طرح تولید انواع پارچه و نوارهای نسوز آزبستی

پارچه نسوز آزبست دسته ای دیگر از پارچه های نسوز هستند که مورد استفاده افراد قرار گرفته است. پارچه نسوز آزبست از قدیمی ترین نوع پارچه نسوز می باشد و بسیار کار آمد می باشد. برزنت نسوز و یا پارچه های تفلونی هم گفته می شود. پارچه نسوز آزبست از الیاف خالص آزبست ساخته شده اند و ترکیب دیگری در آن وجود ندارد.
امروزه از آزبست ها نسبت به قبل کمتر استفاده می شود؛ چرا که آثار مخربی را بر روی محیط زیست و سلامت انسان ها به بار می آورد. از همین رو از آزبست به میزان کمتر استفاده می شود و یا با مواد دیگری ترکیب می شود و یا از مواد جایگزین آن استفاده می کنند. البته در محیطی که ارتباط مستقیم با محیط و انسان ها و مواد غذایی ندارد مانعی ندارد و مشکلی را ایجاد نمی کند.
پارچه های آزبست می توانند دمایی را تا حدود ۴۵۰ و یا در شرایط خاص تا حدود ۵۵۰ درجه سانتی گراد تحمل کنند. به صورتی تولید می شوند که یا غبار دار هستند و یا بدون غبار که بهتر است به دلیل آلودگی های زیست محیطی که دارد، از نوع بدون غبار آن تولید و استفاده شود.
پارچه نسوز آزبست به عنوان عایق برای تاسیسات ساختمان ها، نیروگاه های برق و کارخانه ها استفاده می کنند. علاوه بر این که به عنوان عایق در مکان های بالا استفاده می شود، در ساخت انواع لباس ها، کاور ها و دستکش های نسوز هم از آن استفاده می کنند. عنوان یک درز گیر مناسب در کوره ها نیز استفاده می کنند. و یا به عنوان یک عایق پشتیبان کوره استفاده می شود.

پارچه نسوز آزبست فویل دار

پارچه نسوز آزبست در واقع قدیمی ترین و پر استفاده ترین پارچه در دنیای پارچه های نسوز به شمار می آید. و از الیاف آزبست خالص بافته می شود. و وجود فویل آلومینیوم بروی روی این پارچه موجب استحکام و تحمل دمای بیشتر آن شده و همچنین در مقابل کشش، سایش و رطوبت هم از خود مقاومت نشان دهد. پارچه نسوز آزبست فویل دار قادر است تا دمایی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل کرده و از عهده وظیفه خود بر آید.

ویژگی ها و کاربرد های پارچه نسوز آزبست

• دارای عایق حرارتی بسیار بالا می باشند و از آن ها به عنوان عایق حرارتی استفاده می کنند.
• از پارچه نسوز آزبست در کابل ها و اتصالات مختلف، در سلول های دیافراگم الکترو لیتیک، و در ساخت پلاستیک های صنعتی استفاده می شود.
• پارچه های آز بستی با رزین و الیاف و مواد دیگر ترکیب می شوند تا بتوانند گرمای بیشتری را تحمل کنند و درجه پایداری در آن ها افزایش پیدا کند و همچنین در برابر شوک های حرارتی مقاوم تر شوند.
• از پارچه نسوز آزبست برای ساخت لباس های نسوز، پتو های نسوز و لباس ها و تجهیزات ایمنی نیز استفاده می کنند و در ساخت صفحه کلاج، لنت ترمز، فیلتر و پلاستیک ها استفاده می شود.

کاربردهای گسترده ی پارچه آزبستی

در سیستم های هدایت گرمایی و تاسیسات حرارتی
در تولید پرده های خنک کننده و ضد آتش
نوار نقاله ی انتقالی از کوره های بسیار داغ برای انتقال اجسام گرم شده توسط کوره و استفاده در غلطک ها
به عنوان سپر ضد آتش برای محافظت کارگران
پارچه های فیلتری
لباس کار – ساخت دستکش های مقاوم در برابر آتش یا دستکش ضد حریق
استفاده در کارخانه های شیشه گری، کارخانه های شیمیایی، مغازه های جوشکاری
پارچه آزبست به عنوان پرده ایمنی در تئاتر، کشتی ها و هواپیما و هر جا که یک مانع آتش نشانی مورد نیاز است استفاده می شود
برای دیگهای بخار، خطوط لوله و سایر تجهیزات متالوژی
در ساخت صفحات آزبستی و واشر نسوز آزبستی

برای تقویت گرمایی و مقاومت پارچه آزبست نسوز از سیم فولادی ضد زنگ در ساخت آن استفاده می شود و در ۳ نوع می باشد

۱- پارچه نسوز آزبست غبار دار
۲- پارچه فویلدار آزبستی
۳- پارچه آزبست بدون غبار

نوار آزبست

نوار آزبست، یکی از اولین و قدیمی ترین منسوجات نسوز می باشد. نوار آزبست از الیاف نسوز آزبست تشکیل می شود. این الیاف از مرغوب ترین نوع پنبه کوهی به صورت خاصی بافته می شوند. در واقع این الیاف به صورت تارو پود به یکدیگر تنیده می شوند برای همین زیر میکروسکوپ به شکل شمشیری متصل به هم دیده می شوند. اتصال آنها به همدیگر مانند بافت درباقی منسوجات عمل می کند.
نوارنسوز آزبست از قدیمی ترین و اولین نوار های نسوز موجود در بازار می باشد . تا چند دهه قبل تمامی نوار های عایق بندی و درز بندی در موتور خانه ها و ماشین های صنعتی ، همگی از جنس آزبست بودند . نوار نسوز آزبست از الیاف آزبست نسوز تشکیل شده است . این الیاف که به الیاف نسوز و نخ آزبستی نیز شهرت دارند به صورت تار و پود به یکدیگر بافته می شوند و به علت شکل شمشیری مانند خود به یکدیگر متصل شده و ساختاری منسجم به نام نوار نسوز آزبست را تشکیل می دهند . این الیاف از مرغوب ترین نوع پنبه کوهی بافته شده اند . نوار نسوز آزبست دارای ویژگی های بسیاری می باشد اما مهم ترین آنها استحکام مکانیکی ، افت اشتعال مناسب ، انتقال حرارتی مناسب و بسیار پایین و تحمل حرارتی مطلوب می باشد . نوار نسوز آزبست قادر است تا حرارتی معادل با ۵۵۰ درجه سانتیگراد را به راحتی پوشش دهد و ساختار خود را دراین محدوده دمایی حفظ کند . اما باید بدانید به سبب مشکلاتی که آزبست و غبار آن برای سلامتی انسان ایجاد می کند ( مثل سرطان ریه ) به مدت یک دهه از ممنوعیت و محدودیت استفاده از آن برای تمام دنیا بر قرار شده است

نوار آزبست ، ویژگی دربافت

همانطورکه بیان شد نوار آزبست دارای بافتی خاص از الیافت تابیده شده ی آزبست می باشد. به دلیل وجود بافت مذکور هنگام استفاده از نوارآزبست اتلاف انرژی بسیارکم است. با توجه به اینکه امروزه انرژی نقش بسیار پررنگی در انواع صنایع جهان ایفا می کند ، به کمترین میزان رسیدن اتلاف آن خصیصه ی مهمی است.

نوارآزبست و کاربردها

تا حدود چند دهه قبل تمامی نوارهای عایق بندی و درزبندی ماشین های صنعتی ، همگی از جنس آزبست بودند. درواقع از ابتدای توجه بشر به صنعت و تکنولوژی های آن نوارآزبست کاربردی بسیار قابل توجه داشته است .
آزمایشهای پیشرفته نشان داده است که نوارآزبست قادر به پوشش دهی حرارتی معادل ۵۷۰ درجه ی سانتی گراد می باشد.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع پارچه و نوارهای نسوز آزبستی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک آزبست ۱۴۲۹۴۱۲۳۰۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع پارچه و نوارهای نسوز آزبستی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی آزبست ۲۵۲۴۱۰۰۰ میباشد.

تولید پارچه آزبستی

پارچه نسوز آزبستی از الیاف بلند و شمشیری شکل ۱۰۰% آزبستی ساخته می شود فرآیند ساخت و بافت این الیاف نسوز بصورت بافت تاروپود عمودی و افقی بافته می شوند. (آزبست دارای تاریخچه استفاده ی ۲۰۰۰ ساله می باشد)

وضعیت واحد های فعال تولید پارچه و نوارهای نسوز آزبستی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پارچه و نوارهای نسوز آزبستی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پارچه و نوارهای نسوز آزبستی

نمودار واردات و صادرات پارچه و نوارهای نسوز آزبستی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پارچه و نوار های آزبستی

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸/۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)