طرح تولید چرخ و محور واگن (2)

طرح تولید چرخ و محور واگن

چرخ، همانطوری که از اسم آن نیز مشخص است قطعه فولادی است که زیر واگن نصب شده و سبب حرکت واگن روی ریل خطوط آهن میگردد. هر محور چرخ و محور شامل دو عدد چرخ فولادی و یک محور بین آنها است به طوری که چرخ ها از طریق پرس (جازدن) روی دو سر محور مونتاژ میشوند. نکته ای که در اینجا باید ذکر شود این است که چرخها از طریق جا زدن پرسی روی محور نصب و مجموعه دو چرخ و یک محور تشکیل یک مکانیزم حرکت صلب را میدهند. بنابراین مجموعه فوق در واقع یک قطعه محسوب میگردد و هر تولید کننده لازم است مجموعه فوق را که شامل دو چرخ و یک محور است پس از تولید، مونتاژ و تست نموده و تحویل خریدار نماید.

بررسی قیمت های داخلی چرخ و محور واگن

مطابق اطلاعات کسب شده از سازندگان داخلی، قیمت چرخ و محور واگن تابع نوع و وزن آن میباشد ولی به طور متوسط قیمت مجموعه چرخ و واگن معادل ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است که در اینجا لازم به ذکر است همانطور که پیشتر نیز اشاره گردید یک مجموعه چرخ و محور شامل دو عدد چرخ و یک عدد محور است که روی همدیگر از طریق جازدن پرس مونتاژ میگردند.

طرح تولید چرخ و محور واگن (3)

قیمت های جهانی چرخ و محور واگن

کشورهای مختلف برای چرخ و محور تولیدی خود قیمتهای نسبتاً متفاوتی ارائه می نمایند. به عنوان مثال کشور آلمان و آمریکا بیشترین قیمت و کشورهای اکراین و چین دارای قیمت های پایین تر از قیمت های مشابه کشور آمریکا و آلمان می باشند. متوسط قیمت های مجموعه چرخ و محور ارائه شده معادل ۴۴۰۰ دلار برای یک می باشد.

کاربرد چرخ و محور واگن

همانطوری پیش تر نیز ذکر شد چرخ و محور قطعه ای از یک واگن به شمار می آیند که در زیر آن جهت حرکت واگن روی ریل آهن نصب میگردد. بنابراین در مجموع میتوان گفت که تنها مورد مصرف چرخ و محور مورد مطالعه طرح حاضر، واگن قطار می باشد.

طرح تولید چرخ و محور واگن (5)

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

اهمیت صنعت حمل و نقل ریلی برای همگان روشن است. این صنعت دارای مشخصه های ویژه است که سبب ایجاد جذابیت در امور حمل و نقل میگردد که برخی از این مزیتها به شرح زیر است:
۱. ظرفیت بالای حمل و نقل و امکان حمل یکجای محموله های بزرگ
۲. قیمت مناسب حمل در مقایسه با دیگر وسایل حمل و نقل
۳. امنیت بالای حمل و نقل
۴. کاهش آلودگیهای زیست محیطی

کشورهای عمده تولیدکننده چرخ و محور واگن

۱. آمریکا ۲. رومانی ۳. روسیه ۴. اتریش ۵. اسپانیا ۶. چین ۷. سوئیس

فرآیند تولید چرخ و محور واگن

طرح تولید چرخ و محور واگن (1)

وضعیت واحد های فعال تولید چرخ و محور واگن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده چرخ و محور واگن در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح-تولید-چرخ-و-محور-واگن-(6)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

ط

۵/۵ - (۱ امتیاز)