فرآیند تولید پاپ کرن

از محصولات و تنقلاتی که طرفداران بسیاری دارد و علی الخصوص مورد توجه کودکان و نوجوانان می باشد مربوط به خط تولید پاپ کرن ساز می باشد.از پاپ کرن ساز در تولید انواع پاپ کرن سازی در طعم های مختلف از جمله کره ای ، سرکه ای ،نمکی ،فلفلی، پنیری ، پیتزایی ، کچاپ ، گوجه ای ، لیمویی ، شکلاتی ، قهوه ، لیمو ترش ، نوشابه ای و غیره می باشد.

فرآیند پاپ کرن سازی در تولید این محصول از ذخیره ی اولیه در مخازن ذرت آغاز می گردد. این فرآیند به این صورت می باشد که ذخیره سازی اولیه ذرت در مخازن آغاز می گردد.سپس وارد خط تولید پخت ذرت و برشته کن می گردد. از عوامل بسیار مهم در این مرحله میزان حرارت دهی به خط تولید پاپ کرن ساز جهت برشته کنی می باشد.
این خط تولید متشکل از مدل های مختلفی می باشد. ظرفیتهای تولیدی آن در هر ساعت از تناژ ۳۰ کیلوگرم الی بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم می باشد .سیستم کاری در این خط تولید به این صورت می باشد که بعد از ورود ذرت به مخزن دورانی ، در وهله ی اول با برخورد حرارت موجود ، ذرت از حالت طبیعی خود خارج شده و با افزایش ترکیبات خود به صورت حجیم شده تغییر شکل می دهد و در حقیقت عملیات پاپ کرن سازی صورت می پذیرد.
از دیگر عوامل مهم در خط تولید پاپ کرن سازی ، چگونگی ذخیره و بسته بندی محصول در بسته های خود می باشد.شکل و ظاهر بسته بندی و همچنین نحوه ی ارائه ی این محصولات از اولویت های خاص در این خط تولید به شمار می رود به این صورت که نام برند و بازاریابی باید مطابق با اصول آن برنامه ریزی و پیاده سازی گردد تا بتوان این محصول پر فروش را در بازار مصرف به درستی معرفی نمود. به جهت پی بردن به این مساله در خط تولید پاپ کرن ساز تنها کافی است یک تحقیق چند دقیقه ای در خصوص بازارهای مربوط به به این محصول نمود.
فرآیند تولید پاپ کرن
خط تولید پاپ کرن ساز به جهت حرارت دهی خود موجب شکوفایی دانه ی ذرت گردیده و موجب می گردد که ذرت پس از شکوفایی ، رنگ سفیدی به خود بگیرد که در حقیقت رنگ سفید نشاسته ی موجود در ذرت می باشد که در اثر حرارت بروز پیدا می کند.
پاشش طعم های مد نظر که بیشتر در سه نوع معروف می باشد توسط سیستم طعم پاش صورت می پذیرد. طعم پاش توسط کنترلرهای موجود در خود ، عملیات پاشش طعم را بر روی سطح محصول انجام می دهد و با این کار افزودن طعم به محصول صورت می پذیرد.
از موارد بسیار مهم در تولید این محصول ، با توجه به اینکه ذرت بعد از برشته شدن وزن بسیار سبک تری پیدا می کند ، بحث بسته بندی می باشد. درصورتی که در تناژ اقتصادی برنامه ریزی صورت پذیرد ، سود بسیار مناسبی برای تولید کننده به همراه خواهد داشت.

۵/۵ - (۲ امتیاز)