طرح تولید کول پد لپ تاپ

یکی از خطراتی که لپ تاپ ها را تهدید می کند، گرم شدن بیش از حد آن ها در حین کار است. این داغی بیش از حد می تواند آسیب های جدی به دستگاه وارد کند. در واقع یک لپ تاپ دارای فضایی بسیار جمع و جور است که در آن تعداد متعددی قطعه وجود دارد که حرارت تولید می کنند. امروزه با وجود گسترش لوازم جانبی الکترونیکی، ابزارهای مختلفی برای عملکرد بهتر لپ تاپ ها تولید شده اند. یکی از آنها کول پد لپ تاپ یا همان خنک کننده ها هستند.
پایه خنک کننده لپ تاپ یا کول پد لپ تاپ، وسیله‌ای است که با قرار گرفتن زیر لپ تاپ و روشن بودن می‌تواند دمای اضافه آن را کاهش دهد و در نتیجه به عملکرد صحیح اجزای داخلی لپ تاپ شما کمک کند. این دستگاه‌ها معمولا با استفاده از اتصال USB به درگاه لپ تاپ متصل می‌شوند. در این میان یک کول پد و یا فن خنک کننده لپ تاپ ایده‌آل معمولا به ویژگی‌هایی مانند قابلیت تنظیم ارتفاع و همچنین تنظیم سرعت فن‌ها مجهز است. البته باید توجه داشته باشید که پایه خنک کننده لپ تاپ نمی‌تواند معجزه کند و لپ تاپ قدیمی شما را که داغ می‌شود به‌ طور کامل نجات دهد. اما بطور کل یک ابزار مفید محسوب می شود.
شاید به عقیده برخی افراد ، فن داخلی لپ تاپ برای خنک کردن این دستگاه کافی باشد اما از آنجایی که اندازه این فن کوچک است، به احتمال زیاد توانایی انجام این کار بطور کامل نداشته باشد. داشتن یک خنک کننده مناسب می تواند در بهبود عملکرد لپ تاپ تاثیر بسزایی داشته باشد.
کول پد یکی از مواردی است که اکثر کاربران برای خنک سازی در زیر لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می دهند.کول پد ها در مدل های متنوع عرضه میشوند.که همگی با آنها برخورد داشته ایم و مدل های گوناگون از آنها را دیده ایم.در خیلی از موارد تغذیه کول پد ها توسط رابط USB انجام میگیرد که دارای خروجی ۵ ولت و ۵۰۰ میلی آمپر/تا یک آمپر است.متاسفانه گاها فن هایی که در کول پد ها مورد استفاده قرار می گیرد،به صورت پیش فرض ولتاژ کاری بیشتر از ۵ ولت و ۰.۵ میلی آمپر دارند و این مشکل زمانی نمایان میشود که بعد از اتصال به پورت USB شاهد این خواهیم بود که فن به حداکثر قدرت خود نخواهید رسید.جالب است بدانید که در برخی از مواقع برچسب اطلاعات قرار گرفته در پشت فن ها،توسط کارخانه (شاید هم کارگاه!) کنده می شود تا کاربر از ولتاژ واقعی مطلع نگردد.برخی از مدلهای خنک کننده نیز از یک آداپتور جانبی برخوردار هستند که نیروی مورد نیاز خود را از آن تامین می کنند.

کول پد ها بر اساس مکانیسمی که دارند به دو دسته تقسیم می شوند:
کول پد های اکتیو

این کول پد ها دارای تعدادی فن کوچک برای گردش هوای بیشتر در زیر لپ تاپ هستند که به کاهش حرارت دستگاه کمک می کند. برخی از آنها از طریق پورت USB به لپ تاپ متصل می شوند و انرژی آن را لپ تاپ تامین می کند. نوع دیگر نیز از طریق یک دوشاخه به برق شهری متصل شود.
یکی از معضلات مربوط به این نوع کول پد این است که پس از مدتی احتمال آسیب فیزیکی به پورت USB وجود دارد. همچنین، با گذشت زمان، خود موتور های کول پد نیز گرم شده و مقداری از توان خنک کنندگی آن صرف سرد کردن خودش می شود.

کول پد های پسیو

این نوع کول پد ها نیازی به منبع قدرت (نه از لپ تاپ و نه دیگر منابع) ندارند بلکه خنک کنندگی آن ها بوسیله فعل و انفعالات شیمیایی انجام می شود. در این کول پد ها یک ترکیب نمک آلی وجود دارد که گرما را از طریق لپ تاپ جذب می کند. با این حال، این نوع کول پد می تواند برای مدت خاصی کار کند که معمولا بین ۶ تا ۸ ساعت می باشد.

 

انواع پایه خنک کننده لپ تاپ
کول پد لپ تاپ Active

کول پدهای اکتیو از فن‌های کوچکی برای ایجاد هوای اضافه در اطراف لپ تاپ استفاده می‌کنند؛ بنابراین با این مکانیزم باعث خنک شدن لپ تاپ خواهند شد. بسته به مدلی که این کول پد ها دارند، معمولا تا ۶ فن را پشتیبانی خواهند کرد و از این طریق جریان هوا را به بدنه لپ تاپ هدایت می‌کنند. این نوع از کول پد ها معمولاً به درگاه USB لپ تاپ متصل می‌شوند.

کول پد لپ تاپ Passive

این نوع از خنک کننده لپ تاپ بدون فن، برای کار کردن نیاز به برق ندارد. درواقع کار آن‌ها توسط فعل و انفعالات شیمیایی انجام خواهد شد. وجود ترکیب نمک آلی در این کول پدها باعث خواهد شد تا گرمای لپ تاپ جذب شود. با این حساب می‌توان گفت که کول پدهای پسیو بین ۶ تا ۸ ساعت می‌توانند خنک کنندگی لپ تاپ را مورد پشتیبانی قرار دهند. البته این نوع از کول پدها برای لپ تاپ هایی که فن آن‌ها در پایین دستگاه قرار دارد توصیه نمی‌شود. در مورد ارجحیت مدل‌های پسیو و اکتیو باید اشاره کنیم که کول پدهای اکتیو کارایی بهتری دارند و عمر آن‌ها طولانی‌تر است. کول پدهای پسیو در صورت آسیب دیدن بدنه، دچار نشتی می‌شوند.

کول پد لپ تاپ چند سطحی

کول پدهای چند سطحی هدفشان ایجاد جریان هوا بین پایه خنک کننده و لپ تاپ است. کارایی این نوع از فن‌ها بدون توجه به اینکه لپ تاپ در چه سطحی قرار دارد عالی بوده و می‌توان از آن‌ها به راحتی روی میز کار، تخت، نیمکت و سطح سخت نیز استفاده کرد.

کول پد لپ تاپ چند منظوره

امروزه به مانند همه تجهیزات جانبی، برخی از کول پدهای لپ تاپ هم امکانات ویژه‌ای دارند. درواقع برخی از کول پدهای لپ تاپ هستند که مجهز به درگاه حافظه یا کارت‌خوان بوده و همچنین سطوحی نیز برای قرار دادن وسایل کاربران مانند کاغذ یا قلم نیز در آن‌ها تعبیه شده است.

نکات مهم در هنگام خرید پایه خنک کننده

یکی از دلایل استفاده از لپ تاپ، قابلیت حمل و کاربری آسان آن است. به همین دلیل کول پدی که انتخاب می‌کنید نباید این ویژگی را تحت‌تأثیر قرار دهد. همچنین قابلیت ارگونومیک بودن پد لپ تاپ دیگر ویژگی قابل توجه برای خرید یک فن خنک کننده لپ تاپ سازگار است، تا کاربر بتواند با حداکثر راحتی ممکن از آن استفاده کند. علاوه بر این اندازه‌اش نیز باید به گونه‌ای باشد که همه بخش‌های لپ تاپ را پوشش دهد.

کیفیت بالا:

درواقع دلیل استفاده از کول پد لپ تاپ خنک کردن است. پس اگر پایه خنک کننده لپ تاپی نتواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد، فایده‌ای برای کاربر نخواهد داشت. درواقع هر چه دریچه‌های کول پد بیشتر و تعداد فن‌هایش بیشتر باشد، کیفیت بالاتری را از کول پد شاهد خواهیم بود.

قابلیت حمل:

اگر از لپ تاپ خود در ساعت‌های طولانی در جاهای مختلف استفاده می‌کنید و گرمای ناشی از آن نیز زیاد است، پس باید کول پد را نیز همراه خود داشته باشید؛ اما در این صورت قابلیت حمل کول پد از نکات مهمی است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید. درواقع کول پدی که می‌خرید باید سبک باشد و همچنین راحت حمل شود.

قابلیت توسعه:

با توجه به اینکه پایه خنک کننده لپ تاپ به درگاه USB متصل می‌شود و یکی از درگاه‌های USB را اشغال می‌کند، بهتر است پایه خنک کننده ای را انتخاب کنید که درگاه USB جدا نیز داشته باشد؛ چراکه تعداد این درگاه‌ها در لپ تاپ‌های مختلف ممکن است محدود باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کول پد لپ تاپ

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک صفحه خنک کننده لپ تاپ ۳۰۰۰۴۱۲۵۰۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کول پد لپ تاپ

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

سخن پایانی

کول پدها از تجهیزاتی هستند که به کاهش دمای لپ تاپ هنگام بازی و انجام پردازش‌های سنگین و مهم کمک می‌کنند. از طرف دیگر این تجهیزات می‌توانند با خنک نگه داشتن بدنه لپ تاپ و تجهیزات داخلی از پردازنده، باتری و مادربورد که جزو قطعات اصلی در لپ تاپ ها هستند نیز محافظت کنند.
البته ناگفته نماند که استفاده از پایه خنک کننده لپ تاپ در لپ تاپ های قدیمی، ممکن است کارایی بالایی نداشته باشد

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید کول پد لپ تاپ

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)