خط تولید چسب زخم

چسب زخم به منظور حفاظت زخم از هر گونه صدمه احتمالی در طول التیام ، جلوگیری از ورود میکروب به داخل زخم و آلودگی و عفونت زخم ، التیام زخم ، جذب ترشحات زخم و کنترل خونریزی انجام می شود . مطرح شدن ایده درمان مرطوب زخم در دهه های اخیر ، منجر به تولید پانسمان های مدرن با حفظ و کنترل رطوبت زخم در کنار سایر شرایط محیط مناسب برای درمان زخم گردیده است . علاوه بر مدیریت رطوبت پوشش زخم با غشای نانو در بستن زخم ، نانو الیافی که برای مصارف پوشش زخم مورد استفاده قرار می گیرند را می توان به سه دسته کلی تقسیم نمود : ۱- غشای نانو الیاف جهت التیام دادن / بیوفعال یا زیست فعال ۲- غشای نانو الیاف جهت انسداد ۳- غشای نانو الیاف جهت داربست بافت .
ساخت و مصرف چسب از گذشته رایج بوده است. در قدیم، از موادی چون قیر و صمغ درختان به عنوان چسب استفاده می کردند. در تمام قرون گذشته و همچنین قرن نوزدهم چسبها منشأ حیوانی و یابودند که پروتئین Mammaliam گیاهی داشته اند. چسب های حیوانی به طور عمده بر مبنای کلوژن مامالیام اصلی پوست، استخوان و رگ و پی است و چسب های گیاهی از نشاسته و دکسترین دانه های گندم، سیب زمینی و برنج تهیه می شدند.

مواد اولیه تولید چسب زخم :

۱. پارچه غیر بافته شده (پوشش داده شده با چسب مایع داغ)
۲. PE (پوشش داده شده با چسب مایع داغ )
۳. بافت الاستیک (پوشش داده شده با چسب مایع داغ)
۴. پد جاذب
۵. کاغذ پخش کردن
۶. کاغذ بسته بندی ، جعبه مقوایی
۷.چسب مایع داغ
۸. پودر کیتوسل
۹.اسید اسیتیک
۱۰. کاغذ مارک دار
۱۱. کارتن

لیست تجهیزات و ماشین آلات تولید چسب زخم

– ماشین آلات واحد تولید نانو الیاف
– یک واحد پلاسمای تحت فشار
– دستگاه برش
– پیچش و بسته بندی
– سایر لوازم و متعلقات خط تولید
– دستگاه پوشش ذوب داغ
– دستگاه برش
– دستگاه ساخت سوراخ
– دستگاه ساخت و بسته بندی چسب زخم نوع ۱ با ظرفیت پایین و نوع ۲ با ظرفیت بالاتر

فرآیند تولید چسب زخم

ابتدا سوراخ را بر روی فیلم قرار دهید و سپس تمام مواد اولیه را روی باند کمک های ماشین قرار دهید.اگرمی خواهید چسب زخم با جنس PE سوراخ دار بسازید، فیلم PE را روی دستگاه های سوراخ زن قرار دهید –و در آخر فیلم PE سوراخ دار را به همراه پد، کاغذ آزاد، کاغذ بسته بندی بر روی دستگاه ساخت چسب زخم قرار دهید .
اگر چسب زخم غیر پارچه ای یا دیگر قماش ها را بخواهید بسازید، نیازی به دستگاه سوراخ کن نمی باشد.سپس بافت غیر پارچه ای ، پد، کاغذ آزاد، کاغذ بسته بندی را روی دستگاه ساخت چسب زخم قرار دهید .
ماشین پوشش دهی به طور عمده در تولید نوار دو طرفه، نوار پارچه ای، نوار دو طرفه فومی، نوار تمیز کردن، نوار کاغذ کرافت، نوار پوششی، نوار فویل، نوار فیبر، کفش، نوار چسب پانسمان طبی ، نوار های از جنس PE، پی وی سی و غیره استفاده می شود . دارای ۲ مجموعه دستگاه برای باز کردن پیچ رول ها و ۱ مجموعه دستگاه برای سیم پیچ می باشد.
دو روش برای پوشش دهی ذوب داغ وجود دارد، روش های مستقیم و انتقال که در هر دو روش با خراشیدن انجام می شود..در روش مستقیم نیاز به فیلم PET نمی باشد.امادر روش انتقال باید فیلم PET داشته باشیم.
برای کارکردن با دستگاه برش از کاغذ نچسب و مواد پوششی نازک فیلم (مانند پارچه های غیر بافت، کاغذ چاپ، فیلم BOPP، مواد فیلم CPP) استفاده کنید.
تفاوت اصلی دو دستگاه ساخت و بسته بندی چسب زخم سرعت تولیدشان است. می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
دستگاه سوراخ کن چسب زخم: این دستگاه از روغن برای انتقال جریان گرما استفاده می کند و از خارج از محفظه تزریق می شود، هرچند که مواد پس از حرارت دادن به طور مستقیم می آیند سوراخ های ایجاد شده روی محصولات به صورت یکسان در سطح ظاهری توزیع می شود، به راحتی پاره می شود، مناسب برای پانسمان جراحی پزشکی و تخصصی است
این دستگاه برای مواد مانند PE، PVC و PET مناسب است.


برای خط تولید کامل نیاز به ماشین های زیر است:
دستگاه پوشش ذوب داغ – دستگاه برش – دستگاه ساخت سوراخ – دستگاه ساخت چسب زخم
مهم‌ترین مساله این است که چسب زخم استریل باشد. چسب زخم‌ها یک لایه محافظ دارند که معمولا پارچه‌ای است و جلوی خفه شدن پوست و مرطوب شدن زیاد آن را می‌گیرد. به عبارتی چسب زخم باید توانایی گرفتن رطوبت از پوست و تبادل هوا را داشته باشد. نکته مهم‌تر اینکه درون آن مواد آلرژی‌زا و تحریک‌کننده پوست به کار نرفته باشد. چسب برای زخم کار بخیه را انجام می‌دهد. یعنی دو لبه زخم را کنار هم قرار می‌دهد و باعث می‌شود زخم خود به خود ترمیم شود.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)