خط تولید سیگار

مختصری در مورد خط تولید سیگار

سیگار، برگ بریده یا خردکردهٔ توتون که معمولاً در کاغذ نازک پیچیده شده‌است و برای «کشیدن دود» آن به کار می‌رود. به تنها یک نخ سیگار به انگلیسی سیگارت(به انگلیسی:cigarette) می‌گویند. و در انگلیسی به آنچه در فارسی سیگار برگ می‌گوییم، سیگار(به انگلیسی: cigar) اطلاق می‌شود. طرز استفادهٔ آن این‌طور است که یک طرف آن را آتش می‌زنند، و از طرف دیگر (که معمولاً فیلتر یا مُشتوک دارد) دود را به درون ریه‌ها می‌کشند (پُک زدن). نیکوتین موجود در دود تنباکو سبب بروز حالت سرخوشی کوتاه‌مدت می‌شود. سیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می‌کنند، و یا، در بیشتر موارد، سیگارهای آماده دارای نام تجاری ساخت کارخانه‌های تولید سیگارت را خریداری می‌کنند.

ظرفیت خط تولید سیگار

۱۸۰ نخ در دقیقه

مواد اولیه/کمکی/بسته بندی خط تولید سیگار

۱. توتون
۲. کاغذ، اسانس و مواد نگهدارنده
۳. چسب
۴. فیلتر

مصارف و ویژگی های خط تولید سیگار

دخانیات
• سیگارها می‌توانند از چهارهزار ماده‌ تشکیل شوند و هنگام سوختن ۲۰۰ ترکیب شیمیایی دیگر تولیدکنند. بخش زیادی از این ۲۰۰ ماده می‌تواند به ریه آسیب برساند.
• نیکوتین سیگار در عرض ده ثانیه پس از استنشاق دود، به مغز می‌رسد و در تمام اجزای بدن حتی شیر مادران نیز رسوخ می‌کند.
• نزدیک ۲۹ درصد از سیگار از شکر تشکیل می شود! رازی که بیماران دیابتی از آن بی اطلاع هستند و اثرات سوختن شکر نیز هنوز نامعلوم است.
• سیگارهای لایت از تزریق مونوکسیدکربن به تنباکو در حرارت بالا ساخته می‌شوند که طی این فرآیند تنباکو مانند یک فوم، پف می‌کند و سپس مانند تنباکوی معمولی در کاغذ پیچیده می‌شود.
• سیگارهای لایت با سوراخ‌هایی در اطراف فیلتر ساخته می‌شوند که هوادهی آن را بهتر می‌کند. اما بسیاری از سیگاری‌ها این سوراخ‌ها را با لب‌ها و انگشتان خود برای زدن یک پوک قوی‌تر می‌پوشانند!

خط-تولید-سیگار-7

لیست و تعداد تجهیزات اصلی خط تولید سیگار

• ماشین تولید سیگار شامل:
• برش برگ
• ماشین رول کردن سیگار
• برش فیلتر
• دستگاه اتصال فیلتر
• چاپگر علامت
• ماشین بسته بندی از جمله:
• بسته بندی کننده
• ماشین مهر زنی
• کاغذ پیچ
• جعبه
• پس از کاغذ پیچی

تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات خط تولید سیگار

۱ عدد کانتینر ۲۰ فوت + ۱ عدد کانتینر ۴۰ فوت

نوع خط از لحاظ اتوماسیون خط تولید سیگار

تمام اتوماتیک به سیستم PLC

خط-تولید-سیگار-20

شرح مختصر فرآیند تولید سیگار

هرنخ سیگار از چهار جزء اصلی درست شده است که عبارتنـد از:
۱. توتون
۲. کاغذ، اسانس و مواد نگهدارنده
۳. چسب
۴. فیلتر
فیلترها به طور سنتی از الیاف استات سلولز ساخته میشوند که به عنوان قرقره شناخته می شوند. نوآوری های اخیر شامل کپسول عطر در فیلترها و فیلترهای لوله است.
۵. اسانسها یا روغنهای فرار از جمله مواد موثر گیاهان هسـتند کـه شـامل مخلـوط پیچیـدهای از مـواد شیمیایی آلی مثل ترپینوئیدها، آلدئیدها، الکلها، استرها، ستنها و … میباشند. اسـانسهـا نـوعی ترکیبـات فرار بوده که از تقطیر مواد فرار موجود در اندامهای مختلف گیاهان تازه یا خشک همراه بـا بخـار آب بدسـت می آید و وزن مخصوص آنها غالبا از آب کمتر است.
به طور کلی ترکیبات بیرنگ هسـتند (بـه خصـوص اگـر تازه تهیه شده باشند) ولی بر اثر مرور زمان در اثر اکسید شدن رنگ آنها تیره میگردد. به طور کلی اسـانس ها در الکل کاملا حل میشوند، در حالی که با آب غیر قابل اختلاط هستند؛ اما بـه انـدازه کمـی در آب حـل شده و بوی خود را به آن انتقال میدهند (مانند عرقیات گیاهی و گلاب) که ماده اصلی موجود در آن بـر اثـر حرارت، گرما و هوا تغییر مییابد.
همچنین طعم اسانسها نیز بـا یکـدیگر متفـاوت اسـت. اسـانسهـا دارای خصوصیات مشترکی بوده و عمدتا ترپینوئیدهایی هستند که قابل تقطیر بوده، لکه ثابت روی کاغذ بجا نمی گذارند، بر خلاف روغنهای ثابت با قلیاییها صابونی نمیشوند. آنها دارای طعم های گـس، ملایـم، سـوزاننده، تلخ و شیرین میباشند و به سه دسته طبیعی، مشابه طبیعی (شبه طبیعی) و مصنوعی تقسیم میشوند.
۶. اسانسهای طبیعی و ترکیبات وابسته (اولئورزین، گام رزین، اولئوگام رزین)، فرآوردههایی هستند که از مواد خام گیاهی معطر با یکی از روشهای تقطیر (آب، بخار، آب و بخار و …)، فشردن (فشردن بخش برونبـر و لایه بیرونی پوست مرکبات) و استخراج با حلال بدست می آیند.
اسانسهای مشابه طبیعی فرآوردههایی هستند که حاصل از ترکیب مواد اولیه معطر بـوده و از نظـر بـو مشابه اسانسهای طبیعی میباشند.
اسانسهای مصنوعی فرآورده هایی هستند که به طور تجاری از مواد شیمیایی آلی مشـابه اسـانسهـای طبیعی تهیه میگردند و بویی مشابه اسانسهای طبیعی را دارا میباشند.
در تولید سیگار اسانسدار از مانتول که نوعی اسانس نعنا میباشد، به طور گسترده اسـتفاده مـیشـود و اسانسهای دیگر به ندرت و بسیار کمتر از مانتول در تولید سیگار مورد استفاده قرار میگیرند.

تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری خط تولید سیگار

۴ نفر

میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره) خط تولید سیگار

برق: ۱۷ کیلووات، برق ۵۰ هرتز با ولتاژ ۳۸۰

ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه خط تولید سیگار

بر اساس ظرفیت پیشنهادی:
کارگاه: حداقل: ۵۰ مترمربع
کارخانه: حداقل ۹۰ مترمربع

قیمت نهایی خط تولید سیگار

قیمت کل خط تولید: ۴۰۶۰۰۰ دلار

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴.۴/۵ - (۱۲ امتیاز)