استیل

ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل

مخزن استیل یکی از مخازن فلزی مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی میباشد که جهت ساخت بدنه آن از جنس ورق استیل استفاده می شود و قیمت آن حسب مورد استفاده و ملحقاتی همچون همزن الکتریکی (الکتروموتور)، مبدل حراراتی و … تعیین می گردد. این محصول برای نگهداری سیالات کاربرد دارد و بسته به تجهیزات و نوع استیل و کیفیت جوشهایی که تولید آن استفاده می شود دارای تنوع قیمت در ظرفیت های مشابه می باشد.(ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل)

فرآیند تولید مخزن استیل

از آنجایی که ورق های فلزی در انواع و اقسام مختلفی، از جنس، ابعاد و ضخامت تولید می شوند، برای ساخت محصولات بسیاری کاربرد دارند. یکی از محصولاتی که توسط ورق فلزی تولید می شوند، مخزن های صنعتی یکی از محصولاتی است که ورق فلزی ماده اولیه تولید آن ها می باشد
یکی از مخازن پر کاربرد در صنعت، مخزن استیل می باشد. با استفاده از این مخازن هیچ آسیبی به مواد نمی رسد. برای تولید مخزن استیل از ورق های استیل مختلفی استفاده می شود که نوع ورق آن به نوع کاربری آن وابسته است.

انواع مخازن استیل

مخازن استیل کاربردهای گسترده ای دارند، به همین علت در انواع متفاوتی از نوع جوشکاری، نوع اتصالات، نوع جنس ورق استیل، میزان ضخامت و غیره تولید می شوند. مخازن استیل شامل موارد مختلفی می باشند که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم.
انواع جداره: مخزن استیل براساس نوع جداره شامل:
تک جداره
دو جداره
سه جداره
انواع ورق استیل: نوع ورق استیل برای ساخت مخازن به نظر کارشناس پروژه (کارفرما) و نوع مایعی که در مخزن نگهداری می شود، بستگی دارد. انواع ورق شامل:
ورق ۳۰۴
ورق ۳۰۷
ورق ۳۱۶ (L316)
محل مورد نظر: مخزن ها بسته به مکان مورد نظر به دو شکل عمودی و افقی تولید می شوند. افقی یا عمودی بودن مخزن بستگی به نوع کاربری و فضای محل نصب انجام می شود. در بعضی مخازن با توجه به در خواست سفارش دهنده از همزن استفاده می گردد.
ظرفیت نگهداری: تولید مخازن با ظرفیت های مختلفی انجام می گیرد. این ظرفیت ها برخی پرکاربرد و برخی دیگر کاربرد کمتری دارند که شامل:
مخازن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتری پراستفاده ترین نوع از مخازن می باشند.
مخازن ۱۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ لیتری کاربردی متوسط در بین انواع مخازن دارند.
مخازن ۴۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ لیتری کاربرد کمی در بین دیگر مخازن دارند.

فرآیند تولید مخزن استیل چیست؟

فرآیندهای تولید مخزن استیل شامل طرح اولیه و نوشتن برنامه، برش ورق استیل، شکل دهی به ورق ها، مونتاژ مخزن، پولیش مخزن و کنترل کیفیت مخزن استیل می باشند.

مراحل ساخت مخازن استیل

تولید و ساخت مخزن استیل فرآیندی کاملا تخصصی می باشد که توسط تیمی متبحر و با استفاده دستگاه و ابزارآلات پیشرفته و دقیق مهندسی در گروه صنعتی ناب زیست صورت می پذیرد. مرحله اول در خط تولید و مونتاز مخزن استیل ناب زیست؛ نوشتن برنامه و طرح اولیه مخزن می باشد که توسط برنامه نویسان با کمک محاسبات مهندسین مکانیک و با بهره مندی از نرم افزارهای خاصی برنامه نویسی صورت می پذیرد.
طراحان ما آگاه به دانش مکانیک و سیالات بوده و در مرحل طراحی به بررسی جنس ورق استیل، ضخامت ورق، نوع جوشکاری(تیگ، میگ، زیر پودری و…)، سایز اتصالات، ضخامت عدسی ها و… می پردازد. طراحان پس از بررسی تمامی پارامترهای ویژه ساخت مخزن استیل اقدام به کشیدن نمای کلی مخزن می نمایند.(ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل)
در ادامه ورق استنلس استیل که بر مبنای دیتا شیت به تایید کارفرما رسیده است را توسط دستگاه براکت و گیوتین برش می زنند و وراد دستگاه نورد می نمایند (البته در صورتی که مخزن استیل از نوع گرد یا استوانه ای باشد) و بعد از نورد کاری ورق به شکل مورد نظردر می آید. نوع دستگاه نورد و به روز و کاملا استاندارد بودن آن از مهمترین قسمت در خط تولید مخزن استیل می باشد چراکه تعیین ضخامت مناسب در تمام بدنه مخزن امری مهم به هنگام استفاده مخزن در کاربری های تحت فشار و سیالات خورنده به شمار می آید و چنانچه دستگاه نورد درست عمل ننماید .
ضخامتهای مختلف در سطح بدنه مخزن و جداره ها آسیب های جبران ناپذیری برای کارفرمایان به همراه خواهد داشت و اعتبار کارخانجات و تولید کنندگان را زیر سوال می برد. بعد از نورد و ساخت بدنه و عدسی ها و درب منهول و … نوبت به مونتاژ و جوشکاری قطعات مخزن استیل می رسد. نوع جوشکاری توسط مهندسین مکانیک در پیش برنامه تعیین گردیده است. در مونتاژ مخزن استیل توسط گروه صنعتی ناب زیست بخصوص در مخازن استیل نگهداری و پروسس تانکهای غیر تحت فشار از جوش آرگون با دستگاه تیگ استفاده می گردد. علت آن نیز این می باشد که گاز آرگون حوضچه جوش را ایزوله می نماید و جوشی یکپارچه و بدون عیبی را ایجاد می نماید.
این نوع جوش مناسب مخازن استیل ویژه صنایع حساس به مسایل بهداشتی می باشد. بعد از مونتاژ و جوشکاری مخزن استیل از طریق دستگاه های پیشرفته پولیشکاری بطور دقیق پولیش می شود تا ظاهری براق و زیبا داشته باشد و علاوه بر این ناهمواری های هنگام جوش از بین برود. برخی از صنایع اعم از صنایع دارویی و غذایی نوع ویژه از پولیشکاری را از ما درخواست می نمایند که بسیار متفاوت بوده و بسیار میکروسکوپی به بررسی سطح مخزن می پردازند و هزینه آن نیز مازاد می باشد.
در پولیش از نوع گلس نمودن چیزی حدود ۴۰۰ الی ۶۰۰ میکرون از سطح مخزن استیل برداسته می شود. در پایان پس از پولیش نمودن مخزن، دستگاه ساخته شده وارد پروسه تعیین کیفیت می شود. جوشکاری مخزن تقریبا تا حد بسیاری توسط تکنسین ها صورت می پذیرد که زیر نظر کادرمهندسی کاملا متخصص و باتجربه این فرآیند را انجام می دهند تا جلوی هرگونه خطای انسانی گرفته شود در مرحله آخر مخازن وارد فرایند تست می گردند که پس از تحمل فشار ناشی از دستگاه های تست که چیزی بیش از فشار مورد استفاده کاربری می باشد آماده تحویل به خریداران می گردند.
نکته مهم در این مرحله این است که بعضی از خریداران تستهای خاصی را از ما درخواست می نمایند که این بخش نیز قطعا هزینه مازاد خواهد داشت.

فرآیند تولید مخزن استیل شامل

_ طرح اولیه و نوشتن برنامه
_ برش ورق استیل
_ شکل دهی به ورق ها
_ مونتاژ مخزن
_ پولیش مخزن
_ کنترل کیفیت مخزن استیل

استیل
طرح اولیه و نوشتن برنامه

انجام طرح اولیه بایستی توسط برنامه نویسان نوشته شود، همچنین مهندسان با استفاده از نرم افزارهای خاص، محاسباتی انجام می دهند که برای ساخت مخازن استیل لازم است از آن ها استفاده شود. پس از محاسبه پارامترهای ساخت مخزن که شامل نوع جوشکاری، سایز اتصالات، ضخامت و جنس ورق، ضخامت عدسی های موردنیاز و موارد دیگری که برای ساخت مخزن نیاز است به صورت دقیق محاسبه می شود، سپس براساس این اندازه ها طرح کلی مخزن زده می شود.(ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل)

برش ورق استیل

در این مرحله توسط تاییدیه های محاسباتی که کارفرما ارایه می دهد، ورق به وسیله دستگاه گیوتین و براکت به صورت دقیق برش می خورد. اگر مخزنی که می خواهیم تولید کنیم به صورت استوانه ای یا گرد باشند، ورق ها بایستی بعد از برش وارد دستگاه نورد شوند.

شکل ‌دهی ورق‌ ها

پس از خروج ورق ها از نورد، عملیات شکل دهی بر روی آن ها انجام می شود. برای تولید مخازن ساده که حالت استوانه ای و گرد ندارند، ورق ها تنها به یکدیگر جوش می خورند و نیازی به عملیات شکل دهی وجود نخواهد داشت. نوع دستگاه نورد و استاندارد بودن آن در تولید یک مخزن استیل با کیفیت، بسیار حائز اهمیت است.
در صورتی که دستگاه نورد دارای استانداردهای لازم نباشد، احتمال ایجاد تفاوت در قسمت های مختلف ورق وجود دارد. همچنین مقاومت مخزن در برابر عوامل خورنده و تحت فشار کاهش می یابد. اگر در ضخامت قسمت های مختلف بدنه تفاوت وجود داشته باشد، هنگام استفاده از مخزن، بدنه آن ممکن است خسارت های جبران ناپذیری برای ما پدید آورد.

مونتاژ مخزن

برای متصل کردن قطعات مخزن و جوشکاری از جوش آرگون با دستگاه تیگ استفاده می گردد. البته ممکن است از انواع جوشکاری های دیگر برحسب نیاز و توجیه اقتصادی نیز استفاده شود.

پولیش مخزن

برای پولیش کاری از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود تا ظاهری براق و زیبا به وجود آورد. همچنین ناهمواری های ایجاد شده برای جوشکاری نیز برطرف می شود. برای پولیش کاری، مخازنی که برای نگهداری صنایع غذایی و دارویی استفاده می شوند، به پولیش تخصصی و میکروسکوپی نیاز دارند، به همین جهت قیمت آن ها بیشتر می باشد.(ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل)

کنترل کیفیت مخزن استیل

در مرحله پایانی، مخزن تولید شده از نظر کیفیت مورد بررسی قرار می گیرد. البته در هر مرحله، از نظر کیفی اقدامات لازم انجام گرفته و باز هم در این مرحله، مخزن ساخته شده تست می شود.
برای جلوگیری از ایجاد خطاهای احتمالی در جوشکاری نیاز است که این عملیات توسط تکنسین های ماهر و زیر نظر کادر مهندسی انجام گیرد. در مرحله بررسی کیفی، به مخزن فشارهای بیشتر از فشارهای احتمالی اعمال می شود تا دریابند مخازن تا چه اندازه قدرت تحمل دارند.
در صورت قابل قبول بودن نتیجه این آزمون، مخزن آماده تحویل به مشتری می باشد. تست های دیگری نیز وجود دارد که به درخواست کارفرما انجام می شوند که حالت سفارشی پیدا کرده و باعث افزایش هزینه پایانی می شود.

مخازن استیلی توسط ورق استیل تولید می شوند و از نظر نوع جوشکاری، نوع اتصالات، نوع جنس ورق استیل، میزان ضخامت و غیره متفاوتند. مخازن استیل از نظر نوع جداره به ۳ نوع تک، دو و سه جدار، از نظر نوع ورق استیل شامل ورق ۳۰۴، ورق ۳۰۷ و ورق ۳۱۶، از نظر ظرفیت ورق مخازن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتری، مخازن ۱۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰، مخازن ۴۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دسته بندی می شود.
فرآیندهای تولید مخزن استیل شامل طرح اولیه و نوشتن برنامه، برش ورق استیل، شکل دهی به ورق ها، مونتاژ مخزن، پولیش مخزن و کنترل کیفیت مخزن استیل می باشند.

مواد تشکیل دهنده استنلس استیل
کربن : ۰.۰۸ درصد
منگنز : ۲ درصد
فسفر : ۰.۰۴۵ درصد
سولفور : ۰.۰۳ درصد
سیلیسیوم : ۱ درصد
کروم : ۱۸ الی ۲۰ درصد
نیکل : ۸ الی ۱۰ درصد
در تعریف کلی استیل آمده است: استنلس استیل یک آلیاژ آهنی می باشد که در ترکیبات آن لزوما ۱۰ درصد کروم یا کرم وجود داشته باشد.
استیل ها بر اساس نرخ آلیاژ و درصد ترکیب های مختلف به رده های زیادی اعم از ۳۰۰،۳۰۱،۳۰۲،۳۰۴،۳۰۵،۳۰۶،۳۰۷،۳۰۸،۳۰۹،۳۱۰،۳۱۰،۳۱۱،۳۱۲،۳۱۳،۳۱۴،۳۱۵،۳۱۶ و …. تقسیم بندی می شود.
از بین آلیاژ های مختلف استیل رده های ۳۰۴ و ۳۱۶ بیشترین مصرف را داشته و برای اهداف منابع ذخیره سیالات اسیدی ، قلیایی ، آشامیدنی ها و … مناسب می باشند.

مخزن استیل تک جداره

مخازن تک جداره استیل یکی از پر مصرف ترین نوع این محصول می باشد. این مخازن از ظرفیت ۵۰۰ لیتر الی ظرفیت های بالای ۱۵۰ متر مکعب قابل تولید می باشند. جنس ورق مخازن تک جداره تفاوتی ندارد و نسبت به نیاز کارفرما تعیین و تولید میشود.
تک جداره با ورق ۳۰۴
تک جداره با ورق ۳۱۶
در حالت کلی شرکت ناب زیست مخازن ذخیره را بصورت استوانه ای تولید می نماید. در صورت درخواست خریدار امکان تولید در انواع اشکال هندسی میسر می باشد. اما طبیعتا اجرت تولید در مخزنهای استوانه ای نسبت به سایر انواع آن پایین می باشد. همچنین افقی یا عمودی بودن مخزن نیز بر اساس نیاز مشتری می باشد. در برخی مصارف، نیاز به وجود الکتروموتور یا همزن وجود دارد.(ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل)

فاکتور های طراحی مخازن استیل تک جداره

بمنظور طراحی مخزن استیل تکجداره و تعیین قیمت ضروری است پارامترهای زیر دقیقا به کارشناسان ناب زیست اعلام گردد
_ ظرفیت مورد نیاز
_ فشار کاری سیستم
_ نیاز یا عدم نیاز به میکس سیال داخل مخزن
_ سایدگلس
_ ارتفاع پایه ها
_ تعداد و سایز ورودی
_ تعداد و سایز خروجی
_ دریچه بازدید | هندهول یا منهول
_ قطر دریچه بازدید
_ وجود یا عدم نیاز به نردبان

مخزن استیل دو جداره

مخزن استیل دو جداره دسته دیگری از مخزن استنلس استیل می باشد که در ظرفیت های گوناگون قابل تولید است. برخلاف مخازن پلی اتیلنی یا مشابه آن که دو جداره بودن بدنه به مقاومت مخزن مرتبط است، در منابع استیل دوجداره یا سه جداره بودن بدنه ارتباطی با فشار کاری و مقاومت بدنه و … ندارد. بلکه علت اضافه شدن جداره دوم صرفا به قصد عملیاتی خاصی خواهد بود.
برای روشن شدن مطلب به ساخت رآکتور استیل اشاره می نمائیم. اغلب رآکتور های استیل بصورت دوجداره ساخته می شوند. اما علت چیست؟ اول اینکه رآکتور همان مخزن عادی است که بروی آن یک الکتروموتور با شفت و پولی مربوطه نصب شده که وظیفه چرخش همزن را برعهده دارد.
حال به بررسی جداره دوم بپردازیم. همانطور که گفته شد هدف از جداره دوم مقاصد خاصی می باشد. در ساده ترین حالت بحث جلوگیری از پرت حرارتی مطرح است. استفاده از پشم شیشه، پشم سنگ و سایر عایق های حرارتی در بین جداره های اول و دوم مخزن استیل برای این هدف می باشد.
یکی از حالتهای قابل فرض دیگر این است که در بین دو جداره نیاز به نصب کویل اسپیرال مسی یا استیل باشد که وظیفه افزایش یا کاهش دمای سیال اصلی درون مخزن را بر عهده می گیرد. در نوع دیگری از مخزنهای استیل دوجداره نیز با نصب یک بوشن برای ورودی و یک بوشن برای برگشت آب داغ از دیگ آبگرم نصب می گردد. در این حالت سیال گرم کننده بین دوجداره جریان می یابد و سیال گرم شونده در جداره داخلی قرار خواهد داشت.

بدنه منبع استیل دوجداره

بدنه منبع استیل دوجداره همانند سایر مخازن استیل از هر دو ورق ۳۰۴ و ۳۱۶ قابل تولید است. البته برای کارهای خاص که برای آن سایر رده های استیل در نظر گرفته میشود نیز قابل اجرا می باشد.
ضخامت بدنه مخزن دوجداره استیل بدین صورت است که عموما جداره خارجی به عنوان روکش و کاور بوده که نیازی به طراحی و … نداشته و در عموم کار ها ۱.۵ میلیمتر در نظر گرفته میشود. ضخامت جداره داخلی اما در ارتباط مستقیم با فشار کاری، وزن سیال و .. است که بسته به نیاز و طراحی انجام گرفته از ۲ میلیمتر تا هر ضخامت مورد نیاز قابل تولید است.
در حقیقت در مخزن استیل دوجداره تقریبا تمام نیرو به جداره داخلی وارد می شود. لذا طراحی ضخامت بدنه در این مخازن به مفهوم صرفا ضخامت جداره داخل است و ضخامت جداره دوم در تمامی موارد ۱.۵ میلیمتر در نظر گرفته می شود.

پیچیده ترین و حرفه ترین نوع مخزن استیل، پروسس تانک یا مخزن سه جداره می باشد که در نگاه اول میتوان گفت از سه جداره تشکیل یافته است. این مخازن همانند سایر انواع مخازن استیل، از گرید های مختلف استیل (۳۰۴،۳۰۹،۳۱۰،۳۱۶ و … ) بسته به طراحی و نیاز پروژه قابل تولید می باشد. این مخازن از ظرفیت ۵۰۰ لیتر قابل تولید بوده و بسته به سفارش کارفرما تا ظرفیت های بالای ۱۰ هزار لیتر تولید و عرضه می گردد. به علت استفاده از تجهیزات اضافی و و لوازم مصرفی در پروسس تانک ها در ظرفیت مشابه این محصول نسبت به مخازن دوجداره و تک جداره قیمت بالاتری خواهد داشت.

کاربرد پروسس تانک

پروسس تانک در حالت کلی در مواردی کاربرد دارد که خریدار ، تغییر در خواص فرآورده و سیال مورد نظر مقصودش باشد. یکی از اصلی ترین موارد کاربرد مخازن استیل سه جداره یا Process Tank تغییرات دمایی محصول می باشد. بنابراین موارد کاربرد این دسته از مخازن را میتوان بصورت زیر بیان کرد.
_ تبادل حرارتی
_ مخلوط سازی
_ فرآوری محصول
_ نگهداری و ذخیره محصول
عمده ترین محل کاربرد مخازن سه جداره استیل در صنایع لبنی می باشد که هدف تغییر ماهیت شیر از طریق فرآوری و تولید زیر محصول های لبنی می باشد.
یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین نوع پروسس تانک ها ، ریپنین تانک Ripening Tank میباشد که برای تولید کره یا خامه از شیر خام از آن استفاده میگردد. Crystallization tank یا مخزن بلورسازی، مخزن خامه زنی، مخازن استارتر، مخازن فرآوری کشت (جهت تولید ماست و …) از جمله مهم ترین انواع مخازن سه جداره یا پروسس تانکها می باشند.

تجهیزات مخازن سه جداره

_ شیر نمونه برداری محصول
_ سیستم دیجیتال انتقال دما
_ ژاکت تخم مرغی
_ PH متر
_ گیج دما
_ گیج فشار
_ درب منهول
_ حجم سنج
_ سایدگلاس
_ لودسل
_ عایق حرارتی
_ همزن
_ CIP
_ اگزوز یا هواکش
_ شیر اطمینان
البته برخی از این تجهیزات اختیاری بوده و بسته به نیاز به مخزن استیل الحاق خواهد شد.

مخزن استیل ضد اسید

این دسته از مخازن استیل ، در صنایع مختلفی همچون صنایع داروسازی، صنایع غذایی، صنایع نظامی، صنایع شیمیایی و بسیاری تولید کنندگان دیگر که سر و کار آنها با اسید ها و مواد خورنده می باشد کاربرد دارد. برای نگهداری اسید در یک مخزن که به عنوان مخزن نگهداری اسید یا Storage Tank شناخته می شود متریال زیادی میتواند مورد استفاده قرار گیرد که استیل یکی از آنها می باشد. ولی به جرأت می توان گفت که استیل بهترین و ماندگار ترین ماده برای بدنه اینگونه مخازن می باشد.
همانطور که در مشخصات استیل گفته شد اصلی ترین مشخصه آن، خاصیت ضد اکسیداسیون و ضد خورندگی آن است که آنرا از سایر مواد متمایز می سازد. این عوامل به طور کلی در همه رده های این استیل مشترک است. اما مقدار مقاومت آن در برابر خورندگی ناشی از اسید و کلیه مواد دارای پی اچ بالا در گرید های مختلف این محصول متفاوت می باشد.(ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل)
پرکاربردترین گرید استیل که در مصارف ضد اسید استفاده می گردد، استیل گرید S.S 316 و S.S316L می باشد. استیل ۳۱۶ بدلیل دارا بودن مقادیر بالای مولبیدن در ترکیب آلیاژ خود دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی بخصوص خوردگیهای سطحی دارد. این امر سبب مقاومت بالای آن در برابر اسیدهای قوی و دماهای بالا می باشد.
علت بعدی که مخزن استیل ضد اسید را در مقابل سایر مواد متمایز می کند این است که در این نوع امکان نصب تجهیزات و ملحقات بسیاری وجود دارد که در سایر مواد بخصوص مواد پلاستیکی این امر میسر نیست. در حقیقت سازه این نوع مخزن دارای تحمل نیروی های وارده تجهیزات زیر می باشد ولی سازه پلی اتیلنی و پلی پروپیلن این مقامت را ندارند.
از این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره نمود:
_ نصب همزن یا میکسر
_ نصب کویل جهت سرمایش یا گرمایش
_ نصب المنت برقی جهت گرمایش
_ نصب ساید گلاس و آبنما به سادگی

مخزن استیل ایزوله

این مخزن به سبب داشتن مقاومت بالا در برابر آتش ، اشعه ماوراء بنفش ، خورندگی و زنگ زدگی در کاربری نگهداری محصولات با هدف حفظ و ثبات دما مورد استفاده می شود و از جمله صنایعی که از این مخزان استفاده می کننده می توان به صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، شیمیایی، نفت و گاز، نگهداری شیر و گلاب و آب و آبلیمو، سرکه، روغن ، کنسانتره، رب، گلوکز و… اشاره نمود. این مخزن از نوع مخازن دوجداره استیل می باشند که از پشم شیشه و یا سنگ و یا ژاکت بخار، آب سرد ، روغن داغ در جداره داخلی استفاده می شود.

مخازن استیل حمل شیر

از تولیدات مهم مخازن استیل گروه صنعتی ناب زیست مخازن حمل شیر می باشد که خریداران بسیاری را در این حوزه ساپورت و تامین نموده و می نماییم. مخزن حمل شیر تولیدات ما به گونه ای طراحی می شود که توانایی تامین و نگهداری تمامی نیازهای لبنی دامداری ها و صنایع لبنی را دارد. کیفیت شیر تحویل شونده به صنایع لبنی یکی از مهمترین شاخصهای واحد پرورش دام به شمار می آید. یکسان بودن دمای شیر از مبداء تا مقصد دارای اهمیت بالایی می باشد. با توجه به تاخیر در تحویل شیر از مبداء تا مقصد(کارخانه) احتمال رشد و نمومیکروب سرما دوست بسیار بالاست مخازن استیل حمل و نگهداری شیر به گونه ای طراحی می شوند که مانع از این فعالیت میکروبها و تغییر کیفیت شیر گردند. این مخازن در سایزهای مختلف و استاندارد که بتوان به راحتی توسط نیسان یا خاور و یا کامیون حمل گردند قابل تولید می باشند. بسته به فاصله مبدا تا مقصد می توان این مخازن را بصوت تک جداره یا دو جداره طراحی نمود و در برخی موارد بمنظور فرآوری و تبدیل حرارتی از پروسس تانکهای نگهداری شیر در کارخانجات نیز استفاده می گردد. شما مشتریان عزیز می توانید با کیفیت ترین مخازن حمل شیر را از گروه صنعتی ناب زیست تهیه و خریداری نمایید.

مخزن استیل ایزوتانک

مخازن استیل ایزوتانک در گروه مخازن استیل دوجداره قرار دارند و از آنها بمنظور انتقال و ارسال گاز و مایعات مختلف اعم از محصولات آرایش- بهداشتی ، گلوکز ، گلیسیرین و.. استفاده می شود.

شکل ظاهری مخزن استیل

مخزن استیل عموما به حالت استوانه ایستاده ساخته می شوند که بیشترین تیراژ تولید را شامل می شوند. اما میتوان شکل هندسی این مخازن را بصورت زیر دسته بندی نمود:
استوانه ای
مکعبی
هرمی
کروی
مخروطی

انواع مخازن استیل کدامند؟

انواع مخازن استیل شامل تک جداره، دو جداره و سه جداره هستند.

مزیت مخزن استیل

۱ _ محافظت در برابر خوردگی
مزیت مخزن استیل​ فولاد زنگ‌نزن استیل مقاوم در برابر اکسیداسیون و بیوکسیدهاست. با وجود عنصر نیکل و کروم
۲ _ مقاومت بالا در برابر خوردگی‌
مقاومت بالائی در برابر خوردگی‌های حفره‌ای و شیاری و سایشی در ارتباط با مواد خورنده دارند. انعطاف‌پذیری خوب و مقاومت در برابر حرارت و قابلیت جوشکاری مناسب
۳ _ قابلیت بازیافت و بهداشتی بودن
۷۰% قابلیت بازیافت را دارند و بی‌اثر در مواد غذائی، داروئی و بهداشتی و همچنین پس از جوشکاری عملیات پولیش‌کاری و اسیدشویی جوش‌های آرگون آن‌ها را از نظر بهداشتی بودن در اولویت قرار داده است
۴ _ قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی
قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی راحت و ظاهر مناسب بدون نیاز به رنگ‌آمیزی، عایق کاری و سبک بودن مخازن استیل
۵ _ تعمیرات کمتر و طول عمر بالا
یکی دیگر از مزیت مخزن استیل​ تعمیرات کمتر و طول عمر بالای مخازن استیل موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت‌های صنایع مرتبط شده است.(ماشین‌آلات و فرآیند تولید مخزن استیل)
درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)