طرح تولید لوله استریپ PCR

طرح تولید لوله استریپ PCR

ظرف های کوچک پلاستیکی که برای نگه داری نمونه های با مقدار خیلی کم کاربرد دارند و همچنین قابل استفاده در دستگاه های میکروسانتریفیوژ در آزمایشگاه ها هستند را میکروتیوب می گویند.در آزمایشگاه های زیستی یکی از لوازم پرمصرف، میکروتیوب ها هستند که لوله هایی به شکل مخروط اند. این وسیله ها از جنس پلاستیکی و از ترکیب پلیمر (پروپیلن) بوده و دارای درب پلی اتیلنی می باشند. درب این وسیله به صورت جدا یا چسبیده به بدنه است و به راحتی باز و بسته می شود و دارای قفل ایمنی است. داشتن این نوع درب باعث می شود که هنگام سانتریفیوژ نمونه از داخل آن بیرون نریزد. این درب ها به دو شکل تخت و محدب هستند که نوع محدب آن، کاربرد بیشتری دارد چون تبخیر ماده درون آن با این مدل طراحی کمترین حد است. هنگام بستن درب آن صدایی شبیه کلیک شنیده می شود که نشانه چفت شدن درب است.جنس آن ها پلاستیکی و از ترکیب پلیمر (پروپیلن) بوده و دارای درب پلی اتیلنی می باشند.درب این وسیله یا به صورت جداگانه است و به دهانه میکروتیوب پیچ می شود یا چسبیده به بدنه است و به راحتی باز و بسته می شود . در مورد مدل دوم درب میکروتیوب دارای برجستگی کناری می باشد، که به صورت قفل عمل می کند. داشتن این نوع درب باعث می شود که هنگام قرار گرفتن میکروتیوب داخل میکروسانتریفیوژ، نمونه از داخل آن بیرون نریزد.طرح تولید لوله استریپPCR

رک میکروتیوب لوله استریپPCR

قفسه های هستند که برای نگهداری لوله های استریپ به کار گرفته می باشد وبه گونه ای به گونه ای طراحی شده اند که لوله هایی با اندازه های مختلف را در خود جای می دهند و دارای تنظیمات مختلف هستند. برخی از قفسه های میکروتوب که به صورت یه طرفه ودو طرفه نیز هستند که تعداد زیادی از آنها را می شود روی هم قرار داد. یا بهم متصل کرد و برخی شناور هستند (در حمام های آب). بسیاری از رک های میکروتیوب دارای علامت های الفبایی از پیش چاپ شده یا مناطق مشخص برچسب هستند. از پیکربندی های مختلف و از رنگبندی وطراحی های مختلف موادی که شامل اکریلیک و سایر پلاستیک ها هستند تهیه شده اند وهر گاه محتوای داخل لوله میکروتوب نیاز داشته باشد که داخل فریزر باشد رکهااین امکان را دارند که داخل فریز قرار گیرند.

جنس انواع لوله های استریپ

جنس این لوله‌ها عمدتاً پلی پروپیلن (پلاستیکی با طیف گسترده‌ای از کاربرد و از جنس پلیمر ترکیبی) است. این وسیله دارای درب پلی اتیلنی متصل یا جدا از بدنه است. میکروتیوب به دلیل کاربرد عمده در پزشکی بر اساس استانداردهای پزشکی ساخته شده است. این لوله‌ها در برابر حلال های شیمیایی و آلی مقاوم هستند و دما را در بازه ۸۰- درجه سانتی‌گراد تا ۱۲۱ درجه سانتی‌گراد تحمل می‌کنند.

انواع میکروتیوب و استریپ

بطور کلی میکروتیوب ها بصورت تکی و یا استریپ (خشابی) استفاده می‌شوند. میکروتیوب های دسته ای یا خشابی با حجم ۰.۱ و نیز ۰.۲ با درب محدب و تخت برای کارهای Real time PCR مورد استفاده قرار می‌گیرند. استریپ های ۸ تایی بیشتر برای دستگاه ABI و ROCH قابل استفاده است و استریپ های ۴ تایی بیشتر برای دستگاه هایی همچون Rotor-Gene استفاده می‌شود. استریپ ها با رنگ‌های شفاف و رنگی در بازار موجود هستند که در متن مقاله به آن می پردازیم.

کاربرد ها

این تیوب ها در امور صنعتی و استفاده بالینی کاربرد دارد و برای انجام آزمایشات با حجم کم به کار گرفته می شود. در زیست شناسی برای واکنش های جداسازی و ذخیره کردن نمونه ها از میکروتیوب ها استفاده می شود. در استخراج RNA, DNA واکنش PCR داخل تیوب ها انجام می شود و همچنین برای نگهداری نمونه های DNA, RNA نیز کاربرد دارند. برای استفاده از این تیوب ها باید با توجه به نوع آزمایش به خواصی از آن چون مدرج بودن، قابلیت اتوکلاو، قدرت تحمل نیروی گریز از مرکز در دستگاه سانتریفیوژ و … توجه کرد.

انواع میکروتیوب و استریپ

بطور کلی میکروتیوب ها بصورت تکی و یا استریپ (خشابی) استفاده می‌شوند. میکروتیوب های دسته ای یا خشابی با حجم ۰.۱ و نیز ۰.۲ با درب محدب و تخت برای کارهای Real time PCR مورد استفاده قرار می‌گیرند. استریپ های ۸ تایی بیشتر برای دستگاه ABI و ROCH قابل استفاده است و استریپ های ۴ تایی بیشتر برای دستگاه هایی همچون Rotor-Gene استفاده می‌شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت طرح تولید لوله استریپPCR

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک اختصاصی لوله استریپPCR یافت نشد. لذا کدآیسیک لوله آزمایش پلاستیکی به شرح جدول ذیل می باشد

نام محصولکدآیسیک
لوله آزمایش پلاستیکی۲۵۲۰۴۱۲۷۸۹
وضعیت واحد های فعال تولید لوله استریپPCR

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لوله استریپPCR در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید لوله استریپPCR

درجدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لوله استریپPCR در کشور به تفکیک استان آمده است .

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید لوله استریپ PCR

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۵ تن
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل :۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :۱۱ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)