طرح تولید بالاست مهتابی (1)ط

طرح تولید بالاست مهتابی

عمر کوتاه و مصرف بالای انرژی لامپ های رشته ای سبب گردید تا لامپ هایی با کیفیت و بازدهی بالا تولید گردد که این لامپ های جدید مشکل لامپ های رشتهای را نداشتند. این لامپ ها با توان خروجی بالا و نور زیاد درصد بیشتری از انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می کنند. امروزه این لامپ ها تحت عنوان لامپ های مهتابی معروف هستند. برای راه اندازی مهتابی و اصولا لامپ های فلورسنت مسلما به یک مبدل Ac به Dc نیاز است و ترانس مهتابی یا چوک که در لامپ های مهتابی استفاده می شود در واقع یک افزایش دهنده ولتاژ به صورت لحظه ای می باشد زیرا لامپ مهتابی برای اینکه در لحظه اول شروع به کار کند به ولتاژی بالای ٢٢٠ ولت (حدود ۶٠٠ ولت) نیاز دارد. نحوه کار این نوع از بالاستها به صورت القائی یا مغناطیسی بوده و با اصول کار بالاست های الکترونیکی کاملا متفاوت است.

کاربرد بالاست مهتابی

این محصول در لامپ فلورسنت یا همان لامپ مهتابی به کار برده می شود که کاربرد این لامپها در روشنایی محیط کارگاه ها و کارخانجات، بیمارستانها و مراکز درمانی، مدارس و دانشگاه ها، ادارات و منازل میباشد. چوک (بالاست)، استارتر و فیلامان لامپها با یکدیگر سری می باشند و استارتر کلیدی است که با عبور جریان گرم شده و باز میشود.در لحظه اول استارت قطع و وصل شده و این کار باعث ایجاد افزایش لحظهای ولتاژ دربالاست میشود و در لحظه ای که ولتاژ بالا رفت و گاز داخل لامپ گرم شد مسیرجریان به جای عبور از استارتر از لامپ مهتابی عبور میکند و استارت از مدار خارج می شود.

طرح تولید بالاست مهتابی (2)

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

صنایع الکتریکی به عنوان یکی از صنایع پیشروی دنیای صنعتی توانسته است موجب تحول عظیمی در اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله کشورهای خاور دور گردد. اشتغال زایی مناسب، سودآوری بالا و دوره کوتاه بازگشت سرمایه این صنعت را به یکی از جذابترین حوزه های سرمایه گذاری تبدیل نموده است. لامپ های فلورسنت به عنوان یک محصول الکتریکی در روشنایی بسیاری از اماکن به کار میرود. مزیت اصلی لامپ های فلورسنت ایجاد نور یکنواخت بوده و به دلیل مصرف اندک برق، در سطح وسیعی مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده فراوان از انواع و اشکال مختلف این لامپ ها ( میلهای، حلقوی و … ) در روشنایی محیط کارگاهها و کارخانجات، بیمارستانها و مراکز درمانی، مدارس و دانشگاه ها، ادارات و فروشگاه ها، اهمیت تولید این محصول و لوازم جانبی آن شامل بالاست، استارت و … را آشکار میسازد. علاوه بر آن ترکیب نور حاصل از لامپ های فلورسنت با نور زرد حاصل از لامپ های رشته ای (تنگستن) برای حفظ بهداشت و سلامتی چشم مورد تاکید پزشکان میباشد. لذا با توجه به موارد ذکر شده و نیز تاکید بر توسعه صنایع و تولیدات داخلی و اینکه بسیاری از نیازهای بازار این محصولات از طریق واردات تامین میشود که این امر موجب خروج ارز از کشور می گردد لذا طرح حاضر دارای اهمیت می باشد.

کشورهای عمده تولید کننده بالاست مهتابی

همانگونه که ذکر شد محصول مورد مطالعه دارای کاربردهایی وسیع و در اماکن گوناگون میباشد. از اینرو می توان گفت که تولید و مصرف آنها در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد. اما کشورهایی که به دلیل کیفیت بالای محصول خود و یا به دلیل قیمت مناسب آن دارای تولید بیشتری می باشند شامل تایوان، هنگ کنگ و چین میباشند. با توجه به عمومیت مصرف این محصول در سطح دنیا کشورهای با جمعیت بیشتر دارای استفاده بیشتری از این محصولات می باشند. از عمده ترین کشورهایی که محصول تولیدی ما به آنها صادر میشود میتوان آذربایجان، عراق، تاجیکستان و سوریه را نام برد و کشورهای چین و تایوان از جمله کشورهایی میباشند که بخش عمده این کالا را به کشور ما صادر میکنند.

قیمت تولید داخلی و جهانی بالاست مهتابی

جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. در کشور ما بازارهای تعیین کننده قیمت شامل ارگانهای ذیل میباشد نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان)، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و… بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین میشود و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

طرح تولید بالاست مهتابی (4)

مروری بر قیمت های جهانی بالاست مهتابی

با توجه به مؤلفه های تأثیرگذار در قیمت جهانی که شامل کشور سازنده، کیفیت محصولات و هزینه نیروی انسانی آنها می باشد لذا این محصول در بازار جهانی دارای نوسان قیمت زیادی می باشند بنابراین جهت دسترسی به قیمت های جهانی می بایستی کشور سازنده محصول و کیفیت دلخواه مشخص گردیده و سپس قیمت آن اخذ شود. از عوامل موثر در افزایش کیفیت این محصول به مواردی مانند بی صدا بودن، روشن شدن لامپ مهتابی بدون تاخیر، بالا بردن عمر لامپ مهتابی، عدم تاثیر بر روی ظاهر لامپ مهتابی میتوان اشاره نمود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بالاست مهتابی

۱. بالاست الکترونیکی : ۳۱۱۰۶۱۲۳۴۱

وضعیت واحد های فعال تولید بالاست مهتابی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده بالاست مهتابی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید بالاست مهتابی (5)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز