طرح تولید پارچه فیلامنت مصنوعی

پارچه فلامنت یا فیلامنت غالبا بنام فلامنت بیشتر مشهور میباشد فلامنت جزو الیاف مصنوعی میباشد و بصورت عادی در طبیعت موجود نیست، در زمان تولید پارچه الیاف فلامنت با الیافی همچون پنبه ،ویسکوز که جزو الیاف طبیعی هستند ترکیب میشوند .فلامنت را به دو گروه لباس های ورزشی و فلامنت برای لباس ها طبقه بندی میکنند.

انواع پارچه فیلامنت

پارچه های فیلامنت از نظر کاربرد به سه دسته تقسیم می شوند:
۱. انواع پارچه فلامنت که مصرف بیمارستانی دارد و آن را ملقب کرده اند به انواع پارچه فلامنت بیمارستانی . شایان ذکر که از جمله انواع پارچه فلامنت بیمارستانی ، می توان به پارچه فلامنت فلامنت و پارچه فلامنت پنبه اشاره کرد.
۲. انواع پارچه فلامنت که از این پارچه در دوخت البسه و لباس های ورزشی استفاده کرده اند و نام آن را پارچه فلامنت ورزشی قرار داده اند.
۳. انواع پارچه فلامنت که در دوخت پرده استفاده می گردد و به آن پارچه فلامنت پرده ای می گویند.
به منظور استفاده زیاد از انواع پارچه فلامنت در مراکز درمانی ، تولید انواع پارچه فلامنت بیمارستانی یعنی انواع پارچه های فلامنت جای گرفته در گروه اول ، بیشتر از سایر پارچه های فلامنت گروه دو و سه در صنایع نساجی می باشد.

تفاوت پارچه فیلامنت ورزشی با پارچه فیلامنت لباسی

فیلامنت جزو الیاف مصنوعی میباشد و بصورت عادی در طبیعت موجود نیست در زمان تولید پارچه الیاف فلامنت با الیافی همچون پنبه ویسکوز که جزو الیاف طبیعی هستند ترکیب میشوند.فلامنت را به دو گروه لباس های ورزشی ,فلامنت برای لباس مجلسی و ..طبقه بندی میکنند. الیاف فلامنت ورزشی درشت تر است نسبت به فلامنت لباسی
فلامنت لباس مجلسی و … دارای بافتی لطیف است.
در برخی حالت ها دارای براقیت میباشد و کشسانی آن خوب است.

پارچه فیلامنت در چه عرض هایی تولید و وارد بازر می شود؟

براساس نوع کاربرد ، کارخانه های نساجی تولید پارچه فلامنت را با عرض های زیر تولید و عرضه مینمایند :
عرض ۱۵۰ سانتی متر
عرض ۱۶۰ سانتی متر
عرض ۲ متر
و در آخر هم عرض ۳ متر.

پارچه فیلامنت بیمارستانی

در دهه های گذشته، نساجی با ارائه خدمات پزشکی فوق العاده در پیشبرد روند پزشکی کمک های شایانی نموده است و پارچه های بیمارساتانی متععدی برای مصارف مختلف عرضه نموده است و می توان به پارچه های بیمارستانی که برای بافت های پیوندی مانند رگ، تاندون مصنوعی و … اشاره نمود.
در پارچه های بیمارستانی از نظر تنوع و میزان مصرف، منسوجات عمومی بیمارستانی سهم بسیاری دارند و گان، ملاه، ماسک، درب، لباس بیمار و … از جمله موارد پر مصرف میباشند.
همانطور که از اسم پارچه فلامنت فلامنتی پیدا است این پارچه تار و پودی از الیاف فلامنت دارد و از قیمت بسیار ارزان برخوردار می باشد. این پارچه هم بدون طرح و هم طرح دار است که اکثرا رنگ ابی و صورتی و سبز دارد و یا دارای طرح مثل نقش چهار خانه رنگی می باشد.
این پارچه به علت قیمت بسیار ارزان برای لباس بیمار نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از ان به عنوان یک پارچه یکبار مصرف یاد کرد.
پارچه های بیمارستانی از جنس فیلامنت پنبه:
با توجه به اسم، تنها تفاوت پارچه فیلامنت پنبه ای با فلامنتی بیمارستانی در تار و پود ان خلاصه می شود که ترکیبی از فلامنت و پنبه است. این نوع پارچه مانند پارچه قبلی خشک نیست و به خاطر داشتن الیاف طبیعی پنبه لطافت بیشتری را داراست. این پارچه ارزان کمی از پارچه فلامنتی قیمت بیشتری دارد.
پارچه پنبه ای و الیاف مصنوعی از بافت های تاری و پودی به شمار می رود که در رابطه با نوع پارچه از نظر بافت- جنس نخ به انواع متفاوت از قبیل چیت و چادری و جین،کدری ، کتان، پرده ای ، کرپ ، وال ، ترگال ، تنظیف و ژرسه و … تولید می گردد.
الیاف ویکسوز به تنهایی یا بصورت مخلوط با الیاف پنبه یا پلی استر در ساختمان پارچه ها به کار می رود و در تولید انواع لباس های راحتی کت و شلوار، راحتی ، ملحفه و بلوز لباس کار و لوازم پارچه ای جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.
الیاف پلی استر بصورت غیر ساده و همراه با پنبه و ویکسوز به کار می رود و در این حالت طول الیاف مناسب با طول الیاف مذکور می باشد و در زیر و دست قوام پارچه بسیار موثر است. پلی استر معمولا به تنهایی مصرف ندارد و اغلب به نسبت هم وزن با %۶۵پلی استر و %۳۵ پنبه و یا ویکسوز مخلوط می شود و تولید البسه های مختلف و برای مثارف منازل مورد استفاده قرار می گیرد.
باید گفت که پارچه فلامنت بیمارستانی ، تار و پودی از الیاف فلامنت داشته که عمدتا با عرض یک و نیم متر در کارخانجات تولید می گردد و با توجه به کیفیت و گرماژهایی که داشته ، در قیمت های گوناگونی خرید و فروش می گردد.
پارچه فلامنت بیمارستانی ، یکی از پارچه های مناسب برای تولید انواع لباس های بیماران بوده که حتی از آن با نام پارچه یکبار مصرف نیز یاد کرده اند. این پارچه در تنوع رنگ فراوان در مراکز بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد.این پار چه در مدل های مختلف تولید می شود.

مدل های مختلف پارچه های فیلامنت بیمارستانی تولید شده:

فلامنت فلامنت ساده
فلامنت فلامنت طرحدار
فلامنت چهارخانه
لازم به توضیح است پارچه فلامنت چهارخانه به خاطر وجود نخ ارزان قیمت فلامنت ، بسیار نرخ خوبی برای تولید البسه ارزان قیمت از جمله البسه بیمارستانی دارد. دوام این پارچه و ضد چروک بودن آن از دیگر ویژگی های این پارچه است. به علت آنکه نخ رنگ شده مورد بافت قرار می گیرد رنگ پارچه در نخ نهفته است و در مقابل انواع شستشو ها دارای دوام رنگ خوبی می باشد.

کاربرد متنوع انواع پارچه فیلامنت بیمارستانی

هریک از پارچه فلامنت تولید شده در بخش های مختلف بیمارستانی استفاده می گردند که به شرح زیر می باشد:
لباس بیماران ( ارزان بودن آن موجب شده است البسه دوخته شده با فلامنت یک بار مصرف باشد و نیازی به شستشو و مسایل بهداشتی نباشد. )
روتختی بیمارستان
خرجکار لباس

نخ فیلامنت پلی استر

نخ پلی استر فیلامنت (filament) یا یکسره که در بازار به نام ترویرا ،تریلن ،داکرون و … شناخته میشود، در این دسته بندی انواع نخهای FDY، DTY ،ATY جای میگیرند.از جمله مصارف ان در لباسهای ورزشی و راحت انواع پارچه های کشسانی ، پرده بافی و فرش ماشینی میتوان نام برد. نخهای فیلامنت پلی استر در انواع براق ،مات و نیمه مات تولید میگردند.
نخ پلی استر اسپان و یا نخ پلی استر فیلامنت پس از شل پیچی وارد دستگاه رنگرزی تحت فشار میگردند و تا دمای ۱۳۰ درجه حرارت محلول رنگرزی افزایش می یابد سپس بخاطر کاهش الیگومر های سطحی تخلیه دما بالا صورت میگیرد، پس از اتمام رنگرزی مرحله شستشو جهت حذف رنگزاهای جذب نشده صورت میگیرد ، سپس مرحله تکمیل جهت حصول زیر دست نرم و مطلوب صورت میگیرد.
محصول نهایی از نظر بافت زیر دست و استاندارد های نساجی یکتا میباشد.

فیلامنت لاکرا

لاکرا پارچه ایست که قدرت کشسانی خوبی دارد و بسیار راحت و لطیف میباشد ، فلامنت لاکرا بعلت وجود الیاف لاکرا به شما احساس راحتی و رضایت مندی می بخشد و لباس هایی با این ترکیب در برابر سایش و پرز شدن بسیار مقاوم است همچنین پارچه ی فلامنت لاکرا مقاومت در شستشو و دارای ماندگاری بالایی است به همین علت هنگام پروسه شستشو، هیچگونه تغییری در آن دیده نشود. این پارچه در زمان شستشو حالت اولیه آن هیچ تغییری ایجاد نمی شود.یک تیشرت شلوار مردانه یا ست بلوز شلوار مردانه که در آن لاکرا بکار رفته باشد زانو نمی اندازد.

چاپ روی پارچه فیلامنت لاکرا

تعداد زیادی از مردم چاپ روی لباس ا دوست دارند و این بیشتر مختص جوانان است ، برخی از پارچه ها در هنگام چاپ بسیار دچار مشکل میشوند مانند پارچه ی پنبه که رنگ را بخوبی جذب نمیکند و گاهی پس میزند و برای چاپ آن باید بسیار دقت شود و اصولی عمل کرد ولی عده کثیری از مردم علاقه زیادی به داشتن نقش و طرح بر روی البسه خود هستند و ایجاد طرحهای زیبا مستلزم چاپ نقوش زیبا روی آن می باشد این منسوج یکی از خاصیت های بسیار جالب آن قابلیت بسیار خوب چاپ بر روی آن است .

پارچه فیلامنت ورزشی

پارچه های فلامنت ورزشی انواع مختلفی دارند و هر کدام با مشخصات خاصی بافته و تولید می شوند. آیا می دانید منظور از تراکم پارچه چیست و بر حسب چه فاکتورهایی انتخاب می شود؟ به نظر شما تفاوت پارچه های فلامنت با تترون و اسپان در چیست؟
بر حسب اینکه نیاز شما چیست و قصد تولید کدام نوع منسوجات ورزشی را دارید، می توانید از انواع پارچه های فلامنت ویسکوز، کتان، فلامنت کجراه و …، می توانید استفاده کنید. برای دوخت ست های ورزشی در هر نوع فصل سال و با هر نوع آب و هوایی، باید مشخصات ویژه ای را برای پارچه های مورد استفاده در نظر بگیرید.

پارچه فیلامنت ورزشی
معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پارچه فیلامنت مصنوعی

کد آیسیک پارچه های صد درصد از فیلامنت های مصنوعی، سلولزی بازیافتی و یا مخلوط : ۱۷۱۱۵۱۲۳۸۷
کد تعرفه گمرکی پارچه های صد درصد از فیلامنت های مصنوعی، سلولزی بازیافتی و یا مخلوط : ۵۴۰۷,۵۴۰۷۱۰۰۰,۵۴۰۷۲۰,۵۴۰۷۲۰۱۰,۵۴۰۷۲۰۲۰,۵۴۰۷۲۰۹۰,۵۴۰۷۳۰۰۰,۵۴۰۷۴۱۰۰,۵۴۰۷۴۲۰۰,۵۴۰۷۴۳۰۰,۵۴۰۸,۵۴۰۸۱۰۰۰

وضعیت واردات و صادرات پارچه فیلامنت مصنوعی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات پارچه‌های تار و پود باف از نخ رشته‌های سنتتیک، همچنین پارچه‌های تار و پود باف که از مواد شماره ۰۴ ۵۴ به دست میآیند در کشور به تفکیک سال آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید پارچه فیلامنت مصنوعی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳/۵ - (۳ امتیاز)