوکسی محسوب می گردد.

طرح تولید کفپوش و رنگ اپوکسی (3)

معایب کفپوش و رنگ اپوکسی

عدم چسبندگی به سطوح مرطوب و آلوده به روغن
کفپوش اپوکسی به سطوح مرطوب و آلوده به روغن نمی چسبد. در نتیجه در صورتیکه بتن ریزی تازه انجام شده می بایستی حداقل ۲۸ روز از زمان اجرا گذشته تا بتون دیگر رطوبت نداشته باشد. همچنین سطوحی که از زمان اجرای بتون گذشته و آلوده به روغن، گازوئیل و … شده باشد، در صورتیکه این مواد در بتون نفوذ کرده باشد (مثل تعمیرگاه ها) چسبندگی کفپوش به بتن نخواهیم داشت و زیرسازی می بایستی مجددا انجام گیرد.

زمان طولانی اجرای کفپوش اپوکسی
اجرای کفپوش اپوکسی به صورت لایه لایه بوده و همین موضوع باعث زمان بر بودن اجرای آن می شود. اولا که سطح می بایستی بدون رطوبت و کاملا خشک باشد. سپس اجرای لایه پرایمر و پر کردن درزها، لایه میانی، بتونه کاری و در نهایت اجرای لایه رویه که برای هر کدام زمان خشک شدن بین لایه ای را باید در نظر گرفت که در دمای مناسب حدود ۱۲ الی ۱۸ ساعت می باشد. در نتیجه اجرای کفپوش در کمترین متراژ نیز حداقل ۳ تا ۴ روز زمان می برد.

لغزنده بودن سطح کفپوش اپوکسی
در حالت معمول سطح کفپوش درصورت خیس شدن لغزنده می شود. اما با تغییر روش اجرا می توان این عیب را نیز برطرف نمود. به عنوان مثال با سیلیس پاش کردن سطح و یا اجرا به روش پوست پرتقالی، لغزنده بودن سطح کاهش می یابد.

طرح تولید کفپوش و رنگ اپوکسی (5)

مقاوم نبودن کفپوش اپوکسی در برابر اشعه UV خورشید
کفپوش اپوکسی در برابر نور خورشید مقاوم نبوده و به اصطلاح گچی می شود و در ابتدا تغییر رنگ یافته و با گذشت زمان لایه لایه از بین می رود. در نتیجه این نوع کفپوش قابلیت اجرا در محیط باز را نخواهد داشت.
البته جهت برطرف نمودن این مشکل می توان لایه رویه را از نوع پلی یورتان اجرا نمود تا مقاومت در برابر نور خورشید و چسبندگی مناسب کفپوش اپوکسی به بتون را به طور همزمان در کنار یکدیگر داشت.

خش پذیری و سخت و شکننده بودن کفپوش اپوکسی
کفپوش اپوکسی بسیار سخت و شکننده می باشد در نتیجه در سطوحی که احتمال ترک خوردن سطح زیرین وجود دارد، نباید اجرا گردد. سختی بالا باعث می گردد در صورتیکه جنس سخت و تیز بر روی سطح کشیده شود خش پذیر بوده و به مرور زمان ظاهر خود را از دست بدهد. در نتیجه در این موارد می بایستی از دستورالعمل نگهداری کفپوش استفاده نموده و کاملا مراقب بود تا طول عمر کفپوش افزایش یابد.

وضعیت واحد های فعال تولید کفپوش و رنگ اپوکسی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده کفپوش و رنگ اپوکسی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید کفپوش و رنگ اپوکسی (1)

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید کفپوش و رنگ اپوکسی

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۸۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : – مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : – درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)