طرح تولید سوپ میگو (1)

طرح تولید سوپ میگو

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است ، ۱۰۰ گرم میگو ، حاوی ۷۷ میلی گرم آب ، ۹۹ کالری انرژی ۱/۱۸ گرم پروتئین، ۰/۸ میلی گرم چربی، ۱۶۳ میلی گرم کلسترول و ۱ میلی گرم قند است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان، میگو ، کالری کم تری دارند . پروتیئن موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می شود . برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است. میگوها در کل دارای چربی کمی می باشند، اسیدهای چرب امگا ۳ که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند ، در میگو ها به وفور یافت می شوند . این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی موثر واقع شود.

انواع میگوهای دریای خلیج فارس

۱ میگوی صورتی
۲ میگوی هندی
۳ میگوی موزی
۴ میگوی سفید
۵ میگوی خنجری

سوپ غلیظ شده میگو

سوپ تغلیظ شده میگو، کنسرو شده، حاوی ۷۲ کالری است .این محصول عاری از هر نوع قندی است و ۰.۲۰ گرم فیبر ،۴/۱۴ گرم چربی، ۱۳ میلی گرم کلسترول، ۲/۵۸ گرم چربی اشباع، ۰/۱۵ گرم چربی اشباع نشده و ۱/۱۹ گرم چربی اشباع شده است، همچنین این محصول حاوی ۲/۲۲ گرم پروتئین ۸۴/۸۵ گرم آب ، ۴ میلی گرم کلسیم، ۰/۴۲ میلی گرم آهن، ۰/۱۰ میلی گرم مس، ۴۷ میلی گرم پتاسیم و ۰/۶۰ میلی گرم روی ، ۰/۳۰ میلی گرم منگنز، ۷ میلی گرم منیزیم، ۴/۵۰ میکروگرم سلنیوم، ۶ میلی گرم فسفر و ۶۸۵ میلی گرم سدیم است.

طرح تولید سوپ میگو (2)

مزایای تولید سوپ میگو

۱. نگهداری راحت و آسان
۲. راحت بودن در موقع مصرف
۳. حفظ پروتئین ، فسفر و کلسیم موجود در میگو برای یک دوره زمانی نسبتا طولانی.
۴. به حداقل رساندن ضایعات
۵. به راحتی قابل دسترسی می باشد.
۶. وسیع بودن دامنه مصرف و قابل استفاده برای تمام اقشار جامعه.

پودر فشرده سوپ میگو به شکل مکعب

پودر سوپ میگو فشرده شده به شکل مکعب که با استفاده از روش های علمی و با استفاده از تکنولوژی و دانش فنی بیشتر در کشور های چین و کره تولید می گردد و به عنوان یک طعم دهنده غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد . این سوپ عمدتا از میگوی خالص (درجه ۳ و ریز ) و سایر افزودنی های مجاز تولید می گردد ، این سوپ به عنوان یک ماده مغذی قوی و سرشار از ویتامین های مفید و املاحی چون کلسیم، روی،آهن، منیزیوم، فسفر، پتاسیم ، سدیم ، و… ، و با سطح بالا به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان می باشد

مروری بر قیمت های جهانی

میگو تهیه شده در ردیف محصولات غذایی طبقه بندی می گردد و لذا قیمت (Cream) سوپ آن تابع کشور و شرکت تولید کننده ، میزان خلوص آن ، کیفیت تولید ، کیفیت محصول نهایی ، کیفیت مواد اولیه مصرف شده ، گواهینامه های معتبر کیفیت ، تاییدیه زمان و مکان صید میگو مورد مصرف در تولید محصول و دیگر موارد ضروری حسب درخواست از سوی خریدار می باشد. همچنین با توجه به اطلاعات به دست آمده از طریق اینترنت مشخص گردید که یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده انواع سوپ میگو و …

طرح تولید سوپ میگو (3)

کشورهای عمده تولید کننده میگو

مهمترین کشورهای تولیدکننده آبزیان دریایی و پرورشی در جهان عبارتند از : چین، پرو، هند، ژاپن،آمریکا و اندونزی. قاره آسیا از نظر تولید، مصرف و عرضه محصولات شیلاتی در دنیا مقام اول را به خود اختصاص داده است. چین و تایلند به عنوان دو صادرکننده عمده آبزیان در جها ن مطرح می باشند . ایران از نظر میزان تولیدات در رده چهاردهم آسیا جای دارد. در اروپا بازارهای عمده جهت صادرات (مصرف کننده عمده) محصولات دریایی عبارتند از : اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلیس. بیشترین صادرات سوپ میگو در جهان از کشورهای چین و کره صورت می گیرد.

بررسی روند تولید واقعی سوپ میگو در کشور

در قسمت بررسی راندمان و تلید واحد های صنعتی کشور، با توجه به اینکه تنها واحد تولیدی در زمینه سوپ حاصل از آبزیان که به تولید سوپ میگو مشغول می باشد ، به دلیل عدم دریافت مجوزهای لازم برای عرضه گسترده محصولات خود به بازار ، در مرحله تولید انبوه قرار نگرفته است لذا استناد به میزان تولید آن واحد صنعتی برای بررسی روند واقعی در کشور موضوعیت ندارد.

طرح تولید سوپ میگو (4)

کاربرد سوپ میگو

تولید سوپ میگو، فرآیند تبدیل کالای خام میگو به فرآورده مورد تغذیه مستقیم یا غیر مستقیم متناسب با ذائقه، سلیقه، صرفه اقتصادی و شرایط اقلیمی می باشد که طی فرآیندهای مختلف ازآبزیان بعنوان تغذیه استفاده می گردد . یکی از مهمترین فرآورده های تولیدی از محصولات شیلاتی وآبزیان سوپ میگو است. اساساً از زمانی که تعادل بین تولید و مصرف با افزایش جمعیت از میان رفت موضوع تهیه غذا جهت تغذیه انسان بزرگترین مسئله روز بشمار می رود. در حال حاضر نیز که تکنولوژی و صنعت پیشرفت های زیادی نموده است. شاهد فقدان تغذیه کافی برای ادامه حیات و حداقل تغذیه لازم برای میلیونها نفر میباشیم.

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)