طرح تولید تشک مواج طبی

تشک مواج وسیله ای است برای جلوگیری از زخم بستر . اجزای تشک مواج از یک عدد موتور کمپرس هوا و یک عدد تشک باد شونده تشکیل می شود و کاربرد این تشک در بیمارانی که بستری هستند و از تحرک کمی برخوردارند بسیار مفید است. تشک مواج به وسیله ۲ کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جابه جا می کند و بدین وسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می کند. تشک های مواج در مدل هایی به اصطلاح تخم مرغی و سلولی و سنسوری موجود است. مدل های تخم مرغی برای بیمارانی تا وزن ۹۰ کیلوگرم و به مدت بستری حداکثر یکسال مفید است و مدل های سلولی برای بیمارانی تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم و به مدت بستری حداکثر ۴ سال و مدل های سنسوری برای بیمارانی که چندین سال متوالی بستری هستند کاربرد دارد.
از تشک مواج برای پیشگیری و درمان زخم بستر استفاده می شود. تشک مواج، تشک بیمار یا تشک زخم بستر، به تشک هایی گفته میشود که جهت آرامش و آسایش بیمار و همچنین جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بدن بیمار استفاده می شود. جنس تشک های مواج از PVC بوده و دارای اجزای مختلفی می باشند. این اجزا شامل خود تشک مواج و همچنین یک عدد موتور کمپرس هوا برای باد کردن و پر نگه داشتن تشک است. تشک و پمپ آن دارای قدرت و توانایی های متفاوت در مدل های مختلف است. تشک مواج را بیشتر برای بیمارانی استفاده می کنند که توانایی حرکت کمی هستند که میتواند به دلیل کهولت سن، نوع بیماری و آسیب و یا حتی در کما بودن و یا بیهوش بودن بیمار مرتبط باشد و به سن و اندازه بیمار ربطی ندارد.

تشک مواج با انتقال فشار بدن و وزن بیمار بر روی تشک و جلوگیری از ثابت ماندن فشار وزن بیمار بر روی یک نقطه، به ایجاد جریان خون مناسب در بدن کمک کرده و از زخم شدن بدن و به اصطلاح ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند. تشک مواج از ردیف های سلولی هوا تشکیل شده است که توسط پمپ باد می شود. بدن افرادی که به هر دلیل توانایی خارج شدن از رختخواب را ندارند و یا مجبور به نشستن طولانی مدت بر روی ویلچر هستند، به طور دائم تحت تماس و فشار با سطح زیرین قرار دارد. فقدان تحرک باعث جلوگیری از گردش خون می شود. در نتیجه ذخیره خون در آن قسمت از بدن به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بافت آن قسمت از بدن، در دراز مدت از بین می روند. خوشبختانه امروزه در زمینه درمان پیشرفت های قابل توجهی انجام شده و تشک های مواج، برای این افراد می تواند بسیار مفید واقع شود. تشک های مواج برای درمان زخم بستر و یا جلوگیری از ایجاد زخم بستر کاربرد فراوان دارند. تشک های مواج برای افرادی که به هر دلیلی نیاز است در مدت زمان طولانی در رختخواب استراحت کنند بسیار مفید بوده و از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند. همچنین این تشک ها برای افراد مبتلا به زخم بستر نیز در روند بهبودی زخم کمک کننده است. زخم بستر بیشتر در افرادی که به دلایلی مثل کما و یا نقاهت های طولانی مدت بعد از جراحی، نیاز به بستری شدن در مدت طولانی دارند دیده شده است. بهترین و موثرین راه برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر، استفاده از تشک های مواج متناسب با نیاز فرد می باشد. تشک مواج، از ۵ سلول هوا تشکیل شده و به طور متناوب جریان هوا را کم و زیاد می کند. استفاده از این تشک بسیار راحت است، افراد می توانند به سرعت سیستم تشک را برپا کرده و فشار مناسب را نیز متناسب با راحتی بیمار، تنظیم کنند. تشک مواج با بالاترین میزان کیفیت تولید شده و راهنمای استفاده در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

مزایای تشک مواج

– سلول های آغشته به TPU نیلون
– سلول های قابل تعویض
– سلول های جریان هوای پنهانی
– سلول های ریز سوراخ دار
– سلول های علامت دار
– آزاد شدن CPR
– متشکل از زیپ ۳۶۰ درجه
– تسمه های محکم
– کیسه مخزن زیپ دار
– کاور PU ارتجاعی
– مقاوم به آب، کاور نفودپذیر نسبت به بخار
– ضد میکروب
– دارای کاور قابل شست و شو
– قابلیت حمل و جابجایی
– امکان بررسی بالینی میزان فشار
– کاهش درد های عضلانی
– کاهش دفعات لازم برای جابجا کردن بیمار

انواع تشک مواج

ویژگی اصلی و مشترک تشک های مواج افزایش جریان خون در بدن فرد است. امروزه با اضافه کردن خصوصیات دیگری همچون گرمایش و سرمایش به این تشک ها، تنوع کارایی تشک مواج افزایش پیدا کرده است. برای انتخاب تشک خود باید میزان زخم بستر مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که زخم بستر درجه ۱ باشد، پوست تنها دچار تغییر رنگ شده و بیشتر به رنگ قرمز یا ارغوانی متمایل است. در این مرحله پوست شکننده نشده و می توان با کم کردن فشار در آن ناحیه از ایجاد زخم بستر جلوگیری کرد. در صورتی که زخم بستر درجه ۲ باشد، پوست تحریک شده و ملتهب به نظر می آید. زمانی که زخم گسترش می یابد و ظاهری دهانه ای دارد می توان آن را در درجه ۳ از زخم بستر قرار داد. در مرحله ۴ از زخم بستر عضلات، تاندون ها، مفاصل و استخوان ها دچار آسیب شده اند و احتمال عفونت بالا می باشد. در نتیجه زخم عمیق و درمان آن به مراتب زمان بر و مشکل تر است.
مناسب ترین تشک مواج را باید با توجه به مواردی همچون نوع زخم، میزان زخم، محل زخم و وزن بیمار انتخاب کرد. در ادامه با انواع تشک های مواج آشنا خواهید شد. قبل از انتخاب تشک مواج باید به این مورد توجه داشته باشید که قدرت تحمل تشک کمتر از وزن بیمار باشد، زیرا در غیر این صورت به سلول های بادی تشک فشار وارد شده و می تواند خرابی تشک را نتیجه دهد. تشک مواج را نباید به هیچ عنوان در مجاورت مواد اشتعال زا و یا حرارت زیاد قرار دهید.

تشک مواج لگن دار

قسمت مرکزی این نوع تشک مواج، دارای یک بخش کوچک دریچه مانند است که در زمان نیاز می توان تشک مواج را از روی آن برداشته لگن مخصوص توالت را داخل حفره قرار داد.

تشک مواج گرمایی

در برخی بیماری ها که گردش خون در بدن کاهش یافته مانند نوروپاتی و همچنین کلیه بیماران بستری یا بی تحرک، افزایش حرارت به تداوم و تسریع گردش خون در تمام نقاط بدن خصوصا نواحی انتهایی کمک نموده و از تشکیل زخم بستر، زخم پا، زخم شریانی و زخم وریدی جلوگیری می کند. این تشک ها قابلیت تنظیم دما را نیز دارند.

تشک مواج ویلچر

افرادی که دچار نقص حرکتی هستند ساعات زیادی از روز را به خوابیده و نشسته می گذرانند. بنابراین علاوه بر تجهیز تخت و تشک بیمار، ویلچر نیز باید برای ساعات طولانی نشستن و اعمال فشار وزن بر پوست باسن بهینه گردد. بهترین راهکار استفاده از تشک مواج مخصوص ویلچر است که با سایز انواع ویلچر تطابق دارد.

تشک مواج صندلی

امروزه بیشتر مشاغل شامل نشستن طولانی مدت بر روی صندلی هستند. به همین دلیل خستگی و آسیب های لگن و کمر در افراد رو به افزایش است. استفاده از این تشک ها خصوصا برای سالمندان که تراکم و مقاومت بافت های نرم آن ها کاهش یافته بسیار مناسب است و از آسیب های عضلانی و استخوانی پیشگیری می کند.

تشک مواج آبی

تشک مواج آبی با حرکت آب درون محفظه های خود عملکرد ماساژ را برای بدن انجام می دهد. برخی تشک های آبی قابلیت تنظیم دما و گرم و سرد شدن را نیز دارند.

تشک مواج تخم مرغی

تشک مواج تخم مرغی، پرمصرف ترین و البته ارزان ترین تشک مواج است. به تشک مواج تخم مرغی معروف است چرا که ظاهر آن مشابه شانه تخم مرغ است. این تشک مواج برای بیماران با حداکثر وزن ۷۰ کیلوگرم و مورد استفاده حداکثر یک سال می باشد. جنس این تشک از پی وی سی (PVC) بوده و اغلب با طول ۲۸۰، عرض ۹۰ و پهنای ۶.۵ سانتی متر است.

تشک مواج سلولی

تشک مواج سلولی یا لوله ای برای بیماران سنگین وزن تا ۱۲۰ کیلوگرم مناسب است که تا ۲ سال قابل استفاده می باشد. این تشک ها مانند لوله هایی در کنار یکدیگر چیده شده اند و اغلب ترکیبی از جسن نایلون و پی وی سی بوده و طول آن ۱۹۰، عرض ۸۵ و پهنا آن ۱۱ سانتی متر است.

تشک مواج زنبوری

تشک مواج زنبوری جهت جلوگیری از بروز دردهای ناشی از فشارهای مزمن بستری و همچنین پیشگیری از ایجاد زخم بستر و درمان های خانگی در طولانی مدت کاربرد دارد. تشک مواج زنبوری از جنس پی وی سی و با ارتفاع ۷ سانتی متر می باشد که متشکل از ۱۳۰ سلول هوا است. این تشک مواج راحت و قابل تنظیم با تخت توسط پارچه اضافی تعبیه شده در قسمت بالایی و انتهایی تشک است.

تشک مواج Alerta Emerald

این تشک از ۵ سلول هوا تشکیل شده و تشکی است که به طور متناوب، جریان هوا را کم و زیاد می کند. این تشک، در درمان و پیشگیری از بروز زخم بستر در افراد بستری در بیمارستان و یا افرادی که تحرک کمی دارند، بسیار موثر عمل می کند. استفاده راحت و عملکرد آسان این تشک، به گونه ای است که افراد می توانند به سرعت سیستم تشک را بر پا کرده و فشار را متناسب با راحتی بیمار تنظیم کنند. ویژگی های گسترده و منحصر به فرد این تشک باعث شده تا Alerta Emerlad، تشکی مقرون به صرفه و چند کاره باشد، مطابق با بهترین کیفیت تولید می شود، و راهنمای استفاده در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این تشک با استفاده از تکنولوژی پیشرفته SensaCare Truflo، حسگر هوا و یک تنظیم کننده، فشار هوای ثابت و یکنواختی را ایجاد می کند، محیط بسیار خوبی را برای یک خواب خوب فراهم می کند و هم چنین جریان خون را نیز ثابت نگه می دارد.

تشک مواج کلینیکی رده ۲ با پمپ فشار متناوب و سیستم مدیریت تشک

تشک مواج حرفه ای با کاربری خانگی و کلینکی هستند که معمولا برای کسانی که مبتلا به بیماری زخک بستر گردیده اند استفاده میشود از مشخصات بارز این نوع از تشک حد تحمل وزن آن است.
تشک های مواج بیمارستانی معمولا امکان تحمل وزن بیمار تا ۱۸۰ کیلو را داشته و سیستم توزیع فشار آنها به صورت سلولی بوده و امکان نصب بر روی تخت های بیمارستانی را دارند از دیگر مشخصات مهم این نوع از تشک ها میتوان به قابلیت مدیریت پذیر بودن پمپ و تشک اشاره کرد
این تشک ها که دارای دو بخش اصلی شامل پمپ و پد است برای کمک به بهبود زخم و جلوگیری از بروز آن کاربر دارد ، این تشک ها که دارای منافذ کوچک برای خروج هوا و ایجاد لایه ای از هوای تازه بین سطح بدن و تشک برای جلوگیری از تعریق و مرطوب بودن بدن علاوه بر سیستم توزیع گسترده نیرو هستند .
سیستم توزیع فشار به صورت متناوبتوسط پمپ به توزیع فشار و پیشگیری از بروز زخم کمک می کند. در این تشک ها معمولا پمپ بسیار کم صدا بوده و به راحتی در کنار تخت بیمار نصب میگردد و قلاب های برای قرار دادن تشک در روی تخت بیمار تعبیه شده است تا هنگام جابجایی و انتقال بیمار از شل شدن و جابجایی تشک جلوگیری کند ، از آنجا که قلاب ها تشک را در جای خود نگه می دارند، بیماران نیازی به نگرانی در مورد لغزش و یا نیاز به تنظیم موقعیت خود را برای حفظ در پد ندارند . این نکته می تواند بسیار مهم باشد، زمانی که بیماران نمی توانند خود را در رختخواب حرکت دهند.

ویژگی ها و مزایا
سایز : ۲۰۰ * ۹۰ سانتیمتر
ظرفیت تحمل ۱۵۰ الی ۱۸۰ کیلو گرم
شامل پمپ با قابلیت تنظیمات فشار چندگانه
نصب پمپ بر روی تخت با براکت داخلی
پمپ به طور متناوب هوا توزیع میکند
قلاب زیر تشک به طور مداوم روی پد قرار می گیرند
مزایا:
طول بزرگ
فلپ های زیر تشک باعث ایجاد ثبات می شوند
صدای پایین پمپ
تنظیمات چندگانه در پمپ باعث تنظیم سطح فشار مورد نظر می شود
مناسب برای بیماران مبتلا به زخم بستر و بیمارانی که قرار است به مدت طولانی بستری باشند
مضرات:
برخی از کاربران این تشک اعلام کرده اند تشک آن کمی گرم میشود

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید تشک مواج طبی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

عنوان فارسیسریال کد
تشک مواج بادی بیمارستانی۳۳۱۱۶۱۳۷۲۸
تشک مواج آبی بیمارستانی۳۳۱۱۵۱۳۸۸۶
تشک مواج بادی مخصوص ویلچر۳۳۱۱۵۱۳۸۸۸
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید تشک مواج طبی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی تشک مواج بادی ۹۰۱۹۱۰۱۰ میباشد.

فرآیند تولید تشک طبی

لازمه تولید تشک در کارخانه با کیفیت مناسب استفاده از به روز ترین دستگاههای تولید میباشد .
تنوع زیادی در دستگاه های تولید وجود دارد .
رویه تشکها بطور معمول از پارچه ژاکارد رویه دوزی شده است . پارچه ژاکارد باید آنتی باکتریال و ضد حساسیت باشد . پارچه توسط ماشین رویه دوزی میشود .
در تشکهای فنری استفاده از فنر مناسب و با کیفیت باعث افزایش طول عمر تشک خواهد شد
دستگاه تولید فنر پاکت اسپرینگ فنرهایی پاکت شده تولید میکند, که به روز ترین فناوری ساخت فنر تشک است .
استفاده از ابر مناسب با دانستیته بالا و حداقل ۳۰ کیلویی باعث تولید تشکی عالی و مرغوب خواهد شد .
جدید ترین فناوری, بهره مندی از مموری فوم و لاتکس در تولید تشک است که خوابی با نشاط را به ارمغان خواهد آورد .
ماشین دوردوزی تشک به اضافه دقت انسان تشکی با اندازه و وزن متقارن در همه نقاط تولید میکند .
بسته بندی تمام اتوماتیک وکیوم شده آخرین مرحله در تولید تشک است .

با بازار طب آشنا شوید

بازارطب تمام مسائل از جمله استرس بیمار، مرحله زخم، محصولات مورد استفاده برای کمک به بهبود زخم و راحتی بیمار را در نظر گرفته و به عنوان یک نماینده معتبر فروش تجهیزات پزشکی که پایه مستحکمی از دانش در مورد محصولات مراقبت از زخم را داراست، بهترین ها را به مراجعان پیشنهاد داده و روند تصمیم گیری مشتری را تسریع می بخشد.
از دیگر خدمات بازار طب معرفی کلینیک ها و افراد متخصص به بیماران در سراسر ایران است تا بتوانند در شهر محل زندگی خود افرادی که صلاحیت و تخصص علمی لازم در این حوزه را داشته، شناسایی کنند.
همچنین شرکت تجهیزات پزشکی بازار طب بعنوان نماینده بسیاری از برندهای محصولات زخم داخلی و خارجی، توزیع این محصولات را در سراسر کشور با قیمت مصوب برعهده دارد.

وضعیت واحد های فعال تولید تشک مواج طبی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید تشک مواج طبی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تشک مواج طبی

نمودار واردات و صادرات تشک مواج طبی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید تشک مواج طبی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳/۵ - (۲ امتیاز)