خط تولید و بسته بندی روغن زیتون

روغن زیتون فرابکرعصاره میوه تازه استخراجی از میوه زیتون است. مانند عصاره میوه های دیگر؛ تازگی و کیفیت طعم روغن زیتون با گذشت زمان کاهش می یابد و میزان زوال آن تحت تاثیر نوع بسته بندی آن قرار می گیرد. برای به حداکثر رساندن ماندگاری پایدار مواد نگهداری مطلوب است که از نفوذ هوا و نور جلوگیری نموده و روغن بایستی در جای تاریک و در دمای ۱۶-۱۸درجه سانتیگراد (۶۱-۶۴ درجه فارنهایت) نگهداری شود.
از آنجاکه روغن زیتون باکیفیت بالا تحت شرایط مناسب انبارداری بی آنکه رانسید فساد اکسایشی ) شود را می توان ماهها حتی سالها نگهداری کرد ولی در نهایت اکسیداسیون منجر به ترشیدگی طعم و بو خواهد شد. تحقیقات گسترده ای خصوصاً در ۱۰ سال گذشته در زمینه بسته بندی روغن زیتون انجام شده است که اثر آن را بر روی عمر ماندگاری بررسی می کند. در این بررسی آنچه که در مورد بسته بندی تجاری روغن زیتون نوشته شده را خلاصه نموده و معایب و مزایای انواع مختلف بسته بندی بمنظور پایداری، قیمت، وزن، ماندگاری، مشتری پسندی و تحمل پذیری آن مشخص شده است .
شیشه براساس تحقیقات بهترین نوع بسته بندی برای روغن زیتون است. شیشه های تیره نسبت به شیشه های روشن حفاظت بهتری ایجاد می کنند اما هر دو نسبت به مواد پلاستیکی محافظت بهتری از روغن بعمل می آورند. شیشه روشن نسبت به شیشه رنگی مقبولیت بهتری در نظر مصرف کننده دارد ولی اکسیداسیون نوری در شیشه های روشن به راحتی صورت می گیرد، بنابراین منطقی خواهد بود که یا شیشه های روشن را تقریباً بطور کامل با یک لیبل (برچسب) و یا محافظ اشعه ماورابنفش پوشانده و یا یک جعبه مقوایی برای بطری ها در نظر گرفت. مقایسه موازی بین بطریهای شیشه ای مختلف رنگی (مثلاً کهربایی و سبز) در تحقیقات روغن زیتون منتشر شده انجام نگرفته است.
قوطی های فلزی (تین پلیت): عمر ماندگاری روغن را کاهش می دهد.
فولاد زنگ نزن (استینلس استیل): گران قیمت بودن و وزن سنگین می تواند برای بسته بندی تجاری مناسب نباشد.
مواد پلاستیکی مزایایی دارد که از آن جمله وزن سبک و دوام است. مهمترین عیب مواد پلاستیکی تخلخل آنها است که منجر به نفوذ هوا و رطوبت می شود. نفوذ نور یکی دیگر از معایب ظروف پلاستیکی روشن است. جابجایی مولکول های کوچک از پلاستیک می تواند کیفیت روغن و ایمنی غذا را کاهش دهد.

ظرفیت خط تولید و بسته بندی روغن زیتون:

۸۰۰ بطری در ساعت

مواد اولیه خط خط تولید و بسته بندی روغن زیتون

مواد اولیه: زیتون
بطری روغن زیتون می تواند از جنس پت و شیشه باشد .

خط پرکن و بسته بندی روغن

مصارف و ویژگی‌های روغن زیتون

-حجم بطری : ۱ لیتر
-نوع مرغوب روغن زیتون, مایعی شفاف و زرد کرمی رنگ متمایل به سبز یا زرد طلایی است.
-البته باید در نگهداری روغن زیتون بسیار دقت کرد چرا که روغنی بسیار حساس است؛ برای حفظ و نگهداری آن باید در ظروف شیشه ای قرار داد همچنین از حرارت و نور باید محافظت شود. روغن زیتون در برابر عواملی مانند آب, نور, هوا حساس است و این عوامل موجب فساد آن می‌شود و به همین دلیل باید به دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد.
-روغن زیتون طبیعی و اصل بوی تند می‌دهد و هر وقت که زیتون را می‌چشید اگر در دهان مزه فلز یا بوی حلبی احساس کردید نشانه نامرغوبی و فاسد شدن آن است.
-دوام و مدت نگاهداری آن نسبت به روغن‌های دیگر بیشتر است و حتی می‌توان آن را فریز کرد.
-روغن زیتون برای هیچ کس مضر نیست و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند فقط میوه تازه و یاقوتی آن معده راسست می کند و ممکن است تولید استفراغ کنند .
-روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز است زیرا در اثر حرارات خراب نمی شود.
-ضد التهاب روماتیسمی می باشد .
-خوراکی اش مناسب برای دستگاه گوارش می باشد .
-ماساژ دادن با آن برای کاهش احساس درد مفید است .
-روغن زیتون باعث چاقی می شود.
-روغن زیتون مناسب برای تغذیه نوزاد می باشد.
-روغن زیتون خاصیت ضد پیری دارد .
خط پرکن و بسته بندی روغن

لیست و تعداد تجهیزات اصلی خط پرکن و بسته بندی روغن زیتون:</>h5>
Bottle feeding table
Linear type 6 heads bottle oil filling machine
Automatic bottle capping machine Depend on your cap type
Automatic self-adhesive labeling machine
Automatic code printer (USA)
Bottle collecting table
Semi-automatic PE film packing machine
Flat conveyor
شرح مختصر فرآیند تولید و بسته بندی روغن زیتون

۱.میز پرکن بطری ها
دو طرف می تواند با قطب ها هدایت شود و با زنجیرهایی در میانه میز قوطی ها را به طور خودکار به حرکت در می آید به منظور قرار دادن آسان تر قوطی ها در داخل دستگاه شستشو ، دو مرد دو طرف میز قرار می گیرند .
۲.دستگاه پرکن : دستگاه پر کن روغن در بطری نوع ۶ سر خطی
•این دستگاه دارای تعمیر و نگهداری راحت است، نیازی به ابزار نیست، ممکن است به راحتی برچیده شود، تمیز و تنظیم راحت باشد.
•این پرکننده عمودی یک دستگاه پرکنی با تکنولوژی بالا است که در کنترل PLC میکرو رایانه قابل برنامه ریزی می باشد، و عملکرد پنوماتیک انتقال الکتریکی عکس.
•دستگاه مناسب برای پر کردن اندازه های مختلف ظرف می باشد. می تواند ظرفیت ظرف رادر چند دقیقه را تغییر دهد. دایره پر کردن کوتاه، ظرفیت تولید بالا.
•کاربر می تواند میزان پر شدن را انتخاب کند و سرریز های پر کننده را بر اساس ظرفیت تولید خود تعیین کند.
سیستم پر کردن دستگاه با استفاده از اتصال بهداشتی با قابلیت ترمیم سریع انجام شده است. بدنه کل سیلندر، از بالا به پایین، نیازی به ابزار ندارد، به راحتی می تواند برچیده شود، پاک شود و تعمیر شود. طراحی ساختار آن ساده، تعمیر و نگهداری عملیاتی آن مناسب است.
۳.دستگاه درپوش گذاری اتوماتیک متصل به سیستم حمل و نقل ودستگاه کنسرو کردن در خط. بطری ها توسط تسمه نقاله های حمل و نقل به ماشین کنسرو کن منتقل می شود، پس از کنسرو شدن ، از طریق پایه های معمولی منتقل می شود، به وسیله تسمه نقاله به ماشین درپوش گزاری منتقل می شود که تجهیزات درپوش گزاری اتوماتیک به خوبی درب ها را بر روی بطری ها مهر و موم می کند.
۴.دستگاه خودکار برچسب زنی
این دستگاه برای برچسب زنی مناسب است، به خصوص در بطری های استوانه ای، صاف، مربعی، مستطیل شکل و بیضی شکل می باشد. این دستگاه اقتصادی است و به راحتی عمل می کند. عملکرد با یک سطح با ثبات است. سیستم بر اساس نیاز به آسانی قابل تغییر می باشد .
این ماشین در این نوع صنعت ها نیز استفاده می شود .
لوازم آرایشی / مراقبت شخصی /مواد شیمیایی مورد استفاده در خانه /غذا و نوشیدنی
۵.دستگاه بسته بندی کاغذ نیمه اتوماتیک کوچک
این دستگاه به طور گسترده در نوشیدنی ها، مواد غذایی، دارو، و غیره استفاده می شود. بطری می تواند مربع، گرد و پهن باشد، هزینه بسته بندی کم است، ظاهر خوب است. این دستگاه بر اساس طراحی بهینه سازگار شده و به طور خودکار توسط اجزای الکتریکی اش کنترل می شود مناسب برای تعویض بطری و مشخصات بسته بندی است. همچنین ساختار چرخه باد گرم آن قابل تنظیم است، مناسب برای بسیاری از فیلم های داغ کوچک، آسان است و فیلم، قطعات الکتریکی آن به راحتی قابل تعویض است.کل ماشین فولاد ضدزنگ خوب و فولاد کربن با قیمت فوق العاده می باشد، ساختار آن با دوام است، و می تواند انرژی را نیز ذخیره کند.
خط پرکن و بسته بندی روغن

برق مصرفی بر حسب KW/H:

۱۵۰ کیلووات

مساحت زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه خط تولید و بسته بندی روغن زیتون:

۵۰۰۰ متر مربع

قیمت نهایی خط تولید و بسته بندی روغن زیتون:
۵۸۰۰۰ دلار

۲.۸/۵ - (۵ امتیاز)