طرح تولید دستگاه علوفه بر (1)

طرح تولید دستگاه چاپر

ماشین های علوفه بر از نوع بشقابی چرخشی می باشند. نیروی چرخش این دروگرها از محور تواندهی تراکتور تامین می شود و نسبت به دروگرهای شانه ای قابل توجه تر می باشند. دروگرهای بشقابی چرخشی متداول به سه دسته عمده دروگر های بشقابی چرخشی استوانه ای، دروگرهای بشقابی چرخشی با صفحه مدور و دروگرهای چرخشی مخروطی تقسیم می شوند.

دروگرهای بشقابی چرخشی استوانه ای

معمولا دارای ۲ تا ۴ استوانه عمودی است که بطور عمودی قرار دارند که در پایین آن دو یا سه کاردک نصب می شود. در این نوع از علوفه برها، جهت چرخش سیلندرها عکس یکدیگر
است و می توانند با دورهای ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه دوران داشته و علف های بریده شده را بصورت توده نوار در عقب سیلندر، قرار دهند. تمامی دروگرهای دورانی دارای یک پوشش محافظ هستند تا از پراکنده شدن علوفه بریده شده به اطراف جلوگیری نمایند. در اینگونه از علوفه برها محور محرک و چرخ دنده های مخروطی در بالای استوانه ها قرار میگیرد. که در شکل زیر نمونه ای از این نوع دروگرها نمایش داده شده است.

دروگرهای بشقابی چرخشی

این نوع از دروگرها شبیه نوع استوانه ای است. با این تفاوت که استوانه ها به بشقاب تبدیل شده اند. بشقاب و تیغه آخری مجهز به یک جسم تو خالی، شبیه یک مخروط ناقص می باشد. تعداد بشقاب ها ممکن است تا شش عدد افزایش یابد. سرعت دوران در این نوع از محصولات بالغ بر ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه است. حرکت دورانی از قسمت تواندهی تراکتور تامین می شکل در اجرای آن موثر هستند. هر یک از V شود با این تفاوت که چرخ دنده ها و تسمه های بشقاب ها دارای ۲ تا ۴ تیغه کوچک دو لبه قابل تعویض هستند که بطور آزاد و معلق در جای خود قرار می گیرند. نیروی گریز از مرکز بوجود آمده باعث می شود که آن ها بعنوان قطع کننده عمل نمایند. برای استفاده از هر دو لبه تیز آن می توان آنان را پشت و رو نمود. بشقاب ها، هر یک در خلاف جهت بشقاب مجاور خود می چرخند. که در شکل زیر نمونه ای از این نوع دروگرها نمایش داده شده است.

طرح تولید دستگاه علوفه بر (2)

دروگر های چرخشی مخروطی

این نوع از دروگرها حد واسطی از نوع اول و دوم می باشند. قسمت های برش بصورت مخروط های ناقص هستند که در قاعده پایینی آنها ۲ تا ۴ کاردک نصب گردیده و نیروی گردشی همانند دیگر علوفه برها، از محور تواندهی تراکتور تامین می شود.

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

با توجه به گسترش مکانیزاسیون در سطح اراضی کشاورزی و لزوم توسعه آن طبق برنامه سوم تنظیمی برای دستیابی به افزایش و بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی و لزوم استفاده از ابزار و ادوات و ماشین آلات کشاورزی جدید، افزایش اطلاعات و مهارت کاربران و بهره برداران از کاربرد این ادوات و ماشین آلات ضرورتی اجتناب ناپذیر است. فقدان دانش و مهارت های لازم از یک طرف باعث کاهش عمر ماشین آلات و ادوات، زیان مستقیم اقتصادی و از دست رفتن سرمایه می گردد و از طرفی بخصوصعدم آگاهی از نحوه صحیح تنظیمات و کاربرد آنها متناسب با شرایط مختلف باعث کاهش بهره گیری لازم از دستگاه ها و افت تولیدات و در آمد بهره برداران خواهد شد که در نهایت عدم موفقیت در مکانیزاسیون و توسعه کشاورزی را در پی خواهد داشت. هر چند در برنامه های ترویجی که تاکنون تنظیم و اجرا می شده ، مکانیزاسیون به عنوان سرفصل آموزشی منظور نگردیده است ولی در قالب آموزش زراعت های مختلف ادوات مکانیزاسیون، آموزش و ترویج انجام می شده است. اهمیت امر مکانیزاسیون و تخصصی بودن آن با توجه به توسعه روز افزون برای بهره گیری لازم و تضمین موفقیت در امر توسعه کشاورزی ایجاب می نماید که به این مهم به صورت ویژه و تخصصی نیز توجه کافی مبذول گردد تا بتوان به موفقیت و اهداف مورد انتظار امیدوار شد. برای این کار لازم است ضمن مشخصشدن حیطه کاری و مسئولیت های آموزشی هر واحد از طریق تشکیل ستاد و کمیته های هماهنگی از کلیه نیروها و امکانات موجود حداکثر استفاده آموزشی لازم برده شود.

کشورهای عمده تولید کننده دستگاه چاپر

با بررسی های میدانی مشخصگردید که کشورهای ایالات متحده امریکا، آلمان، ژاپن، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، چین و ترکیه از جمله مهمترین کشورهای تولید کننده دستگاه علوفه
بر می باشند. همچنین مشخصگردید که کشورهای روسیه، ایالات متحده امریکا، ژاپن، چین، در گروه مهترین مصرف کنندگان طبقه بندی می شوند.

طرح تولید دستگاه علوفه بر (3)

شرایط صادرات دستگاه چاپر

با ایجاد شرایط رقابتی بسیار سخت در جهان امروز، فراهم آوردن شرایط مساعد جهت صادرات یک محصول، ملزومات خاص خود را می طلبد. موارد رقابتی مانند کیفیت محصول، قیمت محصول و خدمات پس از فروش، و در سطحی بالاتر، برنامه ریزی و ایجاد تیم های هدفمند تحقیق و توسعه در جهت بهبود و یا ایجاد تکنولوژی تولید و فعالیت در مسیر های مرتبط، مدیریت هدفمند با نگرش بلند مدت، تعیین استراتژی مناسب در برخورد با عملکرد رقبا و در سطحی وسیع تر حمایت هدفدار دولت و متولیان امر، از جمله مواردی است که بر ایجاد بستر مناسب جهت صادرات تاثیر گذار می باشد. بدلیل نبود بسیاری از موارد فوق که بر گرفته از عدم وجود مدیریت قوی بمنظور هدایت بسوی اهداف از پیش تعیین شده است، عدم دسترسی به تکنولوژی تولید روز را می توان بعنوان یکی از اثرات منفی ایجاد شده، جدای از مبحث قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و … مشاهده نمود. بررسی روند گسترش تکنولوژی های پیشرفته تولید در کشورهای اروپایی که حاصل برنامه ریزی و صرف هزینه هدفمند جهت رسیدن به یک هدف مشخص می باشد و نهایتا منتج به کیفیت بهتر و قیمت پایین تر، سوای بسیاری از مزایای جانبی می شود، گویای این مطلب است که سازندگان داخلی توانایی رقابت در بازارهای جهانی را نخواهند داشت. بطور کلی با وجود فعالیت مستمر کشورهایی مانند ایالات متحده امریکا، طژاپن، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و در نهایت چین، امکان رقابت در بازار جهانی دور از ذهن می باشد.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید دستگاه چاپر

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۷۲۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶۵۰ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : – درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)