طرح تولید بلندگو کاغذی (2)

طرح تولید بلندگوی کاغذی

بلندگو در سیستمهای صوتی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد یک صدای خوب دلنشین در سیستم بستگی به بلندگوی آن دارد. در حقیقت نمی توان صدای قابل قبولی بدون داشتن بلندگوهای خوب داشت.

تاریخچه بلندگو

بلندگو نزدیک به ۱۰۰ سال است که اختراع شده است ودر طول زمان انواع مختلفی از لحاظ کارکرد اریه شده است از بلندگوهای کوارتزی گرفته تا بلندگوهای ریبون و پیروالکتریکی
و planar وغیره است. ولی می توان گفت ۹۸% بلندگوهای مورد استفاده تقریبا همان ساختمان و سازمان اولیه را دارد و هنوز از همان نوع داینامیک استفاده می شود

طرح تولید بلندگو کاغذی (2)

کاربرد بلندگوی کاغذی

محصول تولیدی طرح انواع بلندگوی کاغذی می باشد. بلندگوها از مهمترین بخش های سیستم های صوتی می باشند. لندگو تبدیل کننده انرژی الکتریکی یعنی علائم تقویت شده صوتی به انرژی مکانیکی و تبدیل عمل مکانیکی به انرژی آکوستیکی می باشند. دیافراگم بلندگو غالبا از کاغذ ساخته میشود تا بتواند به راحتی حرکت کند. مرکز دیافراگم به مرکز بلندگو که سیم پیچ قرار دارد متصل شده است و از اطراف نیز از طریق ثابت کننده به بدنه بلندگو متصل شده است. هنگامی که جریان الکتریکی از طریق سیمهای سیم پیچ بلندگو عبور میکند باعث بوجود آمدن میدان مغناطیسی میگردد که در اثر مجاورت با آهنربای بلندگو باعث بالارفتن یا پایین آمدن هسته مرکزی و درپوش محافظت شده و در نتیجه کاغذ دیافراگم را به داخل کشیده یا به داخل یا خارج هدایت می کند. در اثر حرکت سریع این هسته و تغییرات پیوسته جریان الکتریسیته در داخل سیم پیچ، کاغذ دیافراگم بصورت پیوسته نوسان خواهد کرد که خود باعث ایجاد صوت می شود. بلندگوها از لحاظ پاسخ دهی فرکانس به سه دسته تفکیک می شوند: بلندگوی بزرگی است که برای تولید اصوات با فرکانس پایین تولید شده است. برای «Woofer» ‐ بلندگوهای ووفر تولید اصوات با فرکانس پایین، کاغذ دیافراگم، تحرک کمی دارد به همین دلیل اندازه این بلنگوها بزرگ انتخاب شده است.

فرآیند تولید بلندگو کاغذی

طرح تولید بلندگو کاغذی (6)

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

با توجه به بررسی های انجام گرفته در ارتباط با اهمیت استراتژیکی کالا، محصول طرح در ایران دارای اهمیت استراتژیکی نمی باشد. این محصول در صورت داشتن قابلیت رقابت از لحاظ کیفی با محصولات خارجی می تواند بازار خارجی را به خوبی پوشش داده و قابل تولید در اکثر کشورها بوده و در ضمن دارای هیچ گونه موانع سیاسی، اجتماعی جهت ورود به بازار نمی باشد. دانش فنی و مهارت های لازم جهت تولید این محصول و تکنولوژی مربوط به آن در حد نیاز در کشور وجود دارد.

کشورهای عمده تولید کننده بلندگوی کاغذی

این محصول جهت پخش صدا در دستگاه های صوتی بکار گرفته می شوند از اینرو می توان اذعان نمود که تولید و مصرف آن در بسیاری از کشورهای جهان بخصوص کشورهای صاحب نام در زمینه تولید سیستم های صوتی و تصویری عمومیت دارد. کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن و کره کشورهای عمده تولید کننده این محصول می باشند. عمده کشورهای صادرکننده این محصول به ایران ژاپن و کره می باشند و عمده کشورهای واردکننده این محصول از ایران آذربایجان و ترکمنستان می باشند.

طرح تولید بلندگو کاغذی (4)

قیمت تولید داخلی و جهانی بلندگوی کاغذی

جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. بازارهای تعیین کننده قیمت در کشور شامل ارگانهای ذیل میباشد:
‐ نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان)، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و…
‐ بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان
قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین می شود و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

طرح تولید بلندگو کاغذی (3)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بلندگوی کاغذی

۱. قطعات انواع بلندگو : ۳۲۳۰۴۱۲۳۸۶
۲. بلندگوی خودرو : ۳۲۳۰۵۱۲۳۹۶
۳. بلندگوی سقفی : ۳۲۳۰۵۱۲۳۵۷
۴. بلندگوی ستونی : ۳۲۳۰۵۱۲۳۵۸

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)