خط تولید لوله پی وی سی (PVC)

اصولاً محصولات PVC از پودر PVC خام با فرآیند گرما و فشار تشکیل می شوند. دو فرآیند اصلی مورد استفاده در ساخت ، اکستروژن برای لوله و قالب تزریق برای اتصالات است.پردازش PVC مدرن شامل روشهای علمی بسیار پیشرفته ای است که نیاز به کنترل دقیق متغیرهای فرآیند دارد. مواد پلیمری یک پودر روان است که نیاز به افزودن استابلایزر و کمکهای پردازشی دارد. فرمول بندی و آمیختگی مراحل حساس این فرآیند است و مشخصات ویژه برای مواد اولیه دریافتی ، دسته بندی و اختلاط حفظ می شود. مواد اولیه دستگاههای اکستروژن یا قالب ریزی و سازه ممکن است مستقیم باشد ،و به صورت “مخلوط خشک” ، یا قبل از پردازش در فرم گرانول است.

فرآیند تولید لوله پی وی سی (PVC) :

برای تبدیل شدن به یک تولید کننده موفق لوله های PVC ، باید در روی دستگاه اکسترودر لوله با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. بر خلاف لوله های PE و PPR ، که از یک اکسترودر تک پیچ استاندارد استفاده می کند ، تولید لوله PVC نیاز به استفاده از اکسترودر پیچ دو قلو دارد. این به دلیل ماهیت خشک مواد PVC خام است که برای تولید لوله استفاده می شود ، طراحی پیچ دوقلو این امکان را می دهد که اکسترودر مواد را کاملاً مخلوط کند. استفاده از دستگاه اکسترودر تک پیچ برای تولید لوله PVC به اکسترودر شما آسیب جدی می رساند و منجر به تولید لوله خاموش می شود. DRTS دارای طیف وسیعی از اکسترودرهای دوقلو است که مطابق با نیازهای تولیدی لوله پی وی سی شما مطابقت دارد ، تا بتوانید به قول خود عمل کنید.
پلیمر و مواد افزودنی با دقت وزن می شوند و از طریق مخلوط کردن با سرعت بالا پردازش می شوند تا مواد اولیه را در فرم مخلوط خشک و یکنواخت توزیع کنند. دمای اختلاط در حدود ۱۲۰ درجه سانتیگراد است که حاصل از اصطکاک است. در مراحل مختلف فرآیند اختلاط ، مواد افزودنی ذرات پلیمری PVC را ذوب و به تدریج می پوشانند. پس از رسیدن به دمای مورد نیاز ، مخلوط به طور خودکار درون یک محفظه خنک کننده تخلیه می شود که سرعت آن را به سرعت حدود ۵۰ درجه سانتیگراد کاهش می دهد ، از این طریق اجازه می دهد تا مخلوط به ذخیره میانی منتقل شود تا در آن قوام دما و چگالی مورد نظر حاصل شود.
قلب این فرایند ، اکسترودر با بشکه ای است که دما در آن کنترل میشود و در آن می توانید “پیچ” های دقیق را بچرخانید. پیچ های اکسترودر مدرن دستگاه های پیچیده ای هستند که با دقت مختلف با پروازهای مختلف طراحی شده اند تا بتوانند فشرده سازی و برشی را که در آن مواد ایجاد شده است ، در تمام مراحل فرآیند کنترل کنند. پیکربندی پیچ دوار ضد چرخش استفاده شده توسط کلیه تولید کنندگان عمده ، پردازش بهتری را نشان می دهد.
خلوط خشک PVC به بشکه و پیچ ها اندازه گیری می شود که سپس گرما ، فشار و برش ، مخلوط خشک را به حالت “ذوب” مورد نیاز تبدیل می کنند. PVC در طول عبور خود در امتداد پیچ ها ، از چندین منطقه عبور می کند که جریان را ذوب می کند ، یکدست و همگن می کند. ناحیه نهایی فشار را برای خارج کردن ذوب از درون سر و دنده که با توجه به اندازه لوله مورد نیاز و ویژگی های جریان مذاب شکل می گیرد ، افزایش می دهد.
هنگامی که لوله از اکستروژن خارج شد ، با عبور از یک آستین با اندازه دقیق و خلاء خارجی اندازه می گیرد. این برای سخت شدن لایه بیرونی PVC و نگه داشتن قطر لوله در حین خنک کننده نهایی در محفظه خنک کننده آب کنترل شده کافی است.
این لوله از طریق اندازه گیری و سرمایش توسط کشنده یا انتقال با سرعت ثابت کشیده می شود. کنترل سرعت هنگام استفاده از این تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا سرعتی که لوله در آن کشیده می شود بر ضخامت دیواره محصول نهایی تأثیر می گذارد. در مورد لوله وصل شده به حلقه لاستیک ، تخلیه در فواصل مناسب کاهش می یابد تا لوله در ناحیه سوکت ضخیم شود.
چاپگر درون خطی لوله ها را در فواصل منظم با توجه به اندازه ، کلاس ، نوع ، تاریخ ، شماره استاندارد و شماره اکسترودر علامت گذاری می کند . اره برش اتوماتیک لوله را به طول مورد نیاز برش می دهد.
دستگاه ضایعات ، انتهای هر طول لوله ، سوکت را تشکیل می دهد. دو نوع سوکت وجود دارد. برای لوله اتصالی حلقه لاستیکی از یک قالب درونی استفاده می شود ، در حالی که یک باند ساده برای اتصالات حلال استفاده می شود. لوله حلقه لاستیکی به محفظه ای نیاز دارد که در مرکز اره یا واحد ضربت اجرا می شود.
محصول نهایی در مناطق نگهدارنده برای بازرسی و آزمایش نهایی و تایید کیفیت نگهداری می شود. تمام تولیدات مطابق با استاندارد استرالیا و یا مشخصات خریدار آزمایش و بازرسی می شوند. پس از بازرسی و پذیرش ، لوله انبار می شود تا در انتظار اعزام نهایی باشد.
برای لوله های PVC جهت دار ، فرایند اکستروژن توسط یک فرآیند انبساط اضافی انجام می شود که تحت شرایط کاملاً تعریف شده و با دما و فشار کنترل شده انجام می شود. در طول انبساط است که جهت گیری مولکولی ، که مقاومت بالایی از PVC-O را نشان می دهد ، رخ می دهد.

قالب تزریق در تولید لوله پی وی سی (PVC)  :

اتصالات PVC توسط قالب تزریق فشار قوی تولید می شود. برخلاف اکستروژن مداوم ، قالب سازی یک فرآیند تکراری چرخه ای است که در آن یک “شات” از مواد در هر چرخه به قالب تحویل داده می شود.مواد PVC ، چه به صورت پودر مخلوط خشک و چه به صورت ترکیبی گرانول ، از یک قیف که در بالای واحد تزریق قرار دارد ،به صورت گرانشی تغذیه می شود و بشکه ای را به پیچ پیچیده تبدیل می کند.
بشکه با چرخاندن پیچ و انتقال مواد به قسمت جلوی بشکه ، مقدار مورد نیاز پلاستیک را شارژ می کند. موقعیت پیچ بر روی “اندازه شات” از پیش تعیین شده تنظیم می شود. در طی این عمل ، فشار و گرما مواد مورد نیاز”پلاستیک سازی” ، که اکنون در حالت ذوب شده خود است ، در انتظار تزریق درون قالب است.همه اینها در طول چرخه خنک کننده شات قبلی اتفاق می افتد. پس از مدت زمان از پیش تعیین شده قالب باز می شود و اتصالات قالب ریزی شده نهایی از قالب خارج می شود.
قالب سپس بسته می شود و پلاستیک مذاب در قسمت جلوی بشکه تحت فشار زیادی توسط پیچ پیچیده می شود که اکنون به عنوان گیرنده عمل می کند. پلاستیک وارد قالب می شود تا اتصالات بعدی را تشکیل دهد. پس از تزریق ، شارژ دوباره شروع می شود درhحالی که اتصالات قالب گیری چرخه خنک کننده خود را طی می کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)