فرصت های سرمایه گذاری پر بازده

وارن بافت سرمایه‌گذاری را این‌گونه تعریف می‌کند: فرایند برنامه‌ریزی برای پول تا در آینده پول بیشتری نصیب شما شود.
برای ساخت ثروت باید حتما پول خود را سرمایه گذاری کنید. اگر سرمایه گذاری نکنید فرصت های لازم برای افزایش ارزش مالی خود را از دست می دهید. البته امکان از دست رفتن پول در سرمایه گذاری نیز هست منتهی اگر سرمایه گذاری شما عاقلانه و منطقی باشد احتمال کسب پول بیشتر از زمانی که هرگز سرمایه گذاری نکنید خیلی بیشتر است. افرادی که با دنیای سرمایه‌گذاری سر‌و‌کار دارند، برای انتخاب محل مناسب برای سرمایه‌گذاری با بازده بالا موارد زیادی را مورد بررسی قرار می‌دهند. یکی از مهم‌ترین موارد «بازده سرمایه‌گذاری» است. سرمایه‌گذاران نه تنها برای ارزیابیِ چگونگی عملکردِ سرمایه‌گذاری‌شان، بلکه برای مقایسه‌ عملکرد سرمایه‌گذاری‌های مختلف در انواع و اندازه‌های متفاوت هم به این مفهوم توجه می‌کنند. بهتر است بدانید بازده‌ سرمایه‌گذاری لزوماً همان سود نیست. بازده سرمایه‌گذاری با پولی که در شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنید و بازدهی که بر مبنای سود خالص کسب‌و‌کار از آن پول به‌دست می‌آورید، سر‌و‌کار دارد. سود، از سوی دیگر، عملکرد کسب‌و‌کار را اندازه‌گیری می‌کند.

ده دلیل اصلی برای سرمایه گذاری
۱-پول خود را بیشتر کنید

سرمایه گذاری پول این امکان را می دهد که شما پول خود را بیشتر کنید.این بازده باعث می شود پول شما بیشتر شود و به مرور زمان ثروت زیادی ایجاد کند.

۲-پس انداز

همانطور که مشغول کار هستید ، پس انداز خود را در سبد سرمایه گذاری ها ، مانند سهام ، اوراق قرضه ، املاک و مستغلات ، مشاغل یا فلزات گرانبها قرار دهید. سپس ، در سن بازنشستگی ، می توانید از وجوه حاصل از این سرمایه گذاری ها زندگی کنید. خطر کردن در سرمایه گذاری بسته به روحیه شخصی شماست و می توانید سرمایه گذاری کم خطر انجام دهید البته که هر چه ریسک بیشتری کنید احتما کسب ثروت بیشتر هم افزایش می یابد. در سرمایه گذاری اغلب افراد هر چه پیرتر می شوند محافظه کار تر می شوند.

۳-بازده بالاتری کسب کنید

برای اینکه بتوانید پول خود را زیاد کنید ، باید آن را در مکانی قرار دهید که بتواند نرخ بازده بالایی را کسب کند. هرچه نرخ بازده بالاتر باشد ، درآمد بیشتری نیز کسب خواهید.

۴-به اهداف مالی برسید

سرمایه گذاری می تواند در رسیدن به اهداف بزرگ مالی شما کمک کند. اگر پول شما نسبت به حساب پس انداز سود بیشتری داشته باشد ، هم در درازمدت و هم در دوره ای سریع تر درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. این بازده سرمایه گذاری شما میتواند در جهت اهداف اصلی مالی شما مثلا خرید خانه استفاده شود تا موجب بروز انگیزه شود.

۵-سرمایه گذاری های بدون مالیات یا کم مالیات انجام دهید

برای انتخاب محل سرمایه گذاری سعی کنید میزان مالیات در آن نوع سرمایه گذاری را بررسی کنید و مثلا سرمایه گذاری که دربورس مالیات مستقیمی ندارد و شما فقط سهم کارگزاری را از معاملات پرداخت می کنید ویا کارگاه های تولیدی که معاف از مالیات می باشند.

۶-سرمایه گذاری را به متخصصان بسپارید

برخی موسسات مشاورسرمایه گذاری به طور کامل اطلاعات بهترین سرمایه گذاری را به شما می دهند. این مشاوران با توجه به میزان ریسک شما و مقدار سرمایه شما ، بهترین انختاب های موجود را به شما ارائه می دهند. منتهی نیاز است در خصوص مشاور مربوطه حتما بررسی لازم را انجام دهید تا سراغ موارد قابل اطمینان و موفق بروید.

۷-شروع و گسترش یک تجارت

سرمایه گذاری بخش مهمی از ایجاد و گسترش مشاغل است. بسیاری از سرمایه گذاران دوست دارند از کارآفرینان حمایت کنند و در ایجاد مشاغل جدید و محصولات جدید مشارکت کنند. آنها از روند خلق و ایجاد مشاغل جدید و تحویل دادن آن مشاغل به اشخاص موفق که می توانند بازده سرمایه گذاری را افزایش دهند لذت می برند.

۸-از دیگران پشتیبانی کنید

بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه گذاری در مردم را دوست دارند ، خواه صاحب مشاغل باشد ، چه هنرمند باشند و چه تولید کننده. این سرمایه گذاران احساس خوبی می کنند که دیگران به اهداف خود کمک کنند. شاید بازگشت سرمایه در این نوع سرمایه گذاری ها زیاد نباشد اما تاثیر مثبتی بر روی جامعه و گاهی اقتصاد عمومی می گذارند.

۹-پول خود را در قلک نیاندازید

میزان تورم زیاد و کم ارزش شدن پول ملی ما در مقابل ارزهای خارجی یکی از دلایل حیاتی نیاز به سرمایه گذاری می باشد. باقیماندن پول بدون سود یا حتی سود کم در دراز مدت موجب ضرر شما به دلیل از دست دادن ارزش پول می شود. یکی از راهای حفظ ارزش پول سرمایه گذاری می باشد.

۱۰-بخشی از یک سرمایه گذاری جدید باشید

سرمایه گذاری های جدید به پشتوانه پول نیاز دارند و آنها برای این حمایت به سرمایه گذاران توجه ویژه ای می کنند. ممکن است برخی از سرمایه گذاران از هیجان سرمایه گذاری در یک محصول یا خدمات جدید ، و یا بخشی از یک تجارت یا فیلم که آنها را با دنیایی پر زرق و برق معرفی می کند ، علاقه داشته باشند. شما درباره اولین شرکای تجاری کمپانی های بزرگ بسیار شنیده اید.

آیا سرمایه گذاری در ایران پر بازده است؟

تردید سرمایه گذاری در بین گزینه های متعدد داخلی و خارجی از جمله مواردی بوده که همیشه ذهن سرمایه گذاران را درگیر دارد در اقع ریسک سرمایه گذاری در ایران از سایر کشورها بالاتر است در نتیجه همانقدر که احتمال موفقیت های چشمگیر بر اثر سرمایه گذاری هوشمندانه وجود دارد ممکن است برخی از سرمایه گذاری های یکه همواره پر بازده بوده در مقطعی باعث شکست سرمایه گذاران شود.

چطور سرمایه گذاری پربازده در ایران داشته باشیم؟

سرمایه گذاری در ایران سودآور است؛منتهی باید هوشمندانه باشد ( بااستفاده از نتایج، تحلیل واقعیات اقتصاد و …) در غیر این صورت به دلیل ریسک بالا احتمال شکست بهترین سرمایه گذاری ها وجود دارد. کارشناسان اقتصادی اغلب به افراد جدیدالورورد پیشنهاد سرمایه گذاری کوچک می کنند. ای استراتژی کمک می کند که با بازار های مختلف اقتصادی آشنا شوید. تنها با همین استراتژی شما می توانید بهترین فرصت سرمایه گذاری را شناسایی و انتخاب کنید.

چگونه سرمایه‌گذاری کنید تا ثروتمند شوید؟

امروزه بازارهای سرمایه‌گذاری درگیر نوسانات زیادی هستند. به گونه‌ای که فرصت‌های بسیاری را برای کسب سود در سرمایه گذاری و یا از دست دادن پول ایجاد کرده‌اند. از طرف دیگر تمام افراد هر روز شاهد تغییر قیمت‌ها در کالاها و خدمات روزانه هستند، به گونه‌ای که کاهش شدید ارزش پول به امری بدیهی تبدیل گشته و قدرت خرید افراد جامعه نسبت به چند سال گذشته کم شده است و تنها راه چاره برای مبارزه با این شرایط سرمایه‌گذاری است. در این موضوع به ۳ نکته مهم که به هنگام سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به ثروتمند شدن شما از سرمایه‌گذاری در آینده گردد اشاره شده است:
۱-گزینه مطمئن انتخاب کنید: گزینه های سرمایه گذاری در ایران به دلیل نوسانات بازار بسیار زیاد است اما سراغ گزینه هایی بروید که مطمئن تر هستند و منابع محدود تری دارند.
۲-حرفه ای عمل کنید: در هر کاری ریزه کاری و جزئیات زیادی وجود دارد، در سرمایه گذاری نیز اصول و ریزه کاری ها وجود دارد که اگر از آن ها اطلاع نداشته باشید متحمل ضرر و شکست خواهید شد. مثلا هنگام سرمایه گذاری در طلا، باید بدانید که چه زمانی بر روی کدام یک از گزینه‌ها از قبیل سکه، طلای آب شده، نماد طلا، طلای زینتی و یا طلای متفرقه سرمایه‌گذاری کنید.
۳-با یک سبد خرید نکنید: سرمایه‌گذاران بزرگ معتقدند که یکی از اصولی که به هنگام سرمایه‌گذاری باید همیشه به آن پایبند باشیم این است که تا حد ممکن ریسک سرمایه‌گذاری خودمان را کم کنیم و یکی از بهترین راهکارهای کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری این است که تا حد ممکن همه‌ی پولمان را صرف یک گزینه برای سرمایه‌گذاری نکنیم؛ زیرا اگر آن گزینه دچار کاهش قیمت شود با سودهایی که از افزایش قیمت سایر گزینه‌ها به دست می‌آوریم می‌توانیم مجدداً به روال طبیعی زندگی خودمان ادامه دهیم.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)