طرح تولید ماشین چمن زنی (2)

طرح تولید ماشین چمن زنی

چمن زن وسیله ای متشکل از یک یا چند تیغه گردان بوده که به منظور برش و قطع سطح چمن با ارتفاع مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد . قدرت تیغه ها در چمن زن قابل تنظیم بصورت دستی می باشد و با راندن چمن زن به سمت جلو تیغه های مکانیکی دستگاه چمن زن عمل میکنند . در برخی از انواع چمن زن یک موتور احتراقی یا الکتریکی برای چرخاندن تیغه های چمن زن بکار می رود و در برخی از انواع چمن زن ، علاوه بر عملیات چمن زنی ، کارهایی نظیر کوددهی و جمع آوری ضایعات نیز توسط چمن زن انجام میگردد. به طور کلی دو نوع تیغه در چمن زن استفاده می شو د . به عبارت دیگر بسته به نوع تیغه به کار رفته در دستگاه چمن زن میتوان چمن زن ها را به دو دسته چمن زن سیلندری و چمن زن روتاری تقسیم نمود.

تاریخچه ماشین چمن زن

اولین چمن زن توسط یک مهندس انگلیسی بنام “ادوین بیرد” در سال ۱۸۲۷ اختراع شد ،هر چند که با مخترع انگلیسی ریچارد میلیدی ، چندین دعوای حقوقی را از سر گذراند.ماشین جوانه زنی در ابتدا برای برش چمن زمینهای ورزشی و باغهای گرانقیمت بعنوان یک جایگزین برتر بجای درو کردن طراحی شد.ثبت اختراع در ۲۵ اکتبر ۱۸۳۰ بعنوان یک ترکیب جدید و کاربرد ماشین برای برداشت یا برش سطوح سبزیجات چمنی،گیاهان چمنزار و زمینهای تفریحی انجام شده است.ثبت اختراع به دولت رفت و دولتمردان ،خودشان از آن استفاده کردند و آن را سرگرم کننده،مفید و ایمن تشخیص دادند.این ماشین بیش از ده سال دوام آورد تا اختراعات بعدی ماشینی را بوجود آوردند که می توانست از نیروی اسب یا الاغ استفاده کند و ۶۰ سال بعد چمن زن با ماشین بخار ساخته شد.

انواع ماشین چمن زن

چمن زن تراکتوری
چمن زن تراکتوری ، بهترین نوع چمن زن بوده که دارای قابلیت و امکانات زیادی می باشد و این نوع چمن زن دارای یک موتور محرک بسیار قوی بنزینی به همراه چهار چرخ متحرک و تیغه های قوی می باشد.

چمن زن دستی
میتوان گفت ابتدایی ترین نسل چمن زن ، چمن زن دستی می باشد که ساختار و عملکرد این نوع چمن زن به صورت دستی و هلی و به وسیله نیروی انسانی می باشد .

چمن زن برقی – شارژی
اصولا این نوع از چمن زن که با برق و یا بصورت شارژی عمل میکند ، برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

چمن زن موتوری – گیربکسی
چمن زن موتوری در محیطها و فضای سبز گسترده که عملیات چمن زنی نیاز به میزان جابجایی و قدرت موتور بالایی دارد ، مورد استفاده قرار می گیرد .

طرح تولید ماشین چمن زنی (3)

ماشین چمن زن گازوییلی

قبل از روشن کردن دستگاه، اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی روغن و گاز در دستگاه وجود ندارد و همچنین شمع دستگاه به خوبی کار میکند و هیچگونه نشانه ای از خوردگی و یا ضربه بر روی آن وجود ندارد. همچنین میزان سوخت دستگاه را چک کنید و در صورت نیاز آن را دوباره شارژ کنید. موتور دستگاه را آماده کنید. زمانی که میخواهید این کار را انجام دهید، میزان کمی از سوخت را داخل کاربراتور ریخته تا مطمین شوید میزان احتراق مورد نیاز برای شروع به کار دستگاه انجام میشود. سیم هندل دستگاه را بکشید، اکثر ماشین های چمن زنی دارای سیم هندل هستند که برای روشن شدن نیاز به کشیدن آن دارند. زمانی که شما اینکار را انجام دادید تیغه دستگاه شروع به چرخیدن میکند، در صورتی دستگاه به طور صحیح کار انجام دهد و تیغه با سرعت مناسب بچرخد، جرقه تولید میشود که باعث احتراق سوخت در کاربراتور میشود. اکثر ماشین های چمن زن دارای یک دکمه بزرگ ایمنی هستند که باید هنگام کار انداختن هندل دستگاه آن هم فشار داده شود. در صورتی که هنگام کشیدن هندل آن را رها کرده باشید دستگاه به طور خودکار خاموش میشود. در هنگام کار کردن به هیچ وجه دور از دستگاه حرکت نکنید. در صورتی که بر روی یک سطح شیب دار حرکت میکنید بهتر است که به جای بالا و پایین رفتن از شیب به سمت کناره ها و به صورت افقی حرکت کنید، زیرا در صورتی که به سمت بالا و پایین حرکت کنید، ریسک صدمه خوردن بسیار بالا است.

ماشین چمن زن الکتریکی

قبل از شروع به کار، بررسی کنید که تمام اتصالات به طور صحیح بدون هیچگونه پیچیدگی و ساییدگی و یا خوردگی متصل شده باشند. در صورتی که دستگاه با باتری کار میکند، باتری دستگاه باید قبل از استفاده به طور کامل شارژ شود.
در صورتی که با استفاده از پریز انرژی آن تامین میشود اطمینان حاصل کنید در سیم دستگاه هیچگونه پیچ خوردگی وجود نداشته باشد و سیم به طور صحیح و محکم در دو سر قرار گرفته باشد. اکثر ماشین های چمن زنی الکتریکی تنها با فشار دادن یک دکمه روشن میشوند.

مزایای ماشین چمن زنی

دستگاه علف تراش تیغه دار دارای تیغه‌های مختلف است که به شما اجازه می‌دهد مواد مختلفی را برش دهید. آنها به طور کلی ماشین آلات با دوام و قابل اعتمادی هستند البته تا زمانی که از آنها به شیوه‌ای مناسب نگهداری کنید. با این حال، طول عمر تیغه بستگی به موادی دارد که شما برش می‌دهید و اینکه تا چه اندازه از آنها استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، اگر شما اغلب در مناطق سنگی کار می‌کنید و یا ساقه‌ها و شاخه‌های سخت را برش می‌دهید، ممکن است مجبور باشید هر روز تیغه را تعویض کرده یا تیز کنید. قبل از هر بار استفاده، باید تیزی تیغه را بررسی کنید، زیرا کار کردن با تیغه کند، عمر مفید دستگاه را کاهش می‌دهد و می‌تواند یک خطر ایمنی برای شما ایجاد کند. قدرت و راحتی دستگاه‌های برش تیغه دار به اندازه کافی قدرتمند هستند که بتوانند موادی را برش دهند که یک ماشین چمن زنی یا برش لیزری نمی‌تواند آن را انجام دهد. آنها همچنین می‌توانند وارد مناطقی شوند که دستگاه‌های بزرگ قادر به وارد شدن نیستند. با این حال، اکثر دستگاه‌های علف تراش دست و پا گیر هستند، و اگر شما باید یک منطقه بزرگ را تمیز کنید، مشکلات مرتبط با خستگی ممکن است رخ دهد. اکثر دستگاه‌های علف تراش تیغه دار دارای یک شفت مستقیم و ویژگی ضد ارتعاش برای کاهش خستگی اپراتور هستند. استفاده از یک محفظه نگهدارنده نیز به کنترل بیشتر دستگاه کمک می‌کند و بار وارده بر روی دوش شما را در هنگام کار کاهش می‌دهد.

طرح تولید ماشین چمن زنی (4)

معایب ماشین چمن زنی

یکی از بزرگترین معایب دستگاه‌های علف تراش تیغه دار، یادگیری تکنیک‌های برش لازم برای جلوگیری از آسیب و خسارت به دستگاه است. دستگاه علف تراش تیغه دار دارای یک منطقه برش خاص بوده، به این معنی که شما نمی‌توانید از هر مسیری وارد پوشش گیاهی شوید. تیغه‌ها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند، بنابراین هنگام برش باید از سمت راست به چپ حرکت کنید. منطقه برش از بالای تیغه تا ۹۰ درجه به سمت چپ گسترده است؛ اگر یک ساقه یا شاخه ضخیم با بخش‌های دیگر تیغه برخورد کند، ممکن است دستگاه به سمت شما پرتاب شود. تیغه را به آرامی بر روی برس یا گیاهان بچرخانید، به طوری که تیغه به سمت ناحیه تحت برش فشرده شود و نیرویی به سمت شما وارد نکند. اگر دستگاه علف تراش تیغه دار را به صورت متناوب استفاده کنید، دستگاه ممکن است دود کرده و از کار متوقف شود، زیرا شاخه‌ها و سایر مواد ممکن است در اطراف تیغه‌ها انباشته شده و باعث گرم شدن بیش از حد آن شوند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ماشین چمن زنی

۱. انواع چمن زن : ۲۹۲۱۴۱۲۳۳۵
۲. چمن زن دستی : ۲۹۲۱۵۱۲۳۳۶
۳. چمن زن برقی : ۲۹۲۱۵۱۲۳۳۷

وضعیت واردات و صادرات ماشین چمن زنی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات ماشین چمن زنی در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح تولید ماشین چمن زنی (5)

وضعیت واحد های فعال تولید ماشین چمن زنی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده ماشین چمن زنی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید ماشین چمن زنی (6)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)