طرح فرآوری قیر طبیعی

قیر ماده‌ای است سیاه رنگ و خمیری شکل که در عایق‌کاری رطوبت و ساخت آسفالت کاربرد دارد. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. قیر از مشتقات نفت است و اغلب در پالایشگاه نفت تولید می‌شوند.
قیر یک هیدروکربن متراکم، بسیار چسبناک و برگرفته از نفت است که به دو نوع اصلی طبقه‌بندی می‌شود. اولین نوع، قیر طبیعی است که در زیر تپه‌ها و دریاچه‌های نفتی یافت می‌شود و نوع دیگر، قیر تصفیه شده حاصل از ته‌نشینی نفت خام است.
قیر حاوی ۲ درصد اکسیژن، ۱۱ درصد هیدروژن و ۸۷ درصد کربن است.
قیر ماده‌ای هیدروکربنی است به رنگ سیاه تا قهوه‌ای تیره که در سولفید کربن و تتراکلرید کربن کاملاً حل می‌شود. قیر در دمای محیط، جامد است. اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمی‌آید و پس از آن مایع می‌شود. کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است؛
نفوذناپذیری در برابر آب؛
چسبندگی

وقتی که مواد فرار نفت خام موجود در اعماق زمین، به مرورزمان و در برابر عوامل جوی تبخیر شود، ماده سیاهی از آن برجای می­ماند که قیر طبیعینام دارد. در حقیقت قیرهای طبیعی مواد هیدروکربنی سنگینی هستند که بر اساس نحوهتشکیل، خواص فیزیکی، حلالیت در تتراکلریدکربن و ترکیب شیمیایی بهگروههای مختلفی مانند پیروبیتیومن آسفالتیک(Asphaltic Pyrobitumen )، پیروبیتیومن غیرآسفالتیک (Asphaltic Pyrobitumen Non )، آسفالتیت (Asphaltite ) و غیره تقسیم­بندی شده و این گروهها نیز خود به شعبه­هایمختلفی تقسیم­بندی می­شوند. مثلاً آسفالتیت­ها به سه گروهگیلسونیت(Gilsonite)، گراهامیت (Grahamite) و گلانس­پیچ (Glance pitch) تقسیم می­گردند که گروهگیلسونیت از جمله مرغوبترین و مشهورترین گروههای قیر طبیعی می­باشد. این ماده برحسب درصد خلوص و میزان عمر و غیره به حالتهای فیزیکی مایع، نیمه­جامد و جامد و باحلالیتهای متفاوت در حلال تتراکلریدکربن وجود دارد و برخی از انواع آن مستقیماًقابل استفاده بوده و برخی دیگر بایستی مورد فرآوری قرار گرفته و یا پس از اختلاط باقیر نفتی مورد استفاده قرار گیرد. معادن عمده قیر طبیعی در کشورهای کانادا،ونزوئلا، روسیه، ترینیداد، استرالیا، عراق و ایران وجود دارد.
عمده قیر طبیعی ایران (گیلسونایت) که در استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان یافت می شود به شکل جامد هستند. قیرطبیعی به همان شکل اولیه و جامد قابل استفاده نیست و برای اینکه از آن استفاده کنند معمولا آن را با قیرهای نفتی مخلوط می کنند و یا در حلال حل کرده و برای ساخت عایق ساختمانی یا ایزوگام از آن استفاده می کنند. قیرهای طبیعی قابل استفاده قیرهایی هستند که با قیر نفتی قابل امتزاج باشند و محصولی که بدست می آید بتواند استانداردهای لازم را برای کاربردهای عایق رطوبتی و همچنین راهسازی کسب کنند. بنابراین قیر طبیعی مناسب قیری است که دارای حلالیت بالا در سولفور کردن، خاکستر معدنی کم و نقطه ذوب پایین باشد.
قیرطبیعی به همان شکل اولیه و جامد قابل استفاده نیست و برای اینکه از آن استفاده کنند معمولا آن را با قیرهای نفتی مخلوط می کنند و یا در حلال حل کرده و برای ساخت عایق ساختمانی یا ایزوگام از آن استفاده می کنند. قیرهای طبیعی قابل استفاده قیرهایی هستند که با قیر نفتی قابل امتزاج باشند و محصولی که بدست می آید بتواند استانداردهای لازم را برای کاربردهای عایق رطوبتی و همچنین راهسازی کسب کنند. بنابراین قیر طبیعی مناسب قیری است که دارای حلالیت بالا در سولفور کردن، خاکستر معدنی کم و نقطه ذوب پایین باشد. نکته دیگری که در انتخاب قیر طبیعی باید در نظر گرفته شود منبع آن است. باید به این نکته توجه داشت قیر طبیعی که مورد آزمایش قرار می گیرد از کدام معدن تهیه شده و اگر این قیر دارای خواص مناسب بود آیا ذخایر کافی از این قیر در دسترس هست یا خیر.

کاربرد قیر طبیعی (گیلسونایت)

ساخت پوشش لوله های نفت
برای جلوگیری از خوردگی لوله های نفت و گاز بر روی آن ها پوششی از مواد عایق ایجاد می کنند. از مخلوط قیر طبیعی و قیر نفتی می توان برای این منظور استفاده کرد.

کک سازی و سوخت

از قیر طبیعی می توان به عنوان سوخت و یا در صنعت کوک سازی استفاده کرد.

ساخت قیرهای صنعتی

اضافه کردن قیر طبیعی به قیر نفتی باعث می شود حساسیت حرارتی قیر نفتی کاهش و ویسکوزیته آن افزایش یابد. قیرهایی که به این روش تولید می شوند را قیر صنعتی می گویند.

بکارگیری در سیمان حفاری

هنگامی که به سیمان حفاری با وزن مخصوص کم نیاز داشته باشند از قیر طبیعی در سیمان حفاری استفاده می کنند.

مهم ترین مشخصات یا ویژگی های قیر طبیعی که سبب بکارگیری آن در حوزه های مختلف می شود شامل موارد زیر است :
نقطه نرمی ( Softening Point)

نقطه نرمی قیر میزان مقاومت دمایی قیر می باشد .هرچه نقطه نرمی قیر بالاتر باشد، قیر دارای مقاومت دمایی بیشتری است و کاربرد بهتری در مناطق گرمسیری دارد و هرچه نقطه نرمی قیر پایین تر باشد، قیر دارای مقاومت دمایی کمتری است و در مناطق معتدل و سردسیر کاربرد بیشتری دارد.

درجه نفوذ ( Penetration )

درجه نفوذ، حساسیت قیر نسبت به تغییرات دماست و بدین طریق سختی نسبی قیر اندازه گیری می شود. قیرهای با درجه نفوذ بالاتر ، قیرهای نرمتری می باشند و در مناطق سردسیر استفاده میشوند و هرچه نفوذ پایین ترباشد، موارد استفاده ی قیر در مناطق گرمسیری بیشتر است.
قیر طبیعی مناسب قیری است که قابلیت انتزاج خوبی با قیر نفتی داشته و پس از اختلاط با قیر نفتی محصولی بدست آید که مشخصات آن مطابق با استانداردهای قیرهای راهسازی باشد . تجربیات قبلی نشان داده است که چنین قیری بایستی دارای نقطه ذوب پایین ، حلالیت بالا در CS2 و خاکستر معدنی کم باشد .
Black : Color
۲۰۰ الی ۵۰ : Mesh
۲۵% الی ۵% : Ash
%۲.۵≤ : Moisture Content

کربن، هیدروژن، نیتروژن، گوگرد و اکسیژن قیر طبیعی
کربن و هیدروژن:

اندازه گیری میزان کربن و هیدروژن گیلسونایت (gilsonite) بر نمونه های بسیار کوچک انجام میگیرد و از این رو لازم است آزمایش با دقت کافی انجام شود. نمونه را بطور کامل در اکسیژن و در دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد می سوزانند. محصولات احتراق را از روی اکسید مس گرم عبور می دهند و تمامی کربن و هیدروژن باقی مانده در آن به ترتیب به CO2 و H2O تبدیل می کنند.

نیتروژن:

مقدار نیتروژن موجود در قیر از طریق روش معروف کجلدا(Kjeldahl) اندازه گیری می شود.

گوگرد:

گوگرد به شکل های مختلفی در قیر طبیعی وجود دارد. برای اندازه گیری کل گوگرد موجود در قیر، یک گرک قیر را همراه با مخلوطی شامل یک قسمت کربنات سدیم بدون آب و دو قسمت اکسید منیزیم رقیق حل می کنیم و آنرا حرارت می دهیم.
برای تعیین مقدار گوگرد معدنی موجود در قیر، که به شکل سولفات است آنرا ر اسیدکلریدریک حل می کنند و به شکل سولفات باریم رسوب میدهند و رسوب حاصل را وزن می کنند. مقدار گوگرد آلی از اختلاف وزن کل گوگرد و گوگرد معدنی به دست خواهد آمد.

اکسیژن:

مقدار اکسیژن موجود در قیر را با هیچ روش مطمئنی بطور مستقیم نمیتوان اندازه گیری کرد. برای تعیین مقدار این عنصر، ابتدا کلیه اجزای موجود در نمونه قیر را مطابق روش های پیش گفته به دقت اندازه گیری میکنند و اختلاف مجموع آنها از ۱۰۰ را معادل درصد اکسیژن قیر فرض می کنند.

انواع قیر طبیعی

در یک دسته بندی جزئی‌تر، محل استخراج قیر طبیعی آن را به چند نمونه مختلف تقسیم می‌کند. محل استخراج قیر معدنی باعث می‌شود جنس آنها و ترکیب مواد به کار رفته در آنها دارای تفاوت‌هایی مهم با یک‌دیگر شود؛ که همین موضوع نیز در نوع کاربرد آن موثر است.
معروف‌ترین قیر معدنی ، گلیسونات نام دارد. گلیسونات را به دلیل شکل و ساختار و کاربرد آن، به نام آسفالت طبیعی نیز می‌شناسند. این ماده در واقع نفت خام سفت شده در اثر فشار است. این ماده را باید خالص‌ترین خروجی یک معدن قیر طبیعی دانست. ماده‌ای که با شکل ظاهری کلوخه‌های مشکی رنگ و براق، کاملا قابل تشخیص هستند.

قیر طبیعی کنترل دیواره چاه نفت و گل حفاری

جهت سرد کردن مته حفاری و روغن کاری مته از قیر طبیعی استفاده میشود.این قیر باعث شده با ذوب شدن دمای مته را بگیرد و وقتی مایع شده عملیات روانکاری مته حفاری را انجام دهد.همچنین هنگام حفاری داخل چاه نفت امکان باز شدن دیواره چاه در عمق مثلا ۷۰۰ متری وجود داره که مانند تونل حجم قبل توجهی از گل حفاری برای پر کردن سوراخ هدر میرود و جهت سیمانکاری و بستن این حفره ها از محصول استفاده میشود و به تنهایی مورد استفاده نبوده و با انواع مختلف گل حفاری میبایست طبق فرمول هوگو بیکر و یا استاندارد حفاری و جنس خاک محل میکس گردد. معمولا درحفاری های پایه نفتی استفاده میگردد ولی شرکت آویژه صادرکننده قیر طبیعی پایه آبی نیز میباشد. این قیر طبیعی با افزودنی های خاص و کربنات سدیم بهمراه امولسیفایر آب دوست شده و بصورت پودر تولید و میکس آن در آب بصورت امولسیون بوده و در بشکه های ۲۲۰ لیتری صادر میشود.در هر کانتینر ۲۰ فوت ۸۰ بشکه قیر طبیعی مایع پر میشود.

قیر طبیعی ثبات دهنده جوهر و رنگ

قیر طبیعی بصورت پودر بعنوان با گرید ۳۰۰،۳۲۵،۳۴۷ و ۳۵۰ توسط شرکت آویژه تولید شده و در بسته بندی های صادراتی ۲۰ کیلو گرمی صادر میشود.این ماده فوق خالص با درجه نرمی بین ۱۴۷ تا ۱۵۲ درجه سانتی گراد فروش میرود.سایز دانه بندی این نوع خاص بوده و ۱۰۰ درصد آن از میش ۲۰۰ رد میشود.این ماده بعنوان کربن بلک همراه با حلال و روغن دیگر مورد استفاده میباشد.همچنین این ماده گرانبها در صنایع رنگ سازی جهت پوشش لوله مورد استفاده است.این محصول با چسبندگی ویژه بین مصنوعات فولادی خواص محافظ کننده در مقابل زنگ زدگی و خرابی ناشی از عوامل محیطی دارد.

قیر طبیعی میکس با آسفالت

قیر طبیعی را بعنوان افزودنی و اصلاح کننده قیر در آسفالت و جاده سازی تولید و باعث نازک کردن ضخامت آسفالت و کم کردن وزن آن ، چسبندگی و افزایش ویسکوزیتی قیر و جلوگیری از رویش گیاه در آسفالت میشود.هنگام استفاده این کالا دمای نرمی قیر افزایش یافته و در زمان کمتری آسفالت سفت میشود.حتما شما با اسفالت جم شده یا پله پله مواجه شدید.در فصل گرما قیر با نقطه نرمی پایین باعث نرم شدن کل اسفالت شده و در هنگام ترمز باعث حرکت آسفالت میشود.با استفاده از این محصول اسفالت در دمای تابستان ثبات داشته و از حرکت و پله پله شدن با افزایش دمای نرمی آسفالت جلوگیری میشود.این ماده از ترک خوردن آسفالت و کچلی آن جلوگیری میکند و در هر دو نوع تکنولوژی آسفالت کردن جاده ( مارشال و مستقیم ) و در بیشتر فرودگاهها و جاده های استاندارد استفاده میشود.

قیر طبیعی افزودنی ماسه قالب ریخته گری

با اضافه نمودن قیر طبیعی به ماسه قالب گیری باعث کاهش اتمسفر در ماسه شده و چون اکسیژن را دور نموده و از خرابی قالب جلوگیری میکند.پس از میکس با ماسه ، اکسیژن در قالب جذب شده وحداکثر پ هاش پدیدار میشود و با اصلاح ماسه ریخته گری پیرولیز در دمای ۱۰۰۰ درجه اتفاق می افتد.معمولا این ماده بعنوان افزودنی ریخته گری بهمراه سیلیس،بنتونیت و زغال اعمال میگردد.استفاده از قیر طبیعی در ماسه ریخته گری انواع فلزات ازجمله ریخته گری آلومینیوم، آهن اسفنجی،فولاد استفاده میگردد.توصیه شرکت آویژه به ریخته گران استفاده ۵% از قیر طبیعی مخصوص ریخته گری با کمترین مواد فرار میباشد و سطح فلز قالب گرفته شده متاثر از این موضوع است.

گیلسونیت

گیلسونیت یا قیر طبیعی آمریکای شمالی یک هیدروکربن چسبناک است که درUintoh Basinدر شمال شرق یوتا یافت می­شود. این قیر طبیعی شبیه یک آسفالت سخت نفتی بوده و اغلب به آن آسفالت طبیعی،آسفالتین،Unintite، یا آسفالتوم می­گویند.
گیلسونیت در لایه ­ها ورگه­های عمودی معادن زیرزمینی یافت می­شود. معمولاً به پهنای ۲ الی ۶ فوت است و حتیبه عرض ۲۸ فوت نیز می­تواند باشد. رگه­ ها موازی یکدیگرند و در امتداد شمال غرب به شمال شرق کشیده شده ­اند. از لحاظ وسعت چندین مایل است و می­تواند تا عمق ۱۵۰۰ فوتنیز می­تواند باشد. سطح رگه­ ها به صورت یک لایه ظریف دیده می­شود و هر چه به عمقبیشتر نزدیک می­شویم وسیع­تر می­شود. به دلیل تنش های موجود در امور معادن، امروزه گیلسونیت همچنان با روش ۵۰ یا ۱۰۰ سال گذشته استخراج می­گردد. تمایز اصلی با صنعتمدرن معدن در استفاده از تهویه هوا و بالابرهای مکانیکی است
گیلسونیت در حلال های آروماتیک و آلیفاتیک و همچنین آسفالت نفتی قابل حل می­باشد. به واسطه قابلیت سازگاری منحصر به فردش، این ماده به طور روزافزون برای سخت­ تر کردن محصولات نفتی نرم به کار می­رود. گیلسونیت از نظر جنس، ماده سیاه و براقی است که شبیهObsidian (شیشه آتشفشانی) معدنی می­باشد. این ماده ترد و شکننده بوده و به سادگی می­تواند به پودر قهوه­ای سیر خردشود

خواص عمومی شیمیایی گیلسونیت

-ظرفیت بالای آسفالتن
-قابلیت بالای انحلال آندر حلال های آلی
-شفافیت بالا و خواص مناسب
-وزن مولکولی بالا
-میزان بالای نیتروژن
گیلسونیت با موم های میکروکریستالی و پارافینی، روغن ها و رزین های نفتی، صمغ صنوبر، روغنهای گیاهی (تخمبزرک، سویا و …)، روغنهای حاصل از فرآیند نفت، قیرهای نفتی وTall oil pitchسازگار است.

کاربردها یگیلسونیت

به طور کلی گیلسونیت درپنج بخش مورد استفاده است:
بخش آسفالت وراهسازی
بخش رنگ وجوهر
بخش سوخت
بخش ذوب
بخش محصولات شیمیایی

چگونگی عملکرد ژیلسونیت

از ویژگی‌های خاص و موثر ژیلسونیت موجب گردیده است که جاده طراحی شده حساسیت کمتری به میزان دمای بالا و تغییر شکل داشته باشد.
ژیلسونیت را می‌توان مستقیماً در کارخانه مخلوط گرم بدون تجهیزات اضافی به کار برد.
سایر مزایای دیگر ژیلسونیت می‌توان اشاره کرد به تقویت جاده‌ها که در مدت زمان طولانی‌تر نسبت به جاده‌های معمولی که ممکن است ۱۰ سال پایدار باشد عمر کند، ژیلسونیت آسفالتی قدرتمندتر با چسبندگی بهتر و با دوام‌تر تولید می‌کند که بتواند تا ۲۵ سال مقاوم و مستحکم باشد.
به کار بردن ژیلسونیت به عنوان جزئی از پلیمر ا، پلیمرهای اصلاح‌ شده می‌توانند عملکرد بایندر را در شرایط سخت و پیچیده بهبود بخشند. هزینه پلیمرهای SBS دو برابر بیشتر از ژیلسونیت است. راهکاری مناسب برای ترکیب ژیلسونیت با پلیمرهای SBS به سمت دستیابی به درجه مورد نظر است.
آسفالت ناشی از ژیلسونیت از مقاومت بالایی در برابر شیارشدگی است.
ژیلسونیت موجب بالا رفتن ویسکوزیته آسفالت شده و در نهایت بر خلاف سایر مواد تصحیح‌کننده یا آسفالت‌هایی مطابق بالا بر اساس RAP، سبب مقاوم شدن جاده‌ها در برابر تغییر شکل و حتی خستگی در دمای بالا می‌شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت فرآوری قیر طبیعی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک قیر طبیعی ۱۴۲۹۴۱۲۳۱۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت فرآوری قیر طبیعی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی قیر طبیعی ۲۷۱۳۱۱۰۰ / ۲۷۱۳۱۲۰۰ / ۲۷۱۳۲۰۰۰ / ۲۷۱۳۹۰۰۰ میباشد.

استخراج قیر طبیعی

استخراج قیر طبیعی با آمادهسازی معدن آن برای بهرهبرداری و استخراج آغاز میشود. این مرحله در برخی کشورها، همان طور که در شکل ۲ نشان داده شده، با انجام حفاری چندین چاه یا شافت با قطر زیاد (برای مثال با قطر ۲۱۳ سانتیمتر) به فواصل مختلف از یکدیگر که برای دستیابی به رگههای قیر طبیعی صورت میپذیرد. معمولاً قیر طبیعی در زیر روبارهای به ضخامتهای مختلف قرار گرفته و بنابراین عمق چاهها یا شافتهای مزبور متفاوت بوده و علاوه بر ضخامت روباره به وضعیت قرارگیری مخصوصاً عمق رگهها بستگی دارد. این شافتها توسط تونلها یا گالریهایی نسبتاً افقی حفر شده به داخل ماده معدنی قیر طبیعی، به هم متصل میگردند. لولههای فولادی در داخل شافتهای مورد نظر به منظور حمل و نقل ماده معدنی، تعبیه شلنگ هوا، کابلهای الکتریکی، بالا و پایین بردن متههای حفاری و غیره نصب میشوند. طول این لولههای فولادی حدود ۹ متر بوده و لذا باید این لولهها در صورت عمق بیشتر از ۹ متر شافتها به هم جوشکاری شوند . از پیکورهای پنوماتیک دستی با متههای خاص به منظور کندن و قطعه قطعه کردن ماده معدنی به قطعات مختلف استفاده می .شود کمپرسورهای هوا با توان بالا (برای مثال ۱۱۲ کیلوواتی) در سطح زمین در کنار شافتها قرار داشته و هوای فشرده را از طریق لولههای هوا به پیکورهای پنوماتیک دستی در عمق منتقل مینمایند. عملیات معدنکاری یا استخراج قیر طبیعی به سمت پایین در شافتها ادامه پیدا میکند.
در مواردی از وسایل نگهداری چوبی به منظور نگهداری دیوارهها به صورت افقی عمود بر شافت استفاده میشود با نصب فنسها و تورهای سیمی در محلهای مناسب از افتادن یا سقوط سنگ به کارگاه استخراج
جلوگیری میشود. با انجام سنگجوری دستی، در این مرحله ماده معدنی با خاکستر پایین از بقیه ماده
معدنی استخراج شده جدا میشود. ماده معدنی استخراج شده بعد از انتقال به سطح زمین در محلهایی دپو شده و سپس از محل دپو توسط کامیون به کارخانه فرآوری انتقال داده میشود .

وضعیت بازار قیر

ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان قیر دنیا که در زمان حاضر ۸/۳ درصد تقاضای جهانی را تامین می کند، باید برنامه‌ریزی مدونی برای کسب بازارهای جدید و توسعه بازار جهانی صادرات این کالای پرسود داشته باشد. برنامه ریزی برای توسعه بازارهای جهانی قیر در حالی باید انجام گیرد که در وضعیت کنونی، ایران به عنوان دومین صادرکننده قیر آسیا، اولین صادر کننده خاورمیانه و چهارمین صادرکننده جهان، قیر تولیدی خود را ۱۰۰ دلار کمتر از قیر کشوری همچون بحرین عرضه می کند

وضعیت واحد های فعال فرآوری قیر طبیعی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فرآوری قیر طبیعی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات قیر طبیعی

نمودار واردات و صادرات قیر طبیعی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح فرآوری قیر طبیعی

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۵۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۷ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴.۰۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)